HMS President, Engels fregat uit 1760 (Sergal/Mantua).

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door marcelvdl, 29 apr 2015.

  1. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb de Fly gebouwd toen ik nog niet op het forum zat, vandaar geen bouwverslag. De witte kleur is gewoon matwit van admiralty paints, (3 lagen).
     
  2. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Hoi Marcel, het is inderdaad wat Piet zegt gauw te wit. Voor mijn Prince heb ik een krijtverf gebruikt van mia colore in de kleur Colloseum beige. http://www.miacolore.nl/kleuren/kleurenkaart. Het lijkt meer op stucen maar schijn bedriegt en droogt zeer strak op en heeft ook een iets dichtende werking waardoor kleine kiertjes worden weggewerkt. Het is fantastisch spul en droogt binnen een uur. Ik hou van een "doorleefd" schip, dus ook en zeker onderwater en heb daarna de hele onderwaterlijn behandeld met een wash "Oiled earth" van Vallego. Toen alles was gedroogd heb ik de wash nog behandeld en opgewreven met een microvezeldoek. Het eindresultaat heb ik gefixeerd met een matte kleurloze watergedragen vernis ook van mia colore. Dit is dan het resultaat.
    IMG_0030 (Large).JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 mei 2015
  3. marcelvdl

    marcelvdl

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    100
    Ik snap 'm, maar mocht ik ooit aan de Fly toekomen, dan weet ik in ieder geval waar ik met m'n vragen terecht kan...:D
     
  4. marcelvdl

    marcelvdl

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    100
    Ron, jouw Prince heeft gewoon echt de oceanen bevaren lijkt wel; het ziet er levensecht uit zo. Heel mooi die wash-techniek. Daar ben ik (nog) niet in thuis. Dank ook voor de tip van de Miacolore verf. Ik heb toevallig nog (twee tinten witte) kalkverf van Annie Sloan in huis. Zou dat ook geschikt zijn of zou kalkverf te veel van krijftverf verschillen? Het lijkt mij iets minder korrelig dan krijtverf. Maar ik heb nog even de tijd om me daar in te verdiepen, want ik ben nog niet zo ver. Voor zover weer dank voor de info!
    groet,
    Marcel.
     
  5. Dutchman

    Dutchman

    Lid geworden:
    3 jun 2016
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Noord-Holland
    Hoi Marcel. Ga je nog verder met je bouwverslag van de HMS President? Ik wil hem ook gaan bouwen en kan veel leren van jouw vorderingen.
    Groet,
    Dutchman
     
  6. marcelvdl

    marcelvdl

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    100
    Hey Dutchman,
    Leuk dat je ook plannen hebt om de HMS President te gaan bouwen. Het is er lang niet van gekomen om met de bouw van het scheepje verder te gaan, maar ik hoop er deze herfst/winter weer aan toe te komen. Uiteraard zal ik dan ook weer de vorderingen op het forum plaatsen.
    hartelijke groet,
    Marcel.
     
  7. Dutchman

    Dutchman

    Lid geworden:
    3 jun 2016
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Noord-Holland
    Hey Marcel,

    Goed om dat te horen. Ben blij dat het nog verder gaat :yes:
     
    marcelvdl vindt dit leuk.
  8. planting

    planting

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    7
    Hey Marcel,
    Ik ben onlangs begonnen met de bouw van de President.
    In mij n bouwdoos zit nog een oude bouwbeschrijving en niet zo een met afbeeldingen in kleur.
    Is het mogelijk hiervan een scan te maken en dit aan mij te mailen? Via leverancier en importeur krijg ik geen reactie. Ik mis in de beschrijving en de onderdelen de vertikale delen tussen de verschillende dekken.
    Bij voorbaat dank.
    Frits
     
  9. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.125
    Locatie:
    Roosendaal
    Frits,

    Ik vermoed dat er voor deze kit alleen de oorspronkelijke tekeningen en bouwbeschrijving beschikbaar is. De meeste leveranciers maken geen update meer van de bouwbeschrijving van een oud model.
    Dit is al een oud model, ik ben er zelf eind 80'er jaren aan begonnen en toen was het al een wat gedateerde kit.

    Heb nog even gekeken, maar ik ben mijn oude tekeningen in al die jaren kwijtgesukkeld.
     
  10. polderman71

    polderman71

    Lid geworden:
    4 feb 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    emmeloord
    Hallo marcel ik ben net begonnen met de bouw van de president,wat een mooie bouwbeschrijving heb je erbij deze heb ik nog niet eens.
    Kom de kunst even afkijken want weet niet waar ik moet beginnen met beplanken.
    Ziet er goed uit hoor als je het ook voor de eerste keer doet.
    Heel wat anders dan kunsstof bouwpakketen pffffff
     
    Jaques en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  11. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Maar uiteindelijk ook een stuk leuker!:banana:
     
    Jaques vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina