Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Hannibal, 26 mei 2003.

  1. Hannibal

    Hannibal Guest

    Die van mij is 2x3 , errug klein, maarja we doen het er maar mee.
    Ik bouw de schone klusjes dan ook gezellig beneden in de woonkamer.

    Dit is de linkerzijde
    [​IMG]

    en dit de rechterzijde
    [​IMG]

    Het is een beetje vol, gevolg is dat je wel altijd op moet ruimen! :lol:
    al doe ik dat ook niet altijd...........
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    en dit is dan die hobby-ruimte van mij 6x3 meter (blokhut type Garage) en op dit moment door de vele projecten een grote puinhoop maar ik kan nog veel terug vinden. Ik moet binnen kort maar eens gaan opruimen.
    [​IMG]
    datgene wat je ziet is de achterste 3 meter voorin is het iets beter opgeruimt. Op de foto zijn 20 modellen meer of minder zichtbaar waarvan er 5 niet vliegbaar meer zijn verder zijn er nog 4 of 5 niet zichtbaar.
     
  3. Hannibal

    Hannibal Guest

    Re Blokhut/garage

    Ideaal zo'n blokhut , of niet, zit er ook over te denken, is het er in de winter wel een beetje uit te houden????


    Han
     
  4. nou, ik heb geprobeert een beetje duidelijke foto te maken, maar dat inimini cameratje van mij dat had niet echt veel licht, duz....

    [​IMG]

    [​IMG]


    tja, die tafel ziet er nie zo best meer uit, maar daar moet ik het mee doen :( maar als het goed is komt er een nieuwe aan :D

    GreetZ Kor
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nee in de winter bouw ik de indoor modellen in de keuken. En met de temperaturen van vandaag is de 5 minuten epoxy ineens 3 minuten epoxy.

    Maar met een goede kachel is het wel te doen. Alleen de lak en lijmsoorten die niet tegen de lage temperaturen kunnen sla ik dan in de kelder op.
     
  6. aan alles is gedacht zo te horen, kom ik aan met mn eenzame slaapkamertje.... :lol:

    GreetZ Kor
     
  7. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    och, ik doe ook sleutelen achter m'n 19" iiyama dus :)
    maarja, met 1:10 autotje als beginner kan dat ook wel eh :p
     
  8. DreBo

    DreBo

    Lid geworden:
    4 dec 2002
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Brunssum
    Mijn hobbyruimte, klein maar fijn ongeveer 2 bij 2,5 meter.

    [​IMG]

    Dit is de linkerkant, met het model wat ik momenteel aan het bouwen ben. Het is er een redelijk zooitje maar kan nog alles vinden.

    [​IMG]

    Dit is de rechterkant met de boormachine en de bandschuurder.

    Het is er momenteel wel iets meer opgeruimd.

    André
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    @ DreBo.. BBcode moet wel aanstaan...anders werkt het niet..

    De foto's alsnog:

    [EDIT]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [/EDIT]
     
  10. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Ik hobby op de zolder maar ik durf er geen foto van te laten zien omdat het een enorme puinhoop is. Ik kan mezelf niet zover krijgen om alles eens goed op te ruimen. Een goed jaar geleden heb ik dat ook gedaan maar na een paar weken was het al weer een puinhoop. Allemaal werk voor niets dat opruimen, denk ik dan. Toch was ik het wel van plan, omdat ik werkeloos was geworden had ik de tijd voor.
    Helaas, nee fout ik moet anders beginnen. Gelukkig heb ik al weer ander werk gevonden dus die "extra" tijd heb ik nu niet meer.
    Ik kan wel alles terug vinden dus dat is geen probleem maar als ik eens wat groters wil bouwen heb ik geen plaats meer. Ik heb nog zat tekeningen en bouwdozen liggen die ik ooit nog eens wil gaan bouwen maar dan moet ik wel ruimte hebben (dus opruimen).
     
  11. DreBo

    DreBo

    Lid geworden:
    4 dec 2002
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Brunssum
    Jorrit,

    bedankt.

    Waar zet ik de BBcode aan ? vond daar niets over in de handleiding.


