hoeveel volts accupack

• Topicstarter Topicstarter bullracer
  • Startdatum Startdatum
B

bullracer

Guest
ik heb nu een carson nitro auto 1:10 met een batterij pack,maar wil er een accupack inzetten.nu is er zoveel te koop ik zie heel veel in volts .
moet ik nu een 4.2 v of 6v of 7.4v ik weet niet hoeveel volt ik moet kopen of in de auto kan,snap ie?

Zelfde spanning als waarmee nu ontvanger en servo's gevoed worden. Hoeveel cellen nu? Welke celspanning?

4,8volt = 4NiMH cellen in serie
6,0volt = 5NiMH cellen in serie

'Verplicht' leesvoer voor NiMH gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.

• Modelbouw FAQ's - MBF
    -> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
    -> De Nikkel-Metaalhydride accu
    en ook
    -> Delta Peak laden/snelladen van NiCd en NiMH (maar niet gebruiken bij zender/ontvanger, gewoon risicoloos langzaam laden met 0,1C, uitschakelen van beveiligingsdiode is niet nodig, rvs)
  • PK-Racing - akku laden info

ik heb er 4 oplaadbare in gehad dat is dus 4x1.2v =4.8v
en heb er ook gewone in gehad 4x1.5v =6.0v
dus ?????

Uit de tekst lees ik af dat ie nu een batterijhouder heeft met losse batterijen erin, die zijn vaak een bron van storingen, er is kans dat de batterijen slecht contact maken.

Een gesoldeerd pakketje is veel betrouwbaarder, en inderdaad 5 cellen wordt het meest gebruikt.

Forumtipjes:
  • Geef behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

ja inderdaad 5x1.2v =6v maar hoeveel amphere raad je mij aan?

Wat jij zoekt is een NiMh Humpack bestaande uit 2/3A cellen welke in de waardes van 1200 tot 1600mAh te vinden zijn. Dat is de passende vervanger voor een batterij-houder

Back