Hobby Boss - Japans slagschip MIKASA 1/200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Mossie, 15 nov 2017.

  1. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Sinds vandaag in het bezit van deze bouwdoos. Wilde eerst gaan voor de Bismarck of Arizona maar in de winkel toch voor dit enigzins onbekende schip gekozen. Gebouwd in 1899 voor de Japanse marine en menige zeeslagen tegen Rusland gedaan. Na het openen van de doos viel het gelijk op hoe netjes alle gietbomen zijn verpakt. Alles apart in een plastic zak en daar omheen en beschermende folielaag. Netjes! De onderdelen vertonen een zeer mooie detailliering. Fotos volgen....
     
  2. duimpje27

    duimpje27

    Lid geworden:
    6 sep 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    zeebrugge
    De mooiste oorlogsschepen zijn voor WO1 gebouwd naar mijn idee. Ben benieuwd. Heb je wat meer info over het schip?
     
  3. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    duimpje27 vindt dit leuk.
  4. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Een start gemaakt. Momenteel de romp gereedmaken voor de airbrush. Ook maar alle ''portholes'' doorboord om enige diepte te creeren. Denk dat de finish een 'geweatherd' model wordt. Een goed oog ziet dat ik per abuis de schroeven al op de assen gemonteerd heb, die moeten bronskleurig worden natuurlijk ipv hull red.
    Dat wordt corrigeren met penseel....
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Airbrushschema gemaakt. Alle doorboorde parijspoortjes zijn gesoevereind met 0,2 mm. Bedoeling is, na de hoofdkleur van de romp om met een klein penceeltje de poortjes aan te tippen met een fractie donkere kleur voor de diepte. Zelfde geldt voor de "loods ladders" en deuren in de romp. Daarna even penselen met 'roest', die maak ik van Vallejo en eigen mix. Foto volgt next week
     
  6. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Eindhoven
    Zoveel patrijspoortjes. Misschien verlichting er in bouwen...............................?

    Groeten,
    Willie
     
  7. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Verlichting ligt inderdaad al klaar. Geknipt uit oude kerstversiering. Als de romp in de lak staat doe ik een proef verlichting.
    Wellicht dat de binnenkant zwart gespoten moet worden.
     
  8. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Opbouw van de ventilatie en eerste begin gemaakt van het 'weatheren'
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2017
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  9. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    Kleine update. Maar eens beginnen aan de PE delen....
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Mossie

    Mossie

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    61
    [​IMG]
    Update Mikasa. Ben bezig met de laatste details zoals de reddingsloepen en finishing touch.
    Volgend project alweer bekend: Er staat een stoomlocomotief in bestelling.
    Intussen ook al begonnen aan een Ford T uit 1914 in brandweer uitvoering van het voor mij onbekende merk ICM uit Oekraine.
    Ben ik van de veroudering en weathering, de T Ford wordt 'showroom' glanzende lak. ICM heeft 4 verschillende T Fords in het assortiment en een 5e staat op stapel.
    Wordt een mooie serie zo.
     

Deel Deze Pagina