Hoe de pilot shaft er af halen

Beste mensen. Ik ben bezig mijn motor uit elkaar aan het halen en hem even goed te reinigen (dieselbadje) . Ik heb de koppelingschoentjes eral afgehaald. Nu zit ik met een probleem dat ik de "pilot shaft" zoals hij in mijn manual staat er met geen mogelijkheid afkrijg.
Ik heb gehoord dat je er een speciale flywheel wrench voor nodig zou moeten hebben. Staat bij pkracing onder nummer: TC50556. Maar het lijkt me dat niet iedereen dit heeft. Hoe doen jullie dit? Ik heb het al geprobeerd met de gloeiplugwrench, maar geen succes hij zit moervast. Alvast bedankt. Ik weet het de motor ziet er vies uit. Ik was gister bij de pomp en ik vroeg om WD-40 en remmenreiniger. Hadden ze nog nooit van gehoord...(texaco) Dan maar ergens anders halen.

Wellicht een stomme vraag, maar wat is dat zwarte schroefje precies naar me harmonica rubber? Ik heb zelf al me HSN, LSN en Idle gezien (naast elkaar andere kant) en het lijkt me niet mijn voorste LSN, want die zit meestal een stuk naar rechts. Alvast bedankt.

dsc00541vy3.jpg

Zo staat hij in mijn manual:

dsc00543wm1.jpg

Laatst bewerkt:
Een goed passende (grote) waterpomptang voor het vliegwiel , passende sleutel/dop voor de pilotshaft en een beetje gepast geweld doet wonderen ;-)

Waterpomptang in de grootst mogelijke stand zodat je het vliegwiel goed kan vastklemmen , vervolgens de pilotshaft losdraaien met een plugsleutel of passend dop/steeksleuteltje.

Enig geweld is meestal wel nodig met het losdraaien aangezien het vliegwiel goed vast dient te zitten ....

Oke ik wist niet zeker dat er ook met de pilotshaft enig geweld noodzakelijk was;). Was bang dat ik op een of andere manier wellicht de krukas schuin zou buigen.
Ik dacht alleen bij het vliegwiel zelf van de krukas af halen dat daar geweld bij nodig was. Maar daar heb ik een vliegwiel trekker voor..

Weet iemand nog de benaming voor dat schroefje? Bedankt!

Wellicht een stomme vraag, maar wat is dat zwarte schroefje precies naar me harmonica rubber?

Dat is een schroefje om te voorkomen dat je gasschuif spontaan gaat draaien in zijn huis en/of uit haar huis komt.
In de gasschuif zit een uitsparing op zen langs ( gleufje ) waar dat schroefje in past.
Aan het uiteinde van de gasschuif stopt het gleufje en zo wordt voorkomen dat deze uit zijn huis floept.
Je zal dat schroefje dan ook moeten uitdraaien om je gasschuif te kunnen demonteren.

Greetz

BIG charlie

Is het handig om de gasschuif (harmonicaatje die er is om valse lucht tegen te gaan) er af te halen? Dit omdat ik hoorde dat het rubber niet echt van olie houdt.

Laatst bewerkt:
Back