hms hood model

Discussie in 'Marineschepen' gestart door stefan12, 21 dec 2008.

  1. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    hier een foto van het model van de hms hood[​IMG]
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    een prachtige boot geweest vroeger
    ik het het boek anathomy of the hood
    en ik was er aan begonnen op dezelfde schaal als waarop ik de bismarck heb
    maar het is geen makkelijk schip om te bouwen
    vooral de bovenbouw is in de tijd dat de hood bestaan heeft verschillende keren verbouwd

    groetjes raf
     
  3. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    het is een mooi model ik ben eigenlijk op dit moment bezig met de bismarck
     
  4. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Dat wordt wat als die 40 Bismarcks die er gebouwd worden die ene Hood gaan ontmoeten!

    Freek
     
  5. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    karton

    De Hood op de foto is een model van karton van een Poolse firma.
    Zo te zien is hij van het internet gehaald, en is hij niet van de bouwer in spé.
     
  6. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    Dat wordt wat als die 40 Bismarcks die er gebouwd worden die ene Hood gaan ontmoeten! hahahahaahhhahah
     
  7. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    De Hood op de foto is een model van karton van een Poolse firma.
    Zo te zien is hij van het internet gehaald, en is hij niet van de bouwer in spé. dat is waar [​IMG]
     
  8. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Waarom plaats je dit soort zinloze topics?

    Het zijn niet je eigen modellen, je stelt er geen vragen over. Het enige wat je doet is plaatjes kopieren van het net die we zelf ook kunnen opzoeken....

    Dit is niet helemaal waar een forum voor bedoeld is denk ik zo.
    Gr robin
     
  9. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo rob
    je hebt gelijk maar er is weer een maar
    de poster is volgens zijn gegevens maar 12 jaar
    ik zelf ben vroeger aan de hood begonnen en ik kan je vertellen dat het voor
    stefan niet 1 maar 500 keer te hoog gegrepen is als hij dit model nu zou willen bouwen
    zelfs de bismarck al is het een paket is nog te moeilijk om het alleen als 12 jarige te maken
    het is een wat vreemd topic en het zou beter ergens anders gestaan hebben onder BV welke schepen vind je mooi of zoiets
    en het is de tijd van het jaar
    vrede op aarde aan iedreen en als je niet wil dan maar op je bakkes hahahahaha
    the american way of thinking
    er zijn zoveel topic's die begonnen worden zelfs bij de bouwbeschrijvingen en die ofwel vecht topic's worden waar iedreen zijn gelijk wil krijgen ofwel sterven ze een gewisse dood en zie je ze nooit meer terug
    een foto van een mooi schip vind ik altijd plezant om naar te kijken en als iemand anders deze voor mij opzoekt heb ik lekker tijd om verder te bouwen
    groetjes raf
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  11. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    ik ben 12 ja dat klopt ik zit nog niet eens op de middelbare school
     
  12. Dutch*DDS*

    Dutch*DDS*

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemgo-Duitsland
    Jammer dat je zoiets nodig hebt!Doe toch iets zelf,begin toch iets te bouwen,er zijn dingen genoeg die men in jouw leeftijd voor elkaar krijgt.Ieder begin is moeilijk,maar de aanhouder wint!Het gaat hier niet om de groote of de moeilijkheidsgraad van het model!

    Grtz,John
     
  13. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Voor de HMS Hood is het avontuur met de Bismarck niet goed afgelopen...dat kun je wel stellen.;) Maar wat men wel eens vergeet dat geallieerde schepen grotere kanonnen hadden dan slagschepen als Bismarck. Het andere slagschip van dezelfde klasse als Bismarck, de Scharnhorst is daarom in puin geschoten door de Engelsen...Leuke docu's over o.a. deze slagschepen kun je wel vinden via the history channel. Te gek topic...!
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zore, even opnieuw huiswerk doen...
    Het enige Engelse slagschip wat grotere kanons had dan Bismarck was HMS Rodney. (406,4 mm in 3 drielingtorens op het voorschip)
    En dat was een dame op leeftijd, die in feite in een 1 op 1 gevecht geen schijn van kans gehad zou hebben tegen Bismarck.

