Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ff tussendoor: Ieder electrisch toestel binnen de EU hoort een CE keurmerk te hebben.
    Dus een echte, geen "China Export"

    1 van de dingen waaraan je een origineel, voor europa goedgekeurt apparaat herkent, is dus dat CE keurmerk.
    hoofdpunt van dit CE merk is dat er ALTIJD een handleiding bij zit.
    en keurmerknummer etc.
    Aangezien HK levert in jouw geval, is het ook hun verantwoording. Dus moeten zij gewoon een handleiding leveren.
    Misschien dat dit wel op hun site te vinden is trouwen, op het product zelf zit ook ergens een tabje downloads.

    Ander dingetje van de CE keur is dat de electrische/mechanische installatie is getoetst aan de regels, maar voornamelijk ook op veiligheid.
    in jouw geval een kritisch dingetje, zonder handleiding is het maar gokken wat je doet eigenlijk.
    daarnaast, is men door de CE ook verplicht alle apparaten op dezelfde manier te bouwen, zolang het technisch niet al te ver afwijkt.

    Dus, geen handleiding omdat het een "simpele" zender is, is geen reden.
    Misschien zit de trim intern niet lekker op de knuppel aangesloten. of niet goed ingeleert oid.
    of het is een soort beveiliging. maar dat heb ik nog nooit gezien tot nu toe.

    Ik denk dat je dit echt via HK op moet lossen..
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb nu alles geprobeerd. ik heb de nog eens met de endpionts gespeeld. maar de trim werkt bij geen enkele stand,

    ook heb ik een programma doorlopen waar je de sticks kan calibreren. je moet ze dan in alle hoeken duwen etc.

    ook dit geeft geen enkel resultaat.

    dat er geen handleiding bij zat vond ik eerst ook vreemd, maar na een paar unboxing filmpjes op YouTube van deze zender te hebben bekeken zag ik dat daar ook geen handleiding bij zat.dus nam ik aan dat dit zo hoorde. en omdat de zender vrij makkelijk is dacht ik dat dat daarom was.

    maar goed je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat die er normaal gezien wel bij zou moeten zitten..

    en ik denk zoals je zegt dat de trim intern niet goed op de knuppel zit aangesloten. dat idee heb ik dus ook,
    pas vanaf een cm met de knuppel omhoog maakt hij contact, ik weet niet of dit ook wel eens voorkomt bij dure zenders van Futaba bv?
    ik heb er wel de pest in maar ga dan maar een claim openen bij hobbyking
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Ieder merk heeft wel eens wat.
    ene merk meer dan het andere.
    Zolang het maar goed wordt opgelost, en dat is bij de grote merken meestal wel het geval.
    bijkomend voordeel is dat heel veel mensen zo'n zelfde zender hebben, dus dat er ook heel veel over dat probleem te vinden is.

    Qua trim: ik denk niet dat het te maken heeft met de interne calibratie van de stick.
    dan zou het aanpassen van de endpoints of sub trim iets oplossen.
    dan kun je het probleemgebied verleggen, om het zo te zeggen.
    Blijkbaar is er iets in de zender aan de hand, waardoor de zender zelf de wijziging van de trim niet doorvoert als de stick laag staat.

    Hele stomme vraag.
    reverse het kanaal eens, dus kanaal 3 omdraaien.
    kijk eens of het probleem nu naar de andere kant van de stick gaat?
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Geen stomme vraag want je moet alles proberen ,
    Ik heb het throttle kanaal/servo net even omgedraaid maar het maakt helaas geen enkel verschil.
    de trim pakt ook daar pas vanaf een cm omhoog met de knuppel in dezelfde positie als eerst .dit blijft dus zo, wat ik ook probeer.

    dan zal er toch iets in de zender zelf niet goed zitten?
    voor mij best wel teleurstellend. ik heb nu een claim geopend en hoop dat hobbyking dit gaat oplossen.
    ik weet niet hoe hobbyking te werk gaat met claims en of er iemand bekend is met problemen bij hobbyking?
    ik heb hun voorgesteld een andere zender op te sturen.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Het houdt in dat het niet uit de software komt..
    dus waarschijnlijk een fout in de hardware.

    Geen idee wat hobbyking doet.
    Je hoort vanalles.
    Het is een winkel in grotendeels goedkoop spul, met een identieke klachtafhandeling.
    Sommige vinden het geweldig, anderen niet.
     
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Je bedoeld dat een contact mogelijk verkeerd zit omdat de trim pas pakt met de stick iets omhoog,
    misschien is dit wel zelf nog te verhelpen door de zender open te maken maar ik begin daar niet aan,

    waar ik ook niet op zit te wachten is dat hobbyking de zender gaat open schroeven en dan weer gaat terug sturen zodat ik de zender straks een maand kwijt ben, ik heb de zender nog maar een paar dagen dus ik hoop dat ze gelijk een andere zender opsturen en ik deze zender die ik nu heb ondertussen kan terug sturen.uiteraard op hun kosten want als ik zelf mee moet gaan betalen bestel ik daar nooit niks meer.ik hoop dat hobbyking dus gebruikt maakt van gefrankeerde verzendlabels.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik weet niks van die zender maar heb je wel een vleugelmodel gekozen ? Want met helikopters werkt de gas trim anders.
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Bij hobbyking op de site eens nalezen FAQ en returns & shipping .
     
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Yep. staat op vliegtuig,er staat dan ook een vliegtuigje in beeld. bij heli staat er een heli in beeld,

    ook werkt de 8 kanaals ontvanger niet op heli mode als deze niet op een controller is aangesloten.
     
  11. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Kun je een filmpje posten van wat er gebeurt?

    HK kennende heb je nu helaas tijd genoeg om dat te maken.
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb nu net bericht gehad van HK,

    We have processed your RMA and are sending a replacement to you under the new order
    It should be shipping out to you soon!

    Thank you for shopping at Hobby King and I hope you have a great day.
     
  13. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Top! :thumbsup: Komt vanuit HK? Of EU?
     
  14. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Er staat vanuit EU ,dus dan heb ik hem waarschijnlijk snel in huis. hopelijk voor het weekend nog,

    maar wat bedoelde je eigenlijk met HK kennende heb je helaas tijd genoeg om het te maken?

    filmpje had ik al weggehaald
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2018
  15. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Vaak zijn ze traag en moeilijk met RMA, deze keer gelukkig niet. Vandaar.
     
  16. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Oke je hebt er zo te horen ervaring mee..

    ik ben net een nieuwe klant bij hobbyking.normaal koop ik altijd via Aliexpress waar ik ook nooit problemen heb gekend met openen van disputes en terugbetalingen,

    ik had over hobbyking slechte ervaringen gelezen van mensen die bestelden en niks geleverd kregen of hun geld niet terug.maar dat is over Aliexpress ook zo,
    maar omdat ik nooit eerder via hobbyking had besteld ,heb ik zelf dus eerst een bestelling van 2 lipo's gedaan voor een wat lager bedrag om eens te kijken hoe dat ging.deze had ik al snel binnen,

    en een week erna deze zender met 2 ontvangers besteld voor een wat groter bedrag, de ene ontvanger een satelite heb ik trouwens nog niet geprobeerd maar die was maar 6 euro,dit moet op de heli en ben ik nog niet aan toe gekomen , de andere 8 kanaals ontvanger van 16 euro heb ik wel getest op mijn calmato vliegtuig en werkt goed,
    de nieuwe zender is zojuist verzonden kreeg ik in de mail, dat is inderdaad supersnel als je bedenkt dat de claim gisterenmiddag laat pas geopend is.

    ik zit alleen wel aan iets te denken ,misschien loop ik hiermee wel teveel op de zaken vooruit maar ik hoop niet dat de volgende zender hetzelfde probleem heeft,
    het is een nieuw type zender ,en pas op de markt sinds begin dit jaar. hopelijk is niet de hele serie dan met hetzelfde probleem,maar we zullen het zien. dit is dan ook niet de schuld van hobbyking maar van de fabrikant

    dus tot nu toe kan ik alleen maar positief zijn over hobbyking hoe zij de zaken afhandelen,
    het ziet er ook naar uit dat ik de zender die ik nu heb niet moet terug sturen..
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2018
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    grappig.
    je moet even kijken hoe het nederlandse wetboekje er over denkt.

    In nederland is het zo, dat een verkoper jou garantie geeft.
    Door het product te verkopen aan jou, nemen zij ook alle verantwoordelijkheid op zich.

    Dat de winkel op de achtergrond het bedrag of toestel weer gaat verhalen bij de fabrikant, is niet jouw probleem.
    De winkel zal proberen jou naar de fabrikant te sturen. is voor hem simpeler.
    scheelt ook geld.

    Maar je hoeft daar geen genoegen mee te nemen, want hij moet dat zelf oplossen.

    Dit gaat natuurlijk niet op als je dingen in het buitenland besteld.
    Maar HK zit tegenwoordig gewoon in nederland..
     
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    hobbyking heeft hier toch enkel maar een magazijn? ik dacht geen winkel,


    meestal is het inderdaad zo als iets niet goed is of kapot gaat de winkel dit op terug gaat sturen naar de fabrikant en jij intussen erop mag wachten ipv gelijk een nieuwe te geven. ik had dus ook niet verwacht dat ik het defecte artikel dan gewoon mag houden. voor hun niks meer om terug te sturen.dus hoe gaan ze hun schade dan verhalen op de fabrikant vraag ik mij af?
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    niet.
    ingecalculeerd risico.
    Het kan zelfs zo zijn dat het heen en weer sturen, inclusief de uren die iemand moet besteden aan het zoeken naar het probleem, duurder zijn dan het daadwerkelijke product.
    Dan is het dus goedkoper om gewoon een nieuw ding te sturen.

    Qua Hk zelf,
    als jij op een amerikaanse site, van een amerikaans bedrijf iets koopt, moet je zelf zorgen dat het aan de nederlandse wet voldoet.
    Maar, Hobbyking is vrij actief in nederland bezig..
    site in het nederlands, nederlands warehouse..
    Die ontkomen er eigenlijk niet aan...
     
  20. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ok dan zal het dat zijn. gezien de prijs van de zender kan ik mij dat eigenlijk ook wel voorstellen.
     

Deel Deze Pagina