hoe zwaar moeten de servo's zijn in een shuttle zzx

Discussie in 'Model elektronica' gestart door joepie, 6 sep 2003.

  1. joepie

    joepie Guest

    hoi is er mischien iemand die een shuttle zzx heeft en die mij kan vertellen hoe zwaar de servos moeten zijn in kracht enzo.

    groeten ronald pas beginner heli bouwer
     
  2. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Een .30 heli kan al vliegen met gewoon 3001. wil je wat meer neem dan 9202 . De 3001 is 3 kg en de 9202 is 5 kg. Wel zou ik voor de pitch een 9202-tje nemen. Voor de staart een snelle. Ik zelf heb goede ervaring met die fs250s hoewel daar nu wat problemen mee zijn maar dat heeft robbe al weer onder controlle. Een ander mogelijkheid is zo'n gyro servo combo. Dit is meestal een goede combinatie gyro en servo.

    Ikzelf heb in mijn kalt 9001 voor nick en roll 3001 voor gas 9202 voor pitch en een 9001 in combi met een icg 360 gyro voor de staart.

    Voor mijn caliber 3 * 3001 voor de ccfp en 3001 voor gas (was zelfs een 3003 :oops: maar ja die heb ik vervangen) een fs250s in combi robbe 3d gyro voor de staart

    gr Remco
     
  3. joepie

    joepie Guest

    bedankt voor je antwoord zal eens gaan kijken dan

    groeten ronald
     
  4. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Maar je gaat toch niet alleen lopen prutsen he zoek hulp bij iemand met kennis bij een club ofzo

    anders wordt het een dure grap


    gr Remco
     
  5. joepie

    joepie Guest

    ja daar heb je gelijk in ik ga binnen korte tijd lid worden van de club hier in de buurt maar ben hier en daar al wat informatie aan het verzamelen.

    groeten ronald
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    op rol,pitch en nick voldoen de 3001's meer dan prima.
    voor de staart kan ik allen maar lof spreken over de futaba gy401 gyro in combinatie met de 9253 servo.
    een bewezen set die functioneerd als geen ander.
    van de digitale servos van robbe (fs250) zou ik afblijven, ten eerste omdat de snelheid absoluut niet kan tippen aan een 9253, ten tweede omdat robbe ze niet adviseerd in helis en ten derde omdat er problemen zijn met die servos en je in de winkel niet kan zien of je een goede of een slechte te pakken hebt.
     

Deel Deze Pagina