Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Idd , k'heb ook niet zo lang geleden 2 ontvangers besteld bij HK , allebei defect . Gedaan ermee met hun spul . Behalve voor ... en voor ... :banana::bier:
     
  2. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Daar zit het hem waarschijnlijk,
    YouTube staat vol met filmpjes van klanten met defecte ontvangers voor een claim bij Hobbyking.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Het heeft ook een reden dat mensen in hun “dagelijkse” vliegspullen geen chinees spul stopt.
    Het stopt gewoon te regelmatig.
    Het is alleen jammer dat de mensen waarbij het wel goed gaat, zo hard roepen.

    Gaat het om een leuk speledingetje wat verder geen kwaad bij een crash, dan zie je wel bijna iedereen naar goedkoop spul grijpen
     
  4. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Bijna iedere beginner kijkt ook wel naar het geld .toch zeker als je nog niet precies weet of je het echt leuk gaat vinden..daarbij zijn er bv namaak spectrum ontvangers die groter en beter bereik hebben dan de originele exemplaren en dan nog eens tientallen euro's goedkoper zijn ook. testen daarvan zijn te vinden op YouTube.

    vanochtend heb ik nog wat gehoverd met de blade 450X bij de zeedijk in de buurt, de zender doet het prima en de goedkope Redcon ontvanger van 5 euro ook.
    er zat met vlagen toch wel wat wind. daar had de heli ook best last van.de bedoeling was eigenlijk om vandaag een rondje te vliegen vlak boven de grond maar daar heb ik vanwege de wind van afgezien.ik wil dit eerst doen bij windstil want met wind ben je toch steeds ook bezig met corrigeren.

    ik ben af en toe ook weer even geland om de gas knuppel te verstellen naar wat hoger,
    je moet de knuppel best ver naar voor duwen om op te steigen en dan zit je in een hoek waarin de stick korter word.
    kan ik dit aanpassen door meer pitch te zetten?

    ik weet niet hoe jullie vliegen. maar ik ben geen duimen bestuurder. dit deed ik in begin wel maar heeft mijn instructeur destijds mij afgeleerd ,en die zei dat ik beter de stick tussen duim en wijsvinger kon vasthouden. daarmee zit ik niet echt lekker met deze zender omdat de handgrepen best dik zijn en er een opstaande rand bovenop rond de knuppels zit moet je dus ver met de wijsvinger erover en rust je ook op die rand wat best vervelend is.. bij mijn futaba FX18 heb ik dat minder omdat de zender vlakker is en zonder opstaande randen rond de knuppels .ik zie bij veel nieuwere zenders trouwens opstaande randen. bij duurdere spektrum ook, maar als je de zender vasthoud en enkel met je duimen op de stick zit dan ligt hij wel heel erg lekker in de hand.die jongen van wie ik de heli kocht stuurt ook met de duimen en vond mijn zender dan ook lekker in de hand liggen.met je duimen kon je namelijk over de rand heen.

    maar goed ik heb een filmpje van het vliegen van vanochtend, mooi de ruimte daar ,alleen het gras is wel lang aan het worden. dit word pas begin juni weer gemaaid,

     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Zo te horen is je gear niet perfekt rond, zorg ervoor dat hij op zijn zwaarste punt minimaal een tikje speling heeft op het pinion van de motor. Dat verlengt je vliegduur. Het vliegen ermee gaat je goed af ! Eerst dwars hooveren in beiden kanten oefenen voordat je aan rondjes vliegen gaat beginnen.
     
  6. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Gaat goed ,zou alleen zorgen dat het gras wat lager is kan je een keertje de tandwielen kosten.
     
    drestar vindt dit leuk.
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Tja is moeilijk om een goede ruimte te vinden zoals daar en dan met kort gras.


    Kan je dat werkelijk zo goed horen dan. ik hoor dat niet maar weet ook niet waar ik op moet letten,

    je bedoeld dat grote witte tandwiel toch? hoe kan ik die losser zetten?
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Gezien je verhaal over het sturen en de zender vasthouden denk ik dat een pult een oplossing voor jouw is.
    Die geeft een stabiel platform om te sturen.
     
  9. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Je bedoeld zon soort platform waar je handen op kunnen steunen. zijn die universeel voor elke zender want ik denk niet dat ze er speciaal voor mijn ORX zender zijn.
     
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Probeer dan eens te googelen! ;)
    (transmitter tray en naam/type van je zender of een type wat dezelfde afmetingen heeft)
     
  11. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Tandwiel is vast, motor met klein tandwiel op kan je verplaatsen.
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb eens goed gevoeld en er zit toch speling genoeg op en zit dus niet strak tegen elkaar aan.witte tandwiel draait ook soepel met de pinion op de motor
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Motor los maken , papiertje stripje maken en tussen pinion en main gear steken . Tandwielen mooi op elkaar zetten en motor vastzetten . Papiertje manueel doordraaien en als je mooie ribbeltjes hebt zit het goed . :bier:
     
  14. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Bedankt voor de tip. heb mooie ribbeltjes met papiertje ertussen en direct ook nog even gevlogen dan maar,

    ook nog op een beter veld, met korter gras zoals je in de film kan zien en alle ruimte,
    hier vliegen we dus wel binnen bebouwde kom maar ze hebben er geen problemen mee,

    ongeveer halverwege kwam het bovenste stuk van de gasknuppel los omdat ik de stick te lang gemaakt had,
    dit viel dus op de grond.
    ik kan niks van een pult vinden voor mijn zender maar ik heb nu wel een zender riem besteld zodat ik de zender een beetje kan laten rusten ipv steeds volledig vast te houden in de handen.dit is nu de 3de keer dat ik ermee vlieg. er zat nu ook minder wind en dat merk je gelijk, deze heli is toch best stabiel in de lucht

     
  15. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Beste drestar ik heb een sterk vermoeden dat voor je Orange RX een zenderpult van de Spektrum DX6, DX8 of de DX9 zal passen, eens de maten vergelijken, de vorm is zo goed als dezelfde.
     
  16. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Die spektrum zenders hebben toch een andere vorm als ik het zo zie?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Bedankt voor de link ,maar wat een prijzen zeg! 80 euro voor een pult ,dan was de zender nog veel goedkoper,
     
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Gaat steeds beter en al een rondje gevlogen!

    ik werd na afloop wel klem gereden door een auto waarvan de bestuurder vroeg wat ik daar deed. maar na enige uitleg was het geen enkel probleem,

     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Buurtpolitie ?
    Je rijdt toch niet zomaar iemand klem ?
     

Deel Deze Pagina