Hoe kan Postnl nu een pakket kwijtraken?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Vale Ouwe, 12 feb 2016.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Kan ook via Twitter, kost niets.
     
  2. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Ja we zien dat de code gescant is bij binnenkomst maar deze is niet bij de douane dus wij weten het ook niet.
    Je kan ook geen onderzoek starten want het is al te lang geleden (terwijl ik eerst nog maar even moest wachten.)

    Ach heb de afzender en singpost er van op de hoogte gesteld en het is gewoon wachten.

    Als het onderzoek is afgerond en ze weten het nog niet dan komt er gewoon een vervangend pakket.


    Codes omzetten kan ook bij internationalparceltracking.com van postnl, zodra die aangemaakt is 3sRETA dan kun je hem tracken.
    Heb inmiddels ook een klacht ingediend dat ik alles maar op moet halen bij het postkantoor, zelfs EMS waarbij je een klap verzending betaald brengen ze het niet meer thuis.
     
  3. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Nou postnl heeft hun onderzoek afgerond en na de scan bij binnenkomst in nederland niets meer kunnen vinden.
    Tot mijn spijt, ons excuses etc
    Brief vertaald en naar singpost en de afzender gestuurd, nu weer wachten.
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Wat een ongelofelijk Kwalitatief Uitermate Teleurstellend pakjesbezorgbedrijf is dit toch!
    Ooit een degelijk bedrijf.

    Ik ga toch eens RADAR oid aanschrijven.
    Ik ben hier thuis vanaf ca 15.00h en kijk een hoe het met mijn pakje staat.
    Bezorger is onderweg. Nou dat is positief toch?
    Zie ik in eens: We hebben u om 18.44h gemist.

    Gemist????
    Als je de moeite niet eens neemt om langs te komen....

    Er is al eens een pakket verduisterd (zoek raken is eigenlijk niet mogelijk).
    Er zijn ook pakketjes direct bij een "zoek het maar zelf uit waar" postnl-dumplocatie afgeleverd.
    Gewoon omdat de luiaard zelfs niet eens de moeite heeft genomen om een niet thuis berichtje in de brievenbus te doen (logisch, want dan moet de luiaard wel eerst langs de brievenbus rijden voor dat briefje) Dankzij de leverancier weet ik dat het pakketje is afgeleverd. Maar waar?

    Ups, GLS, DHL, DPD komen hier zonder problemen aan de deur.
    Vaak is er overdag niemand thuis en soms krijg ik een briefje dat ik iets moet betalen en dat ze de volgende dag weer langs komen voor een volgende poging.
    Ik doe het bedrag dan in een enevelope, met een bedank briefje geplakt op de voordeur, en het verzoek om het op een droge plaats te deponeren.
    Gaat altijd goed.

    Dan postnl:
    Als ze je pakket al niet op de zwarte markt verkopen (euh kwijt zijn geraakt :rolleyes:), dan zeggen ze bij herhaling dat ze langs zijn gekomen wat per definitie niet waar is,

    Moet je eens proberen bij Post.nl een klacht in te dienen....
    Dat zal ik blijven proberen. En aangeven bij de leveranciers. En Google zal ook vast weer een vriend blijken.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Doe het eens op hun Facebook pagina. Hielp bij mij ook.
    Tenminste.............
    Ik weet nu dat de verduisteraar wel degelijk een punt krijgt bij elk klacht.
    Bij hoeveel punten ze daadwerkelijk ontslagen worden weet ik dan weer niet.

    Mijn pakket heb ik ergens moeten ophalen 2 km verder op bij een postagentschap.
     
    voerbootje vindt dit leuk.
  6. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Het is werkelijk bij de beesten af met Post.nl.

    Even voor Google: Post.nl levert wanprestatie, Post.nl verduisterd paketten, Post.nl legt false verklaring af.

    Vandaag, een half uur voor het posten stond; dat de bezorger onderweg was met een excuus voor de vertraging.
    Nu staat er; niet thuis, naar afhaalkantoor.
    We zijn gewoon thuis!! Wat een varken.

    Ik ga hier echt werk van maken.
    Ik hoop dat post.nl steeds dezelfde bezorger langs stuurt, want de eerste de beste krijgt een uitbrander waar geen psycholoog nog bijstand aan kan verlenen.
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Stuur 'm anders even langs De Berg. Bespaart jou een uitbrander en levert betrokkene een levenslang trauma op.
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Zal ik mijn hand weer eens over mijn hart strijken en hem (nooit een haar gezien, behalve onder de kin) een gelegenheid aanbieden? Zou het hem/haar helpen?
    De kuil is al voor de helft gegraven en veel meer was ik niet van plan.

    Maar ik ben het behoorlijk beu met Post.nl. Ooit toch een respectabele organisatie.
    Ik ga hier en daar eens behoorlijk krabben, schuren, lobbyen.
    Post.nl probeert het behoorlijk lastig te maken een klacht in te dienen, nou dan maar niet "en face".
    Probeer maar eens een klacht-chat te openen, kun je ruim een uur wachten en heb je nog geen 5 minuten de tijd om de gelegenheid waar te nemen en een reactie te geven. Daarna chat gesloten. Reactie gewist.

