Hoge toeren?

Ey,

Ik heb vandaag m'n nitro wagen gepoetst, maar ook voor de eerste keer de motor helemaal gepoetst.

Nu valt het direct op als ik hem start dat als je gas geeft, hij direct niet max maar wel hoge toeren maakt, neutraal loopt die gewoon normaal, en max snelheid ook zo als eerst.

Voor het schoonmaken alsbhij warmer werd, ging ook de toeren omhoog maar nu direct, ik zal dalijk eens voorzichtig een testrit maken om te kijken of het O.K. is.

Maar ik heb niet aan de naalden gezeten, weet iemand wat het kan zijn wat dit veroorzaakt en of dit normaal is?

Alvast Bedankt!

MVG

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met schoongemaakt?
Buitenkant of helemaal uiteen gedraaid?

Het kan zijn dat hij door verandering van weer wat armer loopt of de naalden toch iets verdraaid zijn (aan je uitleg te horen vermoed ik dan de LSN). Als hij verder normaal loopt is het niets om je zorgen om te maken.

Mss staat hij nu goed ipv anders te rijk :p

Alleen de koelkop van de cilinder, maar niet van de carb.
Morgen even kijken of hij goed loopt, hoe merk ik dat hij té arm loopt? valt hij dan gewoon uit?

Wel de slang van uitlaat naar tank aangesloten?
Vergeet je die kan de motor anders gaan lopen.

Lol wat een toeval. Heb gisteren mijn motor ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt en vandaag weer in elkaar gezet. Ik ga hem nu testen en hoop ook niet met een probleem te komen zitten.

Maar ik denk dat je clutchschoen niet gelijk pakt. Alles wel weer goed in elkaar gezet?

Lol wat een toeval. Heb gisteren mijn motor ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt en vandaag weer in elkaar gezet. Ik ga hem nu testen en hoop ook niet met een probleem te komen zitten.

Maar ik denk dat je clutchschoen niet gelijk pakt. Alles wel weer goed in elkaar gezet?

Ik heb er vandaag eens mee gereden, hij lijkt het gewoon normaal te doen, heb ook niet de hele motor uit elkaar gehad.

Reely air attack 2wd

Hallo beste mensen,

Ik heb ongeveer jaar geleden een reely air attack 2wd drive gekocht.

Hier is het probleem als ik ongeveer 10 seconden op volle toeren rij (50-65 km/h) dan zijn de lagers van de koppelings 'hoes' bescherming al gelijk verrot en kan ik er weer nieuwe opzetten:mad:
Weet iemand ook een oplossing???:confused:

Alvast bedankt

Mvg mark

De koppelingslagers iets meer speling geven, dus zorgen dat ze iets op de as heen-en-weer kunnen schuiven... Als ze geen speling hebben en warm worden gaat het anders klemmen...

Geen lagers met een rubber seal gebruiken.....

Waarom niet? Ik gebruik er met rubber seal en sinds dit seizoen ook met metalen. Maar merk niet echt verschil met de levensduur.
Beide lagertypes zijn van PSR.

Vervang ze trouwens elke wedstrijddag, dus heb er nog nooit echt 1 stuk gehad, maar wel dat de seal of het metalen plaatje eruit zijn.

Ik heb ooit ook lagers met een seal gebruikt en die waren ook gesmolten... Alleen nog maar metal shielded lagers voor mij in de koppeling. Zeker bij wat slip zal er meer warmte in komen.

Back