HOG bipe

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 8 mei 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,
    naar aanleiding van dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/threads/smog-hog.236207/
    had ik een kit van de hog bipe op de kop kunnen tikken.

    de smog hog vliegt electro rond nu op 5cellen (al veeeel vluchten gedaan) door die persoon
    hij heeft nog een zeer oude astro hog, die nu ook bijna omgeschakeld is naar diezelfde setup, dan kan hij ook dezelfde lipo's gebruiken.

    om het plaatje compleet te maken, ben ik toch maar gestart met de hog bipe. en deze wordt ook elektro.
    echter heb ik enkel 6cell lipo's en die wil ik dan ook gaan gebruiken.

    het zal een "kort bouwverslagje worden, maar ik post geregeld wel wat foto's.

    hier een voorbeeld wat het kan worden! schema heb ik nog niet gekozen, maar omdat een hog een soort varken is denk ik wel aan veel wit en roze...

    hier heeeeeel wat voorbeelden op de pagina
    http://www.fubarhill.com/

    sommigen werken de neus af met een neuskapje, hiermee weet ik nog niet wat ik ga doenn, want nu moet het motorschot ook naar voren gebracht worden, en zal de ronding van het bovendek serieus veranderen.


    setup:
    motor....nog niet bepaald
    regelaar +-80amps
    lipo rhino 4900mah 6cell (730gram)
    servo's: ik denk dat deze moeten voldoen 4stuks
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=51891
    ook denk ik eraan om de servo's voor hoogte en rudder achteraan te gaan plaatsen uit de romp(betere aansturing, wel nadeliger voor het zwaartepunt en iets minder mooi)

    dit zijn analoge, maar ik denk dat dit meer dan voldoende is voor zulk kistje? analoge trekken ook minder stroom. ik kan dan ook kiezen voor 2 of 4servo' voor vleugels, maar ik vermoed 2zulke dat ze voldoende zullen zijn.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    een start reeds gemaakt:
    ik heb nog van een oude diabolotin een motorkapje gevonden, hier en daar enkele gaatjes dichten en ik denk dat deze zeer mooi zal staan...
    echter is deze iets smaller dan de standaard romp(12mm totaal)
    aangezien er een nieuw motorspantje moet komen, kan ik de romp naar de voorkant toe ook wat taps laten lopen
    de standaard tank bodem plank, gaat iets naar beneden zodat ik ruimschoots kan spelen met het zwaartepunt...


    blauw is de oorspronkelijke setup, roze is de nieuwe. (het oorspronkelijke motorspant wordt wel gebruikt ter versteviging.
    de bodemplank van de romp(3mm triplex) ga ik hergebruiken als accuplank, en de bodem van de romp dan beplanken met 3mm balsa
    [​IMG]

    hier het kapje erbij, iets korter, maar hier kan denk ik wel wat mee gespeeld worden, ik kan er ook enkele balsa ringetjes op zetten, zodat er ook een kleinere spinner op kan(ik zie wel)
    [​IMG]

    [​IMG]

    hier op papier het nieuwe motorspant, en de originele en de accuplank te verzagen:
    [​IMG]

    en ja eindelijk een toestel waar deze "full body pilot" ingezet kan worden... en kikker op een zwijn, als dit maar goed komt
    [​IMG]
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zet die maar lekker op een stevige motor! Een van de USA meest geliefde dubbeldekkers :)
    Die gaat met een 10cc K&B als de brandweer (die K&B staat ook op de tekening)
    Mooie piloot! Heeft nog een pikkie ook, haha! Super melig! Top!

    Motor? Prik er een mooie Scorpion in tussen de 400 en 500 kv Is zo een fraaie kist wel waard.
    bedoel... een flut OS 46 AXII is zelfs duurder!
    En een Scorpion kan je termisch flink op z'n donder geven (rare earth magneten), en heeft goed op elkaar afgestemd een heel hoog rendement...
    S4020-16 op 14 x 10 of 15 x 10... het gaat als een hotliner omhoog... mits onder de 3 kg...
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    The FROG wants to fly the HOG...
    [​IMG]

    Hier en daar extra verlichtingsgaten gemaakt, ook achteraan ruimte gemaakt voor 2 servo's(indien het zwaartepunt het toelaat) ik kan ook hoogte achteraan doen en rudder pull pull. we zien wel.
    ook van het stabilo heb ik de volledige beplanking veranderd naa stroken beplanking(2beplankingen van 25gram totaal minder, en zeker zo sterk! moet nog geschuurd worden.
    Vooraan loopt de neus nu ook wat taps naar voor(6mm aan elke kant) en met wat verbeelding past de motorkap perfect.
    het motorschot is gemaakt maar nog niet geplaatst( doe ik pas als ik een motor gekozen heb.

    deze week probeer ik de romp verder af te werken, schuren en wat plamuren achteraan. acculuik maken(ruimte zat), de cabane installeren, canopy maken, eumm en dit zal het ongeveer worden.
    mss nog een vleugel beginnen...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    lijm is op, ondervleugel moet nog verder gebouwd worden, maar hier al een beginnetje...

    OMG what did I do... ik zoek nog een "varken/knorretje" ipv de frog of de kroc als piloot

    [​IMG]
     
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zeg, zeg, zeg! Dát gaat wel in errug rap tempo, daar joh!
    Roze? de folie die nooit en-te nimmer verkocht wordt? Kreeg je geld toe bij het afnemen oplopend aan strekkende meters?

    Hmmm... Zijn er geen Porco Rosso poppetjes?
    https://www.google.nl/search?q=Porc...sAKHU2MCZkQ_AUIBygB&biw=1332&bih=841&dpr=1.09

    Iets beter omschreven...
    https://www.google.nl/search?q=Porc...841&dpr=1.09#tbm=isch&q=Porco+Rosso+figurines

    En als je op een dag de grenzen weer eens wilt verleggen... Als RC vliegert...
    https://www.google.nl/search?q=Porc...lpzy4M:;Ez35l2h3ogMh3M:&imgrc=e5Wqx7Qslpzy4M:

    Ziet er beren strak uit! Prachtig.
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    aangezien iedereen op de club altijd zegt "je durft niet"... en een vliegtuig met een varken in het logo... tja dan moet ik niet veel nadenken...

    bedankt voor de links!
     
  9. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Dit is Graupner Viper roze. Niks mis mee , ik heb mijn Super Air ermee gedaan gecombineerd met wit en zwart is daardoor juist heel goed te zien.

    [​IMG]

    Mooi project verder. mvrgrt, Aad d. B.
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    en ondertussen vliegt ze toch al enkele weken...
    ik ga nog een statiefke maken zodat ze als wingwalker kan dienen...
    o enne hij heeft PLENTY of power:)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    p40, MikeMohawk, dries_neyrinck en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Ziet er mooi uit!
     
  12. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Welke motor zit er nu in? Mooi afgewerkt!
     
  13. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt voor alle leuke reacties, maar het toestel gaat jammergenoeg de deur uit wegens andere "projecten" had wel wat aantrek op shows bij de kinderen!
    Groeten Chris
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina