hoek motorophanging?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Andre65, 18 jan 2015.

  1. Andre65

    Andre65

    Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Berichten:
    177
    Locatie:
    Amersfoort
    Beste lezer,

    Ik ben een bouwtekening aan het bekijken van de ESM Beaver.
    Misschien wil ik deze wel aanschaffen echter kom ik in de tekening dingen tegen wat ik onduidelijk vindt.
    O.a de motorophanging, vanuit de tekening zie ik dat de neus van de romp waar de motor tegen aankomt niet onder een hoek staat...........je zal dus met ringen de hoek moeten creƫren om de torsie op te vangen tijdens draaien van de elektromotor.
    Is er een vuistregel wat de hoek van het motorblok moet zijn?
    Lees het van u.
    Vriendelijke groet.
    Andre
     
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Bedenk daar bij dat de instelhoek van de vleugel een belangrijke rol speelt bij het al of niet noodzakelijk zijn van down thrust.
    Bij de Beaver heb je een neus waar bij een voorover of schuin geplaatste motor een lelijk effect geeft omdat de motor geacht wordt in lijn met de motorkap te staan.
    Waarschijnlijk zal dat ook nagenoeg de goede stand zijn en is dit in overeenstemming met de instelhoeken in het bouwplan.
    Als niet duidelijk over downthrust gesproken wordt dan zou ik er van uit gaan dat dat ook niet of nauwelijks nodig is.;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2015

Deel Deze Pagina