Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat is wel een hele kleine kans. mocht er meer zijn dan verkoop ik de heli maar weer door,
    ik heb net 2 setjes servo tandwielen binnen van RCheliparts, ze vragen wel veel verzendkosten trouwens .
    ik moest 2,95 betalen voor een postzegel van 1,54
    echt diefstal dus!

    maar de servo's kan ik nu allemaal maken, spindle as van Aliexpress moet ik nog binnen krijgen .hopelijk volgende week en dan nog de main gear bij iemand ophalen in de buurt.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    als jij deze heli zo weer gaat verkopen, ben jij straks degene die er voor zorgt dat heli verkopers de slechte naam krijgen..
    kapot is kapot.
    verkoop het dan ook zo. het kost je niets aan reparatie, maar je krijgt er ook niets voor.

    Ik doe al een tijdje mee aan dit draadje..
    en ik kan je vertellen dat je voornaamste uitdaging ligt in het feit dat je constant voor 1 cent op de voorste rij wilt zitten..
    we willen allemaal waar voor ons geld.. dat staat voorop..
    maar jij pakt iedere keer de allergoedkoopste optie, "waar voor je geld" is dan natuurlijk niet altijd wat je eigenlijk wilt.
    ook de standaard overtuiging dat iedereen een dief is, als er geld wordt gevraagd, helpt niet mee...

    accepteer dat de hobby eenmaal geld kost, en accepteer dat wanneer je niets wilt betalen, je ook niet veel kunt verwachten.
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    waarom slechte naam??

    als ik hem verkoop verkoop ik hem zoals hij is.

    De tandwielsetjes zijn origineel blade en kosten genoeg. de servo staat ermee vast. snap het ook niet waarom het vast staat. heb zo vaak servo tandwielen vervangen.en dit zijn toch de goede tandwielen.

    nou jah hij werkt nu wel maar is superstrak , bij mijn moet je een servo toch ook soepel kunnen bewegen zonder de stroom erop, het zal wel werken want heeft volledige uitslag. misschien na een paar keer vliegen dat hij wel beweegbaar is zonder stroom erop.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2018
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Omdat je geld gaat vragen voor iets wat naar alle waarschijnlijkheid veel geld nodig heeft om goed te vliegen.
    Weggeven is eerlijker..

    Alleen de tandwielsetjes zijn tot nu toe origineel, al het andere is ali en anderen..
    Maar dit liedje is al zo vaak gezongen..

    Maak hem gewoon vliegend, en vlieg!
    Je hebt nu een heli, en van deze weet je wat er mee aan de hand is.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Die kop van Ali zat er anders al op hoor, dus dan heb ik zelf dus ook teveel betaald?

    logisch dat ik dan een spindle van Aliexpress moet bestellen want bij RCheliparts hebben ze dat niet.
    en hoeveel mensen zetten er niet een goedkope Kbar op hun heli? dat zie je heel veel als je op marktplaats kijkt naar tweede hands heli en die vragen er ook nog redelijk geld voor. dus dan zouden al die verkopers daarvan de heli wereld een slechte naam bezorgen.

    ik maak hem zeker vliegend maar ga echt geen dure spullen erop kopen. natuurlijk kijk ik voor de laagste prijzen. een volgende crash zo is gebeurd en dan ga ik echt niet duur zitten doen.

    serieus geld eraan uitgeven wil ik wel maar dan wel als ik eenmaal goed kan vliegen. aan deze heli ga ik niet teveel waarde aan hechten maar als het mij te duur gaat worden dan verkoop ik hem weer.veel mensen die heli's opkopen hebben bakken met onderdelen liggen en hem zo weer vliegend. zo ook die jongen van wie ik hem heb. die zei laatst nog tegen mij. als ik een heli koop kijk ik niet eens naar of hij vliegt of niet. ik krijg hem toch altijd goed.en iemand die beginner is wil hem voorgevlogen hebben anders koopt die hem ook niet.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.916
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De kans dat je goed leert vliegen zonder ÉÉRST serieus geld te investeren, is bijzonder klein.... Mij is het nooit gelukt destijds.
    Pas toen ik wat geld in mijn tweede heli investeerde, werd het wat met vliegen.....

    Nou... dat is hem dan met dat ding wat je nu hebt, blijkbaar toch niet zo goed gelukt, en daar pluk jij nu de vruchten van... Of niet?

    Ik koop uitsluitend heli's ongevlogen, als ik de verkoper goed ken.
     
