Hoeveel amp voor motor

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door lance03, 24 dec 2017.

  1. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    Hallo, ik had een vraagje aan de kenners.
    Ik zoek een regelaar voor een mabuchi 540. Een standaard tamiya motortje.
    Nu kan je heel veel regelaars kopen maar hoeveel amp heb ik nu echt nodig?
    Zou 45 amp voldoende zijn?

    Gr. Sander
     
  2. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Het standaard Tamiya motortje is een 35turns, welke regelaar heb je op het oog?? of kijk zelf even bij de specificatie van de regelaar tot hoeveel turns deze kan verhappen!!! Tegenwoordig hoef een redelijke regelaar niet zoveel meer te kosten, probeer wel een enkel vooruit/rem regelaar te verkrijgen, mijn ervaring met regelaars die ook een achteruit hebben, ongeacht of je deze uit kan schakelen, is erg negatief helaas, het zijn de enige regelaars die ooit bij mij kapot zijn gegaan (in 15jr tijd) binnen een korte levensduurperiode... en rede onbekend!!

    Kapot gegaan zijn 2x de destijds verplichten Tamiyacup regelaar voor in de mini klasse (in 2011, om die reden is destijds de esc vrijgegeven, om dat heel veel rijders dit euvel ondervonden), en onlangs een populaire een cheap-end Hobbywing regelaar!
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2017
  3. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    Ben zelf even blank kwa regelaars. Vroeger stond er altijd zoveel en zoveel turns bij. Tegenwoordig alleen amp. Het is vor een wagen met 2 motoren. Een m03 en een m04 aan elkaar geknoopt. Ik wil heel af en toe eens een stukje met de wagen rijden omdat hij voornamelijk op de plank staat daarom houd het me tegen om een dure regelaar met dubbele stekkers te kopen. Er zit nu een teu101bk 60 amp regelaarop en daar rijd hij wel goed mee maar ik weet niet hoelang dat goed gaat. Ik zat zelf te denken aan een hobbywing 60 amp regelaar maar als die na 5 min. Eruitfikt schiet het ook niet op. Mijn probleem is dat ik alle auto's die ik heb ook daadwerkelijk rijdend wil hebbe , dus geen regelaars en ontvangers omruilen
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
  5. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    Nooit geweten dat een mabuchi 540 maar 8.5 amp trekt. Met een 60 amp regelaar moet ik dus makkelijk 2 motoren kunnen aansturen. Thanks.
    Gr. Sander
     

Deel Deze Pagina