HobbyKing Boot Gekocht, advies gevraagd.

Discussie in 'Speedboten' gestart door Rogers, 5 apr 2017.

  1. Albertmobiel

    Albertmobiel

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    420
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,
    Rubber ringen moet je bij het rubberhuis karveelweg 8 in Maastricht bestellen
    daar haal ik ze altijd. Hun tef.nr. is 043 321 2557
    Succes
    Albertmobiel
     
  2. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb ze zojuist gevonden bij Technirub B.V.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Is het mogelijk om ringen dunner te maken? 'Dunschiller'?
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Rogers,

    Als ik het goed zie, dan heb je deze koelmantel:
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy...-cooling-jacket-3665-3674-36-50mm-purple.html
    Voor 74 mm lange motoren neem ik altijd deze:
    https://hobbyking.com/en_us/water-cooling-jacket-for-36-x-60mm-inrunner-motors.html
    Iets duurder, maar 10 mm langer voor nét iets effectievere koeling (en deze gaat iets gemakkelijker rond een Ø36 mm motor). Dan maar geen bijpassende kleur...

    Ik loop wel altijd de nippels even na met een slijpschijfje in de Dremel; soms zijn de nippels dusdanig ver in de koelmantel geschroefd (of is de schroefdraad aan de lange kant) dat er maar héél weinig ruimte tussen nippel en motorbehuizing overblijft, dat beperkt de doorstroming aanzienlijk en troepjes zullen de boel sneller kunnen verstoppen.

    De overmaat flex ik weg tot aan de mantel.

    Groeten, Jan.
     
  5. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Vandaag de nieuwe rubberen o-ringen in ontvangst mogen nemen! Heel blij mee.... voor korte duur!

    Ik heb alles goed ingevet, rubber erin geknepen ectect en goede moed. Maar er zitten aan de as kant van de motor een ingevreesde soort van bloem vorm in....

    Zie:
    https://hobbyking.com/media/catalog...8d27136e95/legacy/catalog/75365_1__high_2.jpg


    Je ziet de chrome afwerking aan de randen en die is gewoon erg scherp. Koop deze motor niet! Die vorm snijd letterlijk al je rubbers aan stukken. Omdat je rubber in eerste instantie precies op de rand van die bloemvorm komt te liggen. De puntjes zijn zeer scherp en het is gewoon niet te doen, hoe vet ook alles is nu. Als je begint te drukken heb je binnen no-time 3 stukken rubber in je mantel plakken. Omdat het uit drie inkepingen bestaat die vorm. Al mn rubbers wederom kapot.

    En het meest balen is dat ik deze motor heb gekocht via HK, via Global sending, en kreeg nog ff 26 euro douane kosten bovenop de aanschaf kosten.. :( Mijn ESC (Flycolor 150A) ligt ook al ff bij de douane.. dus vrees het ergste.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2017
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Oefening baart kunst (gecombineerd met geduld). Ik heb dezelfde motor. Je moet de mantel er in een langzaam draaiende beweging op glijden.

    Uithuilen en opnieuw beginnen. ;)
     
  7. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    haha ben alweer opgedroogd, opnieuw proberen idd.
     
  8. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Rogers,

    Het is dus niet goed; ik had je al geadviseerd om eventuele scherpe randjes aan te pakken...
    Bij strak passende koelmantels moet je heel omzichtig te werk gaan, zoals je inmiddels hebt ervaren.

    Groeten, Jan.
     
  9. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Klopt, ik ben te haastig. Dat blijkt vandaag wederom. Eindelijk is het mij gelukt om de koelmantel om mijn motor heen te krijgen, geen rubbers mee over. Maarrrrr het zit en ik ben blij... totdat ik de motor er weer in wilde plaatsen.... wat blijkt? Ik had eerst mijn motor drager erom moeten doen voordat ik mijn mantel plaatste. Nu zit mijn mantel muurvast en krijg mijn drager er met geen mogelijkheid meer om :(
     
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Snap het niet. Heb je een foto?

    En die douanekosten zijn zuur. Ik had ze ook :frustie:
    Bij nader inzien was de Leopard motor die ik erna heb gekocht zo duur nog niet.
     
