Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Moet je eens goed opletten, wáár de mensen die je zo'n ding aanraden, precies wonen...
    Amerika is heel groot, en heeft heel uiteenlopende klimaten. Hele grote stukken hebben heel gelijkmatig weer met relatief weinig wind.
    Tien tegen een dat je veel positieve verhalen hoort uit de staten waar het klimaat heel gelijkmatig en prettig is, en veel minder uit de staten waar het weer veel onvoorspelbaarder is....
    Daarnaast mag je in de US op heel veel plaatsen vliegen waar wij niets mogen, zoals beschut liggende parken en sportvelden.
     
  2. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ja dat is ook weer zo. ze komen uit alle wereld delen op rcgroups,

    al is het hier in Nederland ook toch wel vaker windstil in de lange avonden en we gaan wel een goede tijd tegemoet omdat de zomer eraan komt. daarbij wil ik ook gaan vliegen tussen bomen op veldjes in het bos waar vaker geen wind staat dan wel.

    maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer. zelfs niet voor mijn 100 euro, teveel keuze

    heb nu 3 heli op het oog

    v977
    v950
    en de xk 110 blade deze heeft een instelbare zender voor fine tuning.schijnt beter te zijn omdat je dan nauwkeuriger kan afstellen, dat wil ik wel maar is misschien weer te ingewikkeld..

    iemand ervaring met de xk 110 zender?
     
  3. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    De XK 110 is zonder zender.
    Hiervoor moet je een Futaba zender aanschaffen.
     
    Flyingfloris78 vindt dit leuk.
  4. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Nee deze ik ook met zender ,deze zenders zijn zelfs gemaakt bij Futaba,(staan initialen op maar niet de volledige naam) en is zelfs programmeerbaar met finetunen, bij de v977 niet,
    plus dat je de XK K110 ook nog eens veel goedkoper kan vinden.

    alleen heb ik niet het geduld met zenders instellen. leuk dat je alles kan finetunen maar je kan dan zoveel kanten op dat je er uren zo niet dagen mee bezig bent of blijft,

    maar voor 3d leren vliegen is een micro denk ik toch wel de beste keuze. als ik op filmpjes crashes zie met die dingen (zelfs op de stenen) en ze dan nog gewoon nog ermee door kunnen vliegen is dat niet te geloven.
     
  5. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Ja zag dat je de XK 110 ook met zender had,laatst vloog er ook bij ons 1 met deze maar dan aan een Futaba zender heb deze ook even mogen proberen.
    deze vliegt vergelijkbaar als de V977.
     
  6. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Klopt wel verglijkbaar maar toch zou de XK 110 beter zijn. omdat hij ook oa een uprated tail motor heeft .dezelfde als bij de 120 versie
     
    Flyingfloris78 vindt dit leuk.
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ok de kogel is door de kerk! ik heb een helicopter besteld op Aliexpress, na lang nadenken ,discuseren ,topics terug lezen en inlezen op ervaringen van anderen ,en filmpjes kijken is keuze gemaakt, en is het toch de XK K110 blast geworden als beginnende heli

    redenen zijn,

    goedkoop in aanschaf,
    zeer crash bestendig,
    onderdelen zijn spotgoedkoop,
    extra lipo's kosten bijna niks
    goed om zelf mee te leren vliegen,
    volledig programmeerbare zender,
    6 g mode,
    makkelijk om mee te nemen,
    heeft weinig ruimte nodig te vliegen,
    kan indoor en outdoor,
    nog goed te vliegen bij wind, (ligt ook aan de instellingen)
    fun to fly...

     
  8. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Heb het topic gevolgd, jammer dat je de gegeven adviezen om toch voor een betere heli niet heb opgevolgd , maar voor een speelgoed versie bent gegaan . Snapt het budget gewijs, maar voor het echte heli gevoel zal het je naar mijn mening niet veel brengen. Veel plezier ermee.
     
  9. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Sorry maar het hangt puur van de persoon af en hoe graag hij het wilt leren..
    Dus wat je schrijft is in mijn ogen juist en ook helemaal fout.

    Je kan het perfect leren op deze manier, daar bestaat nul komma nul twijfel over. Is het de beste manier? Misschien wel, misschien niet. Het hangt gewoon af van de persoon.

    Maar ik zou zeggen stop om in een vastgeroeste gedachten gang te blijven hangen en
    wees toch is wat meer open minded aub.

    Micro helikopters zijn een knappe "uitvinding" eigenlijk, toch ongelooflijk dat ze zoiets kunnen maken. Boor dat dan niet elke keer de grond in, want dat is gewoon te stom voor woorden, er zijn er goede bij waar je tonnen mee kan leren.

    En daarbij, sorry dat ik het zeg maar voor de gewone man en vrouw in de straat zijn alle rc helikopters speelgoed, ook al kappen ze je vingers en een halve arm door. Zij zien het als speelgoed, punt. Enkel een mega schaalheli is voor hen geen speelgoed.