    Vanaf heden geef ik een leverancier bij mijn bestelling mee dat Post.nl geen goede optie is om te verzenden, wegens wanprestatie.
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  10. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Tipje, bel de zakelijk afdeling en zeg dat het pakket zakelijk is. Daar lopen ze harder voor de klanten.
    Heeft mij al een keer een voordeel opgeleverd.
    Mijn ervaring van de laatste tijd is dat ze pakketjes die niet door de brievenbus passen naar een afhaalpunt sturen.
    Je krijgt dan een kaart in de bus met een foto van het adres op het pakket. Dat werkt niet altijd goed.
    Kaart zoek in de post of verdwenen tussen de spam in de brievenbus.
    Eens was er een pakket niet aangekomen bij mij en een paar weken later kreeg ik een bericht uit China dat het pakket weer terug was in China.
    Dat is uiteindelijk wel goedgekomen omdat ik een paar keer naar het afhaalpunt gegaan ben omdat ik jawel weer geen bericht ontvangen had dan Postnl.
    Bij mij ligt het zeker niet aan de bezorgen. Die doet zijn best om het pakket af te leveren. Als hij een auto op de oprit ziet is hij niet zomaar weg.
    Kloppen op de garagedeur b.v. GLS doet hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik daar een beetje aan mee help.
    Als het erg warm is in de zomer geef ik ze een koud blik Spa of zo.:)
     
  11. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Laat mij maar de laatste zijn.

    Ik betaal een order vrijwel uitsluitend per Paypal.
    Post.nl verleen ik voortaan geen toegang meer tot ons erf. Meenemen en wegwezen. Vort!
    Bij een bestelling zal ik de leverancier met redenen omkleed hiervoor waarschuwen.
     
  12. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Paypal gebruik ik ook alleen maar.
    Krijg sterk de indruk dat de bezorger een grote factor is.
     
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    We zijn hier in Hell met twee personen, en vier voertuigen.
    Dus minimaal twee op het erf aanwezig, zelfs als er niemand aanwezig is.

    Nee, ergens bij een Bruna, AH, Karwei etc afleveren is veel simpeleren dan al die adressen afrijden.
    Gewoon verklaren dat de klant niet thuis is, en morgen nog eens. Pakketje ergens dumpen klaar.
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Oh maar dat is nog niets vergeleken met wat UPS hier af en toe flikt.
    Het verschilt per dag en per bezorger, nix aanbieden, meteen een briefje in de bus dat het ergens is gedumpt.
     
  15. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Dat is zeker meer dan waar. Zeg maar gewoon dat het nu een bedrijfscultuur is.
    Probeer eens een klacht in te dienen bij Post.nl
     
  16. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Bij mij is UPS super.
    De bezorger komt in de middag elke dag bij de buren van mijn bedrijf pakketten ophalen.
    Hij kent mij en mijn adres als hij een pakket voor mij heeft dan belt hij aan op de zaak.

    Weer een bewijs dat het de bezorger een grote factor is.
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    UPS, GLS heb ik hier wel weer hoog zitten.
    Ik plak met regelmaat een envelope met geld op de voordeur. En dat gaat tot op heden altijd goed.Dat ga ik echt niet doen voor een post.nl pakket. Niet dat ik enige informatie krijg om dit maar te kunnen overwegen.
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Het is per regio anders en overal zitten rotte figuren tussen helaas.
    PostNL, DHL, UPS, FEDEX, USPS, DPD noem er een en met allemaal heb ik wel 1 of meerdere issues gehad.

    Nu hangt er een camera bij de voordeur met een intercom functie dus kan ik precies zien wie waar en hoe laat is geweest.
    Dit bewijs materiaal al meerdere malen moeten gebruiken naar zowel PostNL als DHL als Fedex.
    Verzekerd of niet maakt vaak niets uit.

    Spijtig genoeg kunnen de post heren en dames zich allemaal verschuilen achter dat ze volgens de postwet niet verantwoordelijk zijn.
     
  19. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Inmiddels al weer vele kwesties met Postnl verder, maar nu hebben ze een nieuwe variant verzonnen.

    U heeft u pakket geweigerd en het wordt teruggezonden naar de verzender :mad:
    Bellen helpt niet. Nee hoor het gaat gewoon terug.

    Voor de duidelijkheid. Het is niet geweigerd.
    Het is niet aangeboden. Hoe zou ik het dan kunnen weigeren?

    Het blijft een prutsbedrijf met ongemotiveerde bezorgers.
     
  20. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Nou is je opgegeven locatie ook “Hell”. Logisch dat PostNL dan niet aflevert :D (desondanks klote natuurlijk)
     

Deel Deze Pagina