B
BanditNL
Guest
Hallo allemaal,
Precies een week geleden heb ik een gloednieuwe Esky Honey Bee King II gekocht;
Een paar dagen geleden tijdens het laden van de Lipo ging deze ineens bol staan!
Via dit forum leerde ik dat deze Lipo 'overleden' was en heb direct de
leverancier een email gestuurd; Niet veel later kreeg ik bericht dat ik een
nieuwe Lipo bij hem op mocht halen.
Dat heb ik vanmiddag gedaan; Dit keer heb ik de Lipo met de lader recht
voor m'n neus neergelegd en er voor de zekerheid een stopwatch bij gehouden ..
De formule zou zijn: 1000mAh van de accu gedeeld door 800mAh van de
lader = 1,25 ofwel één uur en een kwartier om de accu vol te laden, toch?
Na dat ene uur en een kwartier gaf de lader nog niet aan dat de accu vol
was, maar ik heb wel de accu van de lader afgehaald.. (bang voor kapot laden)
De accu voelde helemaal niet warm aan, wat volgens de handleiding zou
moeten gebeuren als de accu bijna vol is..
Hierna heb ik de accu in de helicopter gedaan en ben buiten gaan testen;
Vrijwel direct na het op toeren brengen van de rotor, viel het vermogen weg,
wat zou moeten betekenen dat de accu bijna leeg is .. Ik heb dan ook de
accu weer afgekoppeld en ben ongedane zaken naar binnen gegaan.
Toen ik binnen de accu uit de helicopter wilde halen, zat deze strak in de
houder, terwijl deze normaal een aantal milimeters over had!
De gloednieuwe accu was WEER dik geworden!
Dit keer niet tijdens het
laden, maar nu terwijl deze in de helicopter zat!
Waar kan het probleem nu zitten!? Ik snap er helemaal niks meer van ...
Ik heb direct met de verkoper gebeld en die stelde voor om zowel de Lipo
als de accu om te komen ruilen; Ik hier heel voorzichtig op voorgesteld om
de complete helicopter voor garantie aan te bieden en een hele nieuwe op
te komen halen; De verkoper ging hiermee akkoord!
(DANK U RC-PLAZA!)
Maar nu zit ik hier met een gloednieuwe Esky Honey Bee King II en ik durf
niet eens de Lipo op te laden ... :roll:
Zouden jullie mij een duidelijke 'walkthrough' kunnen/willen geven van hoe
ik tewerk moet gaan .. ? Moet ik eerst de Lipo die nog nieuw in de verpakking
zit in de helicopter doen en hem leeg vliegen en dan pas op laden? Of moet
ik direct de Lipo eerst opladen voordat ik er ook maar iets mee doe?
En bestaat er een juiste volgorde van aansluiten? Er zit een aparte adapter
bij die in het stopcontact moet; Deze adapter moet aangesloten worden
op de lader zelf, en de Lipo moet vervolgens weer op de lader aangesloten
worden; Kan hier nog iets fout gaan tijdens het aansluiten?
Ik hoop dat jullie mij ofwel een beetje gerust kunnen stellen, ofwel een juiste
beschrijving kunnen/willen geven van hoe tewerk te gaan, want met een
3e Lipo binnen een week gaat een beginneling aan zichzelf twijfelen..
De onvolledige en soms zelfs onjuiste handleiding van Esky is hier ook wel debet aan.
Groetjes en alvast bedankt,
Bandit (had een weekend oefenen gepland)
Precies een week geleden heb ik een gloednieuwe Esky Honey Bee King II gekocht;
Een paar dagen geleden tijdens het laden van de Lipo ging deze ineens bol staan!
Via dit forum leerde ik dat deze Lipo 'overleden' was en heb direct de
leverancier een email gestuurd; Niet veel later kreeg ik bericht dat ik een
nieuwe Lipo bij hem op mocht halen.
Dat heb ik vanmiddag gedaan; Dit keer heb ik de Lipo met de lader recht
voor m'n neus neergelegd en er voor de zekerheid een stopwatch bij gehouden ..
De formule zou zijn: 1000mAh van de accu gedeeld door 800mAh van de
lader = 1,25 ofwel één uur en een kwartier om de accu vol te laden, toch?
Na dat ene uur en een kwartier gaf de lader nog niet aan dat de accu vol
was, maar ik heb wel de accu van de lader afgehaald.. (bang voor kapot laden)
De accu voelde helemaal niet warm aan, wat volgens de handleiding zou
moeten gebeuren als de accu bijna vol is..
Hierna heb ik de accu in de helicopter gedaan en ben buiten gaan testen;
Vrijwel direct na het op toeren brengen van de rotor, viel het vermogen weg,
wat zou moeten betekenen dat de accu bijna leeg is .. Ik heb dan ook de
accu weer afgekoppeld en ben ongedane zaken naar binnen gegaan.
Toen ik binnen de accu uit de helicopter wilde halen, zat deze strak in de
houder, terwijl deze normaal een aantal milimeters over had!
De gloednieuwe accu was WEER dik geworden!

laden, maar nu terwijl deze in de helicopter zat!
Waar kan het probleem nu zitten!? Ik snap er helemaal niks meer van ...
Ik heb direct met de verkoper gebeld en die stelde voor om zowel de Lipo
als de accu om te komen ruilen; Ik hier heel voorzichtig op voorgesteld om
de complete helicopter voor garantie aan te bieden en een hele nieuwe op
te komen halen; De verkoper ging hiermee akkoord!

Maar nu zit ik hier met een gloednieuwe Esky Honey Bee King II en ik durf
niet eens de Lipo op te laden ... :roll:
Zouden jullie mij een duidelijke 'walkthrough' kunnen/willen geven van hoe
ik tewerk moet gaan .. ? Moet ik eerst de Lipo die nog nieuw in de verpakking
zit in de helicopter doen en hem leeg vliegen en dan pas op laden? Of moet
ik direct de Lipo eerst opladen voordat ik er ook maar iets mee doe?
En bestaat er een juiste volgorde van aansluiten? Er zit een aparte adapter
bij die in het stopcontact moet; Deze adapter moet aangesloten worden
op de lader zelf, en de Lipo moet vervolgens weer op de lader aangesloten
worden; Kan hier nog iets fout gaan tijdens het aansluiten?
Ik hoop dat jullie mij ofwel een beetje gerust kunnen stellen, ofwel een juiste
beschrijving kunnen/willen geven van hoe tewerk te gaan, want met een
3e Lipo binnen een week gaat een beginneling aan zichzelf twijfelen..
De onvolledige en soms zelfs onjuiste handleiding van Esky is hier ook wel debet aan.
Groetjes en alvast bedankt,
Bandit (had een weekend oefenen gepland)