    André
     
  12. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Onderaan je tekstveld bij 'nieuw antwoord' staan enkele te kiezen opties.

    De volgende behoren niet aangevinkt te worden:
    - Schakel HTML uit in dit bericht
    - Schakel BBCode uit in dit bericht
    - Schakel Smilies uit in dit bericht


    Deze zijn optioneel te gebruiken:
    - Onderschrift gebruiken (onderschrift kan aangepast worden in je profiel)
    - Waarschuwen als er gereageerd is
     
  13. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Nee, foto's kan ik moeilijk laten zien. Mijn hele huis is een grotr modelvliegtuig werkplaats annex opslagruimte, die ook, qua voorraad enigszins lijkt op een (zeer rommelige) modelbouwwinkel. Zo'n honderd geheel vliegklare of zo goed als vliegklare modellen, met alle radioapparatuur en motoren er in; alleen uit praktische overwegingen een beperkt aantal accupaketten. Er staan o.a. nog lijnbestuurde wedstrijd-kunstvluchtmodellen van cica 30 jaar geleden in opslag, Opruimen is voor mij een "sluitpost". In de praktijk bouw ik veelal in de huiskamer, schuren en verfspuiten veelal in de tuin, als het weer dat toelaat. Epoxy-lijmverbindingen uitharden veelal op een C.V. radiator of, als in de zomer de zon schijnt, in de auto. Even, als zij-lijntje een tip voor beginners: epoxy verbindingen worden sterker en harden sneller uit als dat bij een redelijk hoge temperatuur gebeurt. De langzaam uithardende soorten geven sterkere verbindingen dan de snelle soorten. Denk er ook aan niet teveel epoxy op voorraad te hebbeb; het "shelf-life"is beperkt! En op een droge, donkere plaats op of iets onder kamertemperatuur bewaren.
     
  14. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Gewoon me slaapkamer.
    Went wel als er altijd rommel is 8)

    Groeten Laurens
     
  15. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    @André: hoe lang heb je geschuurd en geplamuurd aan de modellen bovenaan op de foto's van jouw ruimte :wink: ??

    Jippie :D ik ben momenteel de zolder aan het leegruimen, m'n vrouw schildert en houdt het overzicht :wink: (dat ik niet haar spullen weggooi maar wel het mijne) en als het klaar is verhuis ik m'n hobbyruimte een verdieping omhoog. Met die wetenschap ruim ik de huidige ruimte al een tijd niet meer op; geen lens kan die rotzooi nog verdragen... als je er al binnen kunt komen :oops: .

    In de nieuwe grotere ruimte kan ik straks eindelijk fatsoenlijk bouwen aan een model met meer spanwijdte dan 1 meter :lol: . Het wordt er bij zon alleen wel behoorlijk warm, misschien goed voor de epoxyverbindingen? maar verder... Op termijn misschien isoleren. Foto als het 'klaar' is.
     
  16. Hannibal

    Hannibal Guest

    [Foto als het 'klaar' is.[/quote]Daar houden we je aan! :lol:
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Valt me wel op dat ik een van de netste werkplekken heb... :p

    Diamant, Pr2 Cox Edition, EasySport vleugel...
    [​IMG]

    Hier knutsel ik dan... :) Met de Curare in aanbouw.
    [​IMG]

    Hier hangt nog het een en ander... EasySport, 2m zwever, 2.5m zwever en wat vleugels waaronder die van de Puma..
    [​IMG]

    Puma rompje die waarschijnlijk nooit afgebouwd zal worden...
    [​IMG]

    Serval V1.0 - Mk.I en nog wat andere rommel.. ;)
    [​IMG]
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Nog wel Jorrit, nog wel.

    Als je straks op jezelf woont......
     
  19. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    het hele huis eigenlijk.
    op zolder, huiskamer of eigen kamer.
    als ik ga bouwen aan me HPI maak ik wel foto's.
     
  20. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat is dus nog een plek om dingen op te bergen!
    Touwtjes aan het plafond en nog meer ruimte. Dat is een goed idee Jorrit, thanx.

    Groeten Laurens
     

Deel Deze Pagina