  11. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Dit is de motorhouder die ik erin heb. Je ziet de achterste ring die gaat niet meer over de mantel heen.

    [​IMG]

    Vaak is idd goedkoop duurkoop :)
     
  12. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Achterste ring uit de motorsteun halen en dan eerst achterop de motor zetten. Daarna het geheel aan de gekoelde steun vastmaken. Zoiets?

    BTW: waarom ook nog een gekoelde steun?
     
  13. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Dat gaat niet passen, de bedrading en rond schroefkoppen houden het tegen.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Kan u de drie inbusjes die de backplate vast houden niet los maken, de backplate los halen, en dan de draden naar achter halen, om de motorsteun er dan om heen te doen?
     
  15. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Turnigy 3674-2200Kv in Arowana..JPG Hallo Rogers,

    De achterring heb je strikt genomen niet nodig, in mijn Arowana's zit de motor weliswaar aan een motorflens (met vaste 2 mm verenstalen as) geschroefd, maar het enkele motorspant is voor een 3674 motor stevig genoeg.

    Nu heb jij natuurlijk wel te maken met een flexas, die geen steun aan de motoropstelling heeft, eerder andersom.

    Ik zou de achterring voorzichtig openbuigen, tot 'ie om de motor past en de boel dan weer dicht buigen en vastschroeven.

    Als je de koelmantel verder naar voren wilt schuiven om ruimte voor de ring te maken:
    - spuit siliconenolie in de koelmantel en draai de motor zodat het overal zit.
    - zet de motor met de as omhoog in de bankschroef met een fractie speling.
    - boor een voldoende diep en ruim gat in een blokje hout (kopse kant) zodat het hout op de motor steunt.
    - Tik nu voorzichtig de koelmantel zover richting voorzijde als je ruimte nodig hebt voor de achterring.

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
  16. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    De afgelopen dagen ben ik een midweekje met mijn gezin weg geweest en heb niet verder kunnen hobbiën. Dit weekend afhankelijk van het weer, ga ik weer lekker verder. In de tussentijd heb ik alles binnen gekregen. De regelaar, servo, flex as, bevestigingsmateriaal ect. Dus dat was leuk thuis komen :)

    Jan, ik ga jou advies zeker opvolgen. Ik probeer de ring open te buigen en heb mij voorgenomen dat ik de achterste schroefjes van de motor eraf te schroeven zodat de achterring erop geschoven kan worden.

    Nu wil ik enkel nog graag vragen, hoe de regelaar op de boot te bevestigen. Ik heb hiervoor extra sterk klittenband aangeschaft. Zodat ik de regelaar nog altijd met gemak eraf kan halen. Dit is waterbestendig en kan de regelaar altijd verschuiven voor een betere balancering.
     
  17. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Rogers,

    Ik zet m'n regelaars vast met zelfklevende klittenband; een strook onder op de regelaar en de andere helft in de boot.

    Groeten, Jan.
     
  18. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Even wat eerste foto's. Het enige waar ik even mee zit is dat de bedrading vanuit de motor veel dunner is dan de kabels van de regelaar, scheelt 4 AWG. Ik heb maar gewoon de juiste connectoren erop gesoldeerd, maar ben bang dat dit problemen kan geven.

    Wat zit erop:

    Turnigy ESC 180A (Seaking V3 kopie) 10AWG
    2 x 2.200 mah 4S in parallel lipo (voor nu)
    Turnigy XK 2200Kv 3674 motor 14AWG
    Turnigy XK watermantel
    Emax waterdichte analoge servo ES3005 (12Kg)
    3/16 Flex as van KintecRacing
    42mm prop 2-blade 58.8 pitch
    Teflon ringen en Liner
    Traxxas waterdichte ontvanger behuizing
    Traxxas TQ zender en ontvanger
    En wat stickers...


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2017
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik hou mijn reactie even heel open: waarom/waardoor/hoe denk je dat dit problemen op gaat leveren?
     
  20. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Omdat er toch best wat ampere van een hogere naar een lagere weerstand gaan doordat de doorsnee vd kabels van breed naar smal gaat. Of heb ik dat mis?
     

Deel Deze Pagina