Hobbywing Platinum V3 100A RPM Kabel in Spektrum BIND/DATA port

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Yves, 7 mei 2018.

  1. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (Belgiƫ)
    Hallo

    De Hobbywing Platinum-100A-V3 heeft een Throttle, BEC en RPM kabel voor de ontvanger, daarnaast heeft de ALIGN GP790 Head Lock Gyro een Gain en Rudder kabel, samen met de andere kabels in totaal 8 aansluitingen te maken op een Spektrum AR610 met maar 7 aansluitingen, we gaan dus moeten combineren.

    Mijn vragen :

    Mag ik de BEC kabel (ROOD/ZWART) van de hobbywing combineren met de (GELE) GAIN van de gyro en in de GEAR steken ?

    Mag ik de RPM kabel (ORANJE) van de hobbywing in de BIND/DATA poort steken ? Zal dit werken ?

    dus dit :

    AUX1 = SERVO
    GEAR = BEC + GAIN
    RUDD = STAART SERVO
    ELEV = SERVO
    AIL = SERVO
    THROTL = ESC
    BIND/DATA = ESC RPM

    Bedankt

    Yves
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    De RPM kabel in de ontvanger gaat niet werken als je telemetrie wilt.
     
  3. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (Belgiƫ)
    Beste Onno

    Bedankt voor je reactie, als ik wat verder lees wordt deze RPM functie meestal gebruikt in combinatie met een Flybarless Controller voor het doorgeven van deze telemetrie data,
    In mijn geval is het gewoon een spektrum ontvanger en en een aparte HH Gyro.

    Tegenwoordig heb je in de combo spektrum DX9 zender met spektrum ontvanger telemetry functies, ik vraag me af hoe dit dan kan samenwerken met die Hobbywing ESC ?

    Yves
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Voor telemetrie heb je een ontvanger nodig met telemetrie of de TM1000 of TM1100.
    RPM zal daar zeker op werken.
     

Deel Deze Pagina