Hoe begin ik aan de bouw van een marine schip

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door jujuke, 22 aug 2011.

  1. jujuke

    jujuke

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    25
    Hallo,

    Ik ben nog niet zo heel bekend in de hobby ik kom eigenlijk over van modelbouw auto's. Ik ben dit weekend gaan kijken in een club naar de mooie modelbouw marineschepen, nu kriebelt het om er zelf ook aan te beginnen natuurlijk :)
    Ik zou graag aan de bouw van een belgisch marineschip de F910 willen beginnen. Nu weet ik niet hoe ik hier aan moet beginnen?
    Ik denk dat ik eerst plannen moet hebben, maar waar en hoe kom ik hier aan? zou iemand mij kunnen verder helpen? vriendelijke groetjes...
     
  2. Sjaak

    Sjaak

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Geldrop
    Vanwaar je intresse in het fregat Wielingen?
     
  3. jujuke

    jujuke

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    25
    ik vind het wel indrukwekkend schip :) en het lijkt me mooi dit te kunnen na bouwen allen zou ik niet weten hoe er aan te beginnen en welke materialen enzo :s
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
    de belgische secretaris van de federatie heeft haast al de plannen van de belgische schepen
    KFMYCB-FRMYCB
    de site van de federatie van hier uit kan je verder
    maar
    de wielingen is reeds gebouwd door bart die ook de brouwer en de godetia heeft
    ik zelf heb de zinnia die op het ogenblik terug wordt opgekalfaterd om terug in de vaart genomen te worden

    de drie andere fregatten die het zelfde zijn die zijn volgens mij nog niet gebouwd
    de westhinder ,westdiep en de wandelaar
    we hebben allemaal op dezelfde schaal gebouwd zodat we een mooie vloot kunnen samen stellen
    de meeste mijne vegers/jagers zijn allemaal reeds gebouwd en er is ook een club waar alleen belgische boten bij toegelaten zijn
    maar of deze nog actief is daar heb ik geen idee van daar de zinnia reeds een tijdje uit de vaart is genomen

    hier het forum van de belgische marine
    Belgian Navy - Force Navale Belge - Belgische Zeemacht

    met documentatie zoveel je wil

    volledig je adres eens mischien kan ik je dan eens in kontact brengen met bart zodat je zijn schepen kan zien en een praatje met hem maken

    gr raf
     
  5. Sjaak

    Sjaak

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Geldrop
    Er zijn genoeg bouwverslagen terug te lezen op het forum. Persoonlijk zit ik op het vinketouw van Han Mul. Dit omdat we hetzelfde type schip bouwen, alleen de schaal is anders. Een kwestie van veel verslagen lezen en daaruit je mening vormen. Je kan ook je eigen bouwverslag opstarten en adviezen komen vanzelf wel.
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    hier de vier fregatten aan het bunkeren
    [​IMG]

    gr raf
     
  7. jujuke

    jujuke

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    25

    Ik heb bart dit weekend gezien in hofstade waar hij zijn 3 schepen tentoon had gesteld en ik vond ze zo indrukwekkend dat ze me echt aanspraken.
    Maar het wordt niet makkelijk deze zelf ook te bouwen :)
    zou ik in contact kunnen gebracht worden met bart?
     
  8. ronny de zeeman

    ronny de zeeman

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    245
    Locatie:
    oostende
    dag raf,
    ik denk dat de zinnia,reeds is afgebroken,en dit in gent,
    droopy hier op het tank forum weet er meer van
    groetjes,ronny
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo ronny

    je zielig einde van een mooi schip
    maar de godetia die is nog in de vaart

    @juke

    ik heb een mail naar bart gedaan indien hij antwoord dan kan ik je in contact met hem brengen

    gr raf
     
  10. jujuke

    jujuke

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    25
    Raf,

    Bedankt om moeite te doen zo dat ik met Bart in contact kan komen. Ik denk me ook aan te sluiten bij de modelbouw club in hofstade. Deze is een 10min rijden van bij mij thuis en daar heb ik bart ontmoet en die mensen waren toch vol op bezig met schepen te maken. Mijn grootste schrik is eigenlijk het maken van de romp. En ook zien dat alles in verhouding is. Maar ik sta te popelen om er te kunnen aan beginnen :)
     
  11. Sjaak

    Sjaak

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Geldrop
    Nou, mijn ervaring is dat de romp nog het minste probleem is. Dit niet om je te ontmoedigen. Dus gewoon lekker aan de slag gaan.

    Groeten Sjaak
     
  12. jujuke

    jujuke

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    25
    Raf,
    Heeft u al iets gehoord van Bart? En heeft hij misschien een bouw verslag van zijn F910?
    Want ik zou eigenlijk graag beginnen met het bouwen van de romp. Maar ik denk dat
    Bart me hier zeker kan bij helpen want hoe maak ik een mal of hoe maak ik de romp.
    Misschien kan ik zijn mal gebruiken om een romp te bouwen? Het is heel nieuw voor me en ik weet dat het niet makkelijk zal zijn maar ik ga er toch voor gaan :) ik ga ook een zuster schip van de F910 bouwen zodat ik niet perfect hetzelfde ga bouwen.

    Mvg en bedankt voor de hulp.
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ja hebt mail

    gr raf
     

Deel Deze Pagina