HMS Victory, Binnenste buiten.

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door janzwart, 9 jun 2014.

  1. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    ik druk op upload bestand, en dan plaats reactie .

    alle foto s op deze pagina zijn zichtbaar
     
  2. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    De moderator Martin heeft mijn verslag helemaal bewerkbaar gemaakt. Ik kan nu alle fotolinks gaan omzetten naar Flickr-links.
    Een groot voordeel is dat ik al mijn updates al in aparte documenten heb zitten incl links naar Photobucket. Na aanpassen van de links kan ik het hele bericht in een keer uploaden.
    Tot pagina 23 zijn alle foto's weer terug.
    Alleen de foto's die ik als reactie in andermans verslag heb gezet zal ik niet kunnen updaten, denk ik. Moet ik nog nagaan. Misschien kan dat daarna ook nog wel. Even afwachten.
     
    pietsan vindt dit leuk.
  3. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.126
    Locatie:
    Roosendaal
    dat gaat een hele klus worden Jan, succes ermee.
     
  4. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Het is niet te hopen dat Flick hetzelfde kunstje flikt als Photobucket, dat je er ineens voor moet betalen.

    Ik zie mijn foto's nog wel bij PB maar dat zal wel komen dat ik betaal voor Ad-free dat is rond de € 14,00 per jaar, maar dat kun je nu niet meer kiezen denk ik.
     
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    success jan , op dezelfde manier idee heb ik toen in 2014 na de forum crasch mijn foto s herplaatst , met vrij toegang van de mod.
     
  6. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Niet aan bouwen toegekomen.
    Alle foto's in dit verslag zijn weer teruggeplaatst, maar nu via Flickr.com.
    Ook zoveel mogelijk foto's uit andere verslagen waar ik heb gepost zijn teruggezet.
    Volgende week weer de draad oppakken.
     
  7. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Top Jan, ik hoop dat ook nog eens te doen met mijn verslag van de hms-Diana, maar waarschijnlijk pas als ik de Sovereign heb afgebouwd. Want dat is toch weer een tijd rovende klus en een hoop uitzoekerij.
     
  8. Martin1

    Martin1

    Lid geworden:
    8 jun 2017
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Haarlem
    Ziet er goed uit, mooi gedaan, etc.. is een understatement! Wat een werk en wat een volharding. Ik heb dit verslag een paar uur op mijn gemak zitten bekijken en kwam gaandeweg ook nog een paar bruikbare tips tegen. Wat een werk, en wat een schitterend resultaat. Ik zou bijna stoppen met de bouw van mijn eenvoudige Victory (niet echt hoor). Als ik ook maar een beetje in de buurt kan komen van dit werk, dan ben ik al tevreden!
    Mvrgr. Martin.
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  9. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Martin, Bedankt voor je complimenten.
    Mocht je een keer in de buurt zijn, kan je altijd even langskomen om haar in het echt te zien. Maar nog beter is natuurlijk Portsmouth. :worship:
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  10. Martin1

    Martin1

    Lid geworden:
    8 jun 2017
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Haarlem
    Zou dat graag een keer willen doen Jan, maar 10.000 kilometer is me net iets te ver:confused:
     
  11. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Ach, je weet nooit of je eens een keer op vakantie ben in Nederland (Heemstede).
     
  12. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Update 164
    Voor het uppergun deck heb ik weer 30 kanons op rolpaarden nodig. De zijkanten van de rolpaarden maak ik naar het rolpaard dat zit bij de dwarsdoorsnede van DeAgostini (1:72) die ik nog moet afmaken.
    Dus 60 van die zijkanten nodig. Ik doe er af en toe een paar, anders wordt je gek.

    [​IMG]
    Foto: Eerste 10 rolpaarden voor upper gundeck. Onder de voorbeelden van DeAgostini.

    De achterkant van de spiegel is al redelijk ver, nu zijn de zijgalerijen aan de beurt. Ook best wel lastig.
    Dit zijn mijn uitgangspunten.

    [​IMG]
    Foto: De zijgallerij op de Victory. Let op de twee pilaartjes die rotte plekken vertonen. Ik zal daar twee bruine vlekken aanbrengen.

    Volgens de tekeningen van McKay:

    [​IMG]
    Foto: Tekening van McKay.

    Als eerste heb ik een balk aangebracht die vlak onder de ramen loopt. Die neem ik als richtpunt.

    [​IMG]
    Foto: Balk onder de ramen is richtpunt.

    Om de vorm en grootte van de zij panelen te bepalen maak ik weer gebruik van kartonnen mallen.

    [​IMG]
    Foto: Mal voor paneel met ramen.

    De vorm van de vloer van de zij galerij is ook met een malletje bepaald. Overgenomen op 1mm triplex en beplankt. Dat wordt van onder af aangebracht.

    [​IMG]
    Foto: Vloer van zij galerij aanbrengen als het middel gundeck op zijn kop ligt. ( Kan ie wel tegen)

    Het resultaat van dit alles:

    [​IMG]
    Foto: Onderste helft van de zij galerij. Inclusief “meubilair”.

    De vloer van de zij galerij ligt iets lager dan de dekvloer. In het echt is er een trapje met twee treden.
    Ik heb er maar één in kunnen krijgen. Sorry.

    Wordt vervolgd.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2024 om 13:38
    TIMBERWOLF, Pingu57 en pietsan vinden dit leuk.
  13. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Pfffffff
     
  14. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Jan, al die details in dat schip, denk je werkelijk dat iemand aanstoot gaat nemen aan een traptrede??:eek:
    Dan kunnen wij ons schip helemaal niet meer laten zien :hammer::hammer:
     
  15. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Is dit iets voor je volgende bouwpakket? :bye:
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2017
  16. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    :beer:ja wie weet.

    Nee, alle gekheid op een stokje, je hebt daar weer prachtige details, dan hoef je toch geen sorry te zeggen om een traptrede te weinig??
     
  17. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Nee, op zich vind ik dat niet zo erg. Maar het zou kunnen betekenen dat de afstand tot de vloer niet correct is. En dan zit je structureel fout. En wat heeft dat dan weer voor gevolgen?
     
  18. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Jij hebt de anatomie van de Victory natuurlijk veel beter voor ogen als ik Jan, maar ik zou denken dat je zijgalerij dan misschien iets te hoog ligt, of je dek iets te laag
    Maar jij weet net zo goed ( waarschijnlijk veel beter) als iedere andere modelbouwer dat je hier een daar een concessie moet doen, als je een complex geheel als de Victory in plakken gaat zagen.
    Als mijn reactie iets te simpel is moet je het zeggen trouwens.:)
     
  19. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    heel mooi hoor , mooi gemaakt
     
  20. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    De diepte van de zijgalerij is 7 mm op schaal dus 7x72=50 cm. Dat is geen afstand voor twee treden toch? Dus waarschijnlijk niet diep genoeg. Maar de vloer ligt nu dus 7 mm lager dan de bovenkant van onderliggend dek. Hier heb ik dus al concessies moeten doen aan het principe van horizontaal doorsnijden. De bodem van het middeldeck is dus niet vlak meer. Het heeft uitsteeksels. De volgende dekken zullen dat ook hebben bij de zij galerijen. Daar voorzie ik nog wel wat problemen.
    Reacties, opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom.
     

Deel Deze Pagina