    Jonkje, Student en jjdehaan vinden dit leuk.
  7. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Drestar toch, leer nou eens dat je als je serieus met de hobby wil bezig zijn , met name heli vliegen , je niet overal op moet bezuiningen, heli vliegen kost geld , heb je dat niet ,kan je er beter mee stoppen ipv hier op het forum iedereen
    Lastig te vallen met vragen omdat je er zelf geen energie en geld in wil stoppen.
    Ook beledig je de beste helishop in Nl, rcheliparts door ze dieven te noemen omdat ze verzendkosten vragen van 2,95? Ik hoop dat je alle adviezen al gegeven nu eens ter harte neemt , en eens nadenkt over je eigen tekort komeningen , voordat je over anderen oordeeld.
    Rinie
     
    ron van sommeren, Ralphie, Student en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    2,95 voor een postzegel van 1,54. Dat is een verschil van nog geen 60 cent. De goede man heeft het gekochte toch netjes in een bubble envelop gestopt. Kost ook een euro. Moet naar het postkantoor of brievenbus gebracht worden, kost ook brandstof en/of misschien wel parkeergeld.
    Als je nou 6,95 moet betalen voor verzending en het komt in een envelopje zeg ik...oke. Dat is wat veel.....
     
    ron van sommeren, BadBert en jjdehaan vinden dit leuk.
  9. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    Gaui x3 gecrasht......
    Nieuwe hoofd as....€10
    Spindel as....€6
    Nieuwe mainblades...€21
    tailblades...................€4,95
    3x swash Servo....€60
    Tailboom .............€6,50
    Maingear ......€8
    Een aantal onderdelen per twee verpakt dus weer wat voorraad.
    Totaal €110 aan reparatie kosten maar wel een betrouwbare heli voor terug
    Vergeet niet de tijd bij te rekenen wat je nodig heb om weer alles goed af te stellen.
    Ja heli vliegen is duur dus moet je rekening houden met aanschaf en verzend kosten
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2018
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    Die evenloppe kost echt geen euro.is zo'n heel kleintje ,15 of 20 cent als je ze los koopt maar neem aan dat de winkel ze per 500 stuks afneemt waardoor ze nog geen 5 cent zijn,

    als je 6.95 betaald bij deze shop word het verzonden met post.nl waar de shop aan verzending niks aan over houd.en moeten ze dat ook verpakken in een doos en wegbrengen etc.en de verpakkings doosjes moeten ze ook kopen. opmerkelijk genoeg rekenen ze voor die doos enz dan geen extra kosten voor, en evenloppe of verpakkings doosjes .alles kost een shop iets geld en tijd voor administratieve handelingen, maar dat moet de service zijn en niks extra kosten voor de klant.ik heb al vaak bij shops besteld die niks extra's rekenen voor een evenloppe maar er zijn shops die het versturen in een evenloppe uitbuiten, waarschijnlijk vanwege dat het goedkoper verzenden is valt het minder op om de helft meer te vragen en valt dat bij de klant niet direct op.
     
  11. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Wat een gel......
    Als je echt een vent bent zou ik naar albertino gaan van rcheliparts en even je probleem uitleggen.
    Zeg even wanneer, wil gaag zijn reactie meemaken en zien hoe snel je buiten staat.
    :)
     
  12. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    VOOR je iets besteld bij deze "goede" winkelier had je ook de verzending&verzendkosten kunnen bekijken op de site
    staat er duidelijk op wat de kosten zijn en dan kan je hiermee akkoord gaan ....of niet en dan ergens anders bestellen wat bij je past
    de winkelier alhier heeft dit netjes op zijn site staan
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Verzendkosten zijn overal duur , ook in Belgie en al is het maar voor een klein onderdeeltje . Heli vliegen is duur , je kan niet zuinig heli vliegen tenzij je goedkoop materiaal koopt wat dan weer tot slechte resultaten leidt met alle gevolgen van dien . Iedereen die de leerschool heeft doorlopen en volgehouden heeft weet ook hoeveel het gekost heeft . Heb je echt een klein budget , hou je dan bij micro heli's . T'is nou niet anders . :cool:
     
  14. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Heli vliegen is de moeilijkste, meest onderhoudsintensieve en duurste tak van de hobby.
    Er bestaan goedkope oplossingen om toch van de hobby te proeven, maar wil of kan je geen geld uitgeven dan kies je volgens mij best iets anders. Net als wanneer je niet wil of kan volhouden met leren vliegen en oefenen.

    Als laatste tip: volg nu eens het advies van ervaren helivliegers. Gaat je veel tijd, geld en frustratie besparen.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  15. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Nieuw tandwiel gescoord op de rommelmarkt,:yes:
    [​IMG]
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Als je zo goed bent in berekenen wat iets een bedrijf kost, waarom begin je zelf geen bedrijf?
    Dan ben je de enigste die geen “dief” is
    Als jouw idee klopt, ben je in een jaar een van de grotere in nederland (zie hobbyking)
    Lever je nog kwaliteit ook.. kan het niet mis gaan.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Dit soort uitspraken is echt om te k.tsen!

    Als je nu nog zegt: "dat vind ik (te) duur", maar nee hoor: het is meteen diefstal.
    Albertino van RCH leeft van, maar vooral VÓÓR deze hobby. Om dan zo tekeer te gaan over een paar dubbeltjes in een hobby die gewoon geld kost: :bye: (PLONK)
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.916
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ach... het is en blijft een Zeeuw, en "ons zeeuw'n bint zuuneg, hee?"... :rolleyes:
     
    jjdehaan vindt dit leuk.
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Heel zuuneg,

    geen cent teveel hoor
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.916
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's geweldig als het om boter gaat, maar niet als je wilt leren RC heli vliegen...
     
    BadBert en guyken vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina