Hoe heb jij je remote ingesteld?

Aangezien het al in een verkeerd draadje hier over ging (show-hier-je-multicopter-fotos-en-specs-21)... leek het mij wel handig hier een apart draadje van te maken...

Dus bij deze ;)

Hoe heb jij je remote ingesteld?
Wat zijn de meest ideale instellingen voor om met je multicopter te vliegen?

Vermeld ook even je board en zender ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeg ik mij ook af. Mijn MX-12 staat gewoon op vliegtuigen, maar er zijn zoveel settings...

Moet ik binnenkort toch eens naar gaan kijken :(.

Groeten,

Interessant draadje

Hier mijn instellingen:
Vlieg mijn beide quads met een KKboard.(ook wel handig om te vermelden)
Heb mijn zender (Oude FX18 ) ingesteld op vliegtuig.
Omdat ik hem met camera vlieg staan de hoogte en richting op 60% DualRate gecombineerd met 50%expo.

Mijn tweede quad heb ik ingesteld op HELI maar dan met 90graden swash aansturing. dwz 1 servo voor nick en 1 servo voor rol en 1 voor pitch, dit werkt ook perfect en je kan goed een mooie curve instellen. (weet niet precies hoe deze swash aansturing heet). Verder ook weer met dual en expo 60% om 50% om een gemoedelijker/tammer te maken.

Groet
Ferdy

Ik vlieg met MultiWii mijn zender is een DX6i.
Deze heb ik ingesteld op Heli mode, swash op 1 servo om geen mix instellingen te hebben.
Ik heb hem op Heli mode ingesteld om een throttle curve in te kunnen stellen, maar heb hem nu weer in een lijn staan. Dit vind ik zelf fijner vliegen.
Ik zou hem dus net zo goed in Acro kunnen zetten.

Expo en Rate heb ik ongewijzigd, omdat deze bij MultiWii via de Gui in te stellen zijn.

dat is heel makkelijk hoor bert;) enige verschil is of je je gascurve wil kunnen instellen of niet;)

ik vlieg mijn quadje met hk bordje en mx-12 zonder dualrate en expo, ik vind dat persoonlijk heel irritant vliegen;)

Ik heb de mijne op Heli staan, puur en alleen omdat het meer op een heli leek dan op een fliegfuig :P
En omdat ik in de sims die ik heb gebruikt ook op heli had staan.

Kijk dit zocht ik dus net! Misschien van dit topic een sticky maken?

Nu vroeg ik me ook af of er EPA (end point adjustment) word gebruikt?

In de manual van de Hobbyking V2 control board lees ik dat er op de Pitch en Roll 50% word gezet, maar ik lees ook weer dat veel alles op 100% laat staan. Ik heb verder geen ervaring met Multi-Copters of Helicopters alleen vliegtuigen. Wat raden jullie me aan qua EPA en EXPO want ik vlieg me vliegtuigen altijd met minimaal 25% EXPO (nu is dit geen vliegtuig maar goed)

3. Initial transmitter ATV/servo range settings:

- Pitch (elevator): 50%
- Roll (aileron): 50%
- Yaw (rudder): 100%

ik heb ze nu idd op 50 procent staan, is voor beginner denk ik prima. zodra wat meer wilt stunten op 100 zetten denk ik;)

Een mede mx-12'er! Kan ik hem dus het best op vliegtuig instellen en alles gewoon standaard, geen rare heisa?

Ik gebruik een CC dus de vliegrichting enz. kan ik allemaal op de PC doen.

dat is heel makkelijk hoor bert;) enige verschil is of je je gascurve wil kunnen instellen of niet;)

ik vlieg mijn quadje met hk bordje en mx-12 zonder dualrate en expo, ik vind dat persoonlijk heel irritant vliegen;)

haha ja precies, we love MX12!!:D

ik heb hem inderdaad gewoon op vliegtuig staan, met de epa's uit de manual en geen dual raten en expo;)

Ik heb mijn DX6i net even aangepast.. nu staat hij mooi op 50%. Dat werkt een stuk prettiger als n00b.

Ik merk alleen dat een van mijn motoren niet zo soepel draait als de andere, hij staat ook een stuk eerder stil als ze uitdraaien..

Hier ook een mx12-er die strakkies met zijn quad op vliegtuig modus aan de gang gaat :)
misschien dat ik nog wel even probeer in heli stand (met throttle curve)

had ik ook inderdaad, merk je niks van met vliegen en na aantal keer draaien loopt hij even soepel;) zorg er alleen voor dat je asje aan de onderkant niet tegen arm van je frame komt.

ja precies badbert, dat wil ook nog wel eens proberen maar eerst dat ding maar een sgewoon temmen;)

curve is best handig, zeker in het lage gebied.
Ik heb standaard gewoon een rechte lijn, maar heb ook de idle up ingesteld. Dit om ervoor te zorgen dat bij gas 0 de props blijven draaien en de quad niet meteen als een baksteen uit de lucht valt.

curve is best handig, zeker in het lage gebied.
Ik heb standaard gewoon een rechte lijn, maar heb ook de idle up ingesteld. Dit om ervoor te zorgen dat bij gas 0 de props blijven draaien en de quad niet meteen als een baksteen uit de lucht valt.

Dat kun je in t multiwii bordje wat er bij mij in komt gelukkig instellen, zodra je armt, gaan de motoren al draaien, en stoppe. Pas bij echt disarmen

had ik ook inderdaad, merk je niks van met vliegen en na aantal keer draaien loopt hij even soepel;) zorg er alleen voor dat je asje aan de onderkant niet tegen arm van je frame komt.

ja precies badbert, dat wil ook nog wel eens proberen maar eerst dat ding maar een sgewoon temmen;)

Net de motor even los gehaald, en inderdaad een mooi gaatje begon te ontstaan in het frame..
Het asje komt er dus tegen aan.
Vreemd dat dit de enige motor is waar dit gebeurd..

ja had ik ook, bij sommige valt hij net en de mount en bij sommige net eruit, hoeft nog geen mm te zijn;)

Back