HobbyKing mini Katana - 600mm EDF Jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door DutchRC, 9 jan 2015.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Howdy people :)

    vooral om te reviewen, heb ik een HK mini EDF Jet besteld.. Waar ik vooral in geïnteresseerd ben, is of deze makkelijker te lanceren is dan een Robbe nano jet.. De Robbe variant is soms wat moeilijk de lucht in te krijgen..

    Wat me bij het bekijken van deze Katana vooral opviel eigelijk, was dat er een HobbyWing ESC in zit :| Daar staat niks over op de HK product-pagina..
    Zijn er misschien anderen hier, die dit vliegtuigje heben??

    Bij deze allereerst mijn unboxing:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    En? Al een eerste indruk, zat te denken om deze aan te schaffen zodat ik een beetje aan het edf vliegen kan snuffelen.

    Ben benieuwd!
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ja.. Ik vind deze Aanmerkelijk makkelijker te lanceren dan de Robbe nano's.. (dat wilde ik vooral weten).. Het is so-far niet gelukt een fatsoenlijke video ervan te schieten (wordt snel Klein).. Maar je kunt je er geen buil aan vallen IMHO :)
    Vliegt prima / gemoedelijk..
     
  4. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Ok bedankt. Ik lees dat de fan en motor af fabriek nogal wat onbalans (kunnen) hebben. Wat vind jij daar van?
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat zal wellicht wat hit-and-miss zijn.. Ik kan alleen iets over de mijne zeggen.. Die maakt niet vreemd veel kabaal.. Wellicht geluk..

    Ohw: de verf laat wel makkelijk los.. (zelfde als met de Robbe Nano's eigelijk)
     
  6. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Aha wordt steeds interresanter. Wat voor lipo gebruik je en wat is de vliegtijd die je haalt op die lipo?
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Met deze lipo vlieg ik em:
    Turnigy nano-tech 1000mAh 3S 45~90C Lipo Pack (EU Warehouse)

    Ik heb em niet met andere lipo's gevlogen, maar ik kan me voorstellen dat hij goed lanceert door de wat hogere C-rating daarvan..
    Hij past strak in de romp, zonder klitteband oid..

    Hmm hoe lang.. Das altijd moeilijk, want nogal afhankelijk van de gas-stand.. 7-8 minuten wil wel, als je niet de hele vlucht 100% vliegt :)
     
  8. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Zo ik heb er een besteld. Thanks voor de info!
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Bij deze nog een filmpje van de maiden van dit vliegtuigje.. Hij vloog op zich prima wel! Alleen niet super snel ofzo..

    MET dank aan Frank voor het gooien :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. CarbonCeessie

    CarbonCeessie

    Lid geworden:
    2 apr 2014
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Betuwe
    Ziet er goed uit. Wat doe je eigenlijk met al die vliegtuigjes na dat je ze gereviewd heb?
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat ligt er uiteraard aan in wat voor'n staat ze na de review verkeren :) Als ze het goed overleven, verkoop ik ze..
     

Deel Deze Pagina