    De King George V en de Prince of Wales hadden kanons van vrijwel hetzelfde kaliber als Bismarck. (10 x 356 mm in drie torens: 1 x 4 en 1 x 2 op het voorschip, 1 x 4 op het achterschip.)

    Scharnhorst was niét van dezelfde klasse als Bismarck, ze was een maatje kleiner (zusterschip was Gneisenau). Haar hoofdbewaping was van een behoorlijk kleiner kaliber: 9 x 283mm in 3 drielingtorens.
    Is gezonken tijdens de "Slag bij de Noordkaap", 25/26-12-1943.
    Tot zinken gebracht door o.a. de "Duke of York", zusterschip van KGV en PoW.

    Het enige zusterschip van Bismack was Tirpitz, en die is gezonken in een Noorse Fjord, na eerst door Engelse mini-onderzeeërs kreupel te zijn gemaakt en vervolgens (een tijd later) door Engelse Tallboy-bommen in diezelfde fjord te zijn gebombardeerd. De Noren hebben haar later gelicht, gesloopt en als oud ijzer verkocht.
     
  15. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Graupner heeft van de HMS Hood, net als van de Scharnhorst een mooi rtr model dat ergens komend jaar zal uitkomen. Op het kaartje stond dat deze alleen voor de Engelse markt zou zijn, maar wie weet ........Gezien op de beurs in Nurnberg.
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Inderdaad... "For UK sale only"...
    Ook het prijskaartje gezien?
    Ik had even een minuutje nodig om weer bij te komen van de schok.:hammer:

    Wie koopt zoiets?
    Ik bedoel: een Bismarck schaal 1:144 is ook van de zotte, maar vooruit, die kan je lekker zélf in elkaar punniken.
    Maar zo'n ARTR-model van een schip...
    Hopla, 1000 euro is niks. Pleur je accu en je RC erin en varen maar.
    Hadden we nou een recessie of niet? Ik weet 't niet meer.
    Of zijn dit soort modellen alleen weggelegd voor die lui die er met onze hypotheek- en pensioengelden vandoor zijn?
     
  17. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam

    Prijskaartje ben ik alweer vergeten. Ik vond het mooi om te zien maar het model was ook wat groot met 1 meter 58 ( dacht ik ) Veel te groot vind ik. Als het dan toch groot moet zijn liever zo een Bismarck. Weet alleen niet meer welk merk het was? Wat was dat model groot zeg ! En de doos viel een soort van mee. Vond wel dat de detaillering van het model wat tegenviel. Daar is echt veel meer uit te halenmaar dat zul je dan zelf moeten gaan doen. Het prijskaartje van deze kit was ook niet mis.

    Tja, ik zou zelf de voorkeur geven aan zelf bouwen; dat blijft toch het allerleukst + het resultaat is dan ook iets waar je trots op kunt zijn. Kant en klaar kopen is wat mij betreft geen modelbouw. Maar ieder zijn meug ;)

    Na de beurs en al het moois hier op het forum getoond is mijn Italeri S-100 onderweg.
    Dat moet wat leuks worden voor een diorama aan een Rotterdamse kade. Kan vast wel ergens een foto vinden daarvan.
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    En nóg een S-100! Goed zo!

    In het draadje over de S-100 (bouwverslagen) vind je twee PDF-files van boeken vol met plaatjes.
    In één van de twee ("Schnellboot in action") staat op blz 50 een foto van een Schnellboot "in a Dutch canal".
    De toren op de achtergrond doet me (helaas voor jou) aan Amsterdam denken, maar ik kan het mis hebben.

    Je schrijft "diorama"; ik begrijp dat je haar statisch wilt bouwen?
     
  19. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam

    ja, en het word echt een stukje kade van Rotterdam of misschien wel Schiedam. Model wordt geen RC uitvoering.
     
  20. Dutch*DDS*

    Dutch*DDS*

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemgo-Duitsland
    @ Roel,

    Met de Rodney klopt,maar zij had ook een zusterschip nl.De HMS Nelson,de bewapening was ook hetzelfde als bij de Rodney.

    HMS Nelson - Wikipedia

    Grtz,John
     

Deel Deze Pagina