    Dus.. wat maakt het uit..

    Laat het hem met een 450 of 500 size alleen leren (wat deze persoon toch gaat doen) en bvb per ongeluk tegen een kind aan vliegen..

    Sorry maar als ik dat advies dan hier had gegeven om met die size te beginnen zou ik toch een paar nachtjes wakker liggen.

    Dus aub mensen gebruik jullie verstand..

    En inderdaad, veel plezier met de micro, hopelijk leer je er veel mee.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2018
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Zoals ik al eerder zei ik kan altijd nog een 450 size kopen. bedankt voor jullie advies maar gelijk beginnen met een 450 ,doorsparen of naar een club ermee gaan op les zit er even niet in helaas, dus als dat niet haalbaar is moet je verder kijken,

    anderzijds vind ik dat ook een beetje gedachtes van terug in de tijd, tegenwoordig heb je zulk mooi spul op de markt en als ik de keuze 15 jaar geleden had ,dan had ik ook geen hirobo shuttle gekocht,

    het gaat er mij puur om het gevoel te krijgen en de stick bewegingen eigen te maken. met zo'n micro doe je veel sneller stal turns en loops dan met een 450 size. en de stick beweging daarbij is hetzelfde .ik weet zeker als ik dat met die micro goed kan in 3d mode het ook gelijk aandurf met een 450 . in een filmpje zei een ervaren heli vlieger dat vliegen met een micro veel moeilijker is dan met een 450 en als je het met de micro kan (toch zeker in de wind) je het ook kan met een grote heli kan. alleen met de micro kan je nog neerstorten zonder schade, met een 450 niet.

    en dat dit enkel speelgoed zou zijn ben ik het niet mee eens, elke rc heli is speelgoed, als je heli wil vliegen wat niet onder speelgoed valt dan moet je een echte gaan vliegen waar je in kan zitten.
     
  11. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Per ongeluk tegen een kind aanvliegen? Alleen die gedachte al baart me zorgen.
    Dat mensen geen geld hebben om bij een club lid te worden, is een slechte reden om dan maar op openbare plaatsen te gaan vliegen met alle gevolgen van dien. Bij een club word je wegwijs gemaakt hoe om te gaan met een heli , groot of klein, want gevaarlijk kan het zeker zijn.
    Zolang je zelf die gevaren niet wilt of kunt zien, ben je een gevaar voor jezelf en de omgeving met je heli.
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    RealFlight sim van Ali is binnen, dus eerst oefenen en dan gaan vliegen in de omgeving,
    heb trouwens ergens een mooie vliegstek gevonden.waar ook kinderen voetballen
     
  13. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Goed bezig jochie
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is dat "goed bezig"????
     
    RuudM vindt dit leuk.
  15. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Ironisch gesproken wel, luistert toch niet!
     
  16. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat was sarcastisch bedoeld van mij omdat jullie naar mij idee een verkeerd hebben van mijn plannen helaas,

    ondertussen ben ik bezig met een protech zoom 450 EP, maar eerst moet ik spullen zoeken zoals een gyro en servo's
    welke raden jullie aan of kan je elke willekeurige 3 axis gyro erin zetten?
     
  17. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Protech is al jaren failliet, onderdelen vind je dus niet meer dus hoop dat je niet teveel betaald hebt voor de zoom.


    Dit is volgens mij een flybar helikopter dus een gy401 en snelle servo ofzo voor de staart zou moeten volstaan.
     
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ok dus dat is het!
    daarom is die dus zo goedkoop , een futaba gy401 is ook niet meer te vinden zeker?
    kan hem nergens meer vinden in ieder geval .overal krijg ik te lezen niet meer leverbaar.

    en ik heb hem nog niet gekocht hoor, maar dacht deze 450 heli valt wel lekker binnen mijn budget,
    het is toch ook een 3D heli ondanks de flybar.(kan een looping maken) misschien niet zo snel en fel maar wel leuke goedkope opstap naar een 450 dacht ik,
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Een flybar op een 450 maat..
    Die kan hetzelfde alsmeen 450 maat zonder flybar.
    Alleen zonder gaat het simpeler.
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nog maar een keertje dan: leuk dat hij binnen je budget valt, maar als je er geen onderdelen voor kunt vinden, is het rap gedaan met de pret.

    Koop nu toch gewoon iets goeds... dat scheelt je zoveel ergernis (en ergernis ga je sowiso wel zo nu en dan meemaken als je leert helivliegen, kun je maar beter zo veel mogelijk vermijden).

    GY401 is allang niet meer leverbaar, maar het was destijds een superpopulair ding, en er moeten er honderden van op de tweedehands markt zijn, voor rond de 3 a 4 tientjes zou je er wel eentje moeten kunnen vinden.
    Ik heb er zelf 2 of 3 liggen, ik heb ze maar op voorraad want ik vind het superfijne dingen.
     

Deel Deze Pagina