Hoofddorp- Art tech problemen Help A.u.b.

Discussie in 'overige' gestart door RcRooky, 25 jun 2014.

  1. RcRooky

    RcRooky

    Lid geworden:
    17 mei 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    hey allemaal

    ik heb deze Art-Tech hurricane Brushless 3D heli geruild met een man op ons Rc baantje. ik rij aleen Team associated Slash 4x4 dus gewoon de auto's.

    ik wil heeel erg graag een brushless boot (bijv. turnigy quanum aquaholic)
    maar ik heb gistere een nieuwe kap besteld voor mijn associated en de rest zoals de slash verkoopt maar niet. dus ik wil toch maar is de heli uit de kast halen (die ook maar niet verkocht word...) en er mee gaan vliegen.

    alle stekkers lagen eruit dus die moeten in de ontvanger worden gedaan.
    en ik heb dus geen idee waar wat moet.

    zoals het nu zit is gas linker stick naar beneden klopt dus al niet.
    heeft iemand een lijst van hoe en waar alles moet of iemand die naar mij toe kan komen en me ermee helpen? ik heb een groot grasveld of het baantje tegenover en naast mijn huis dus vliegruimte genoeg. heb goed gereedschap dus dat is geen probleem.

    hier wat foto's. (als iemand nou een boot heeft liggen liefst deepV en die wil je ruilen tegen deze z.g.a.n. heli mag altijd gewoon aanbieden :eek:)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    alvast bedankt!!
    :help:
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik gok zomaar dat je een heli een beetje te simpel ziet...
    Wat je daar hebt staan, is geen lief huiskamermugje, wat met de knuppels los netjes stil gaat hangen.
    hij corrigeert niets, 1 tel geen controle en je hebt een doos onderdelen.

    Deze heli's zijn gemaakt om te vliegen. Niet om te crashen..
    wil je er werkelijk iets mee, raad ik je als eerste aan om deze heli niet in je eentje in de lucht te gooien..
    eigenlijk moet je niet eens de motor aan willen sluiten met stroom erop..
    ongeluk zit in een klein hoekje, zo'n heli gaat er met 2000 rpm op de kop vandoor.
    ongeacht wat hij tegenkomt, planten.. tv, je vinger/hand.

    Klinkt overdreven.
    Maar zoek eens een vliegclub op, en ga eens bij een vliegend exemplaar kijken.
    De meesten beginnen iig niet met dit type.
    hebben we het nog niet over de heli zelf..
    Ik zie volgens mij een ontvangeraccu liggen, en een aandrijfaccu. Dat is iets van een jaar of 7 geleden, tegenwoordig doen we het anders.
    Motor zie ik een koelplaat op zitten, ik gok dat het een brushless is?
    Feit is wel, dat bij een crash onderdelen lastig worden..

    Wil je verder?
    Lees hier "ff" doorheen.http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

    Is ff lezen. maar is eigenlijk wel standaard kost voor een beginnende helipiloot.
    kom je er ook meteen achter wat de knuppelindeling op je zender is ;-)
    linkerstick omlaag is gas uit klopt nl perfect.
    bij die heli hoort het gas vast te staan, en regel je alleen de pitch (hoek) van de bladen met de stick.
    Er zit ergens een knop op je zender, waarmee je naar idle up 1 schakelt.
    of 3d modus, hoe men het ook noemt op die zender.
    het gas gaat dan vol open, en je kan het niet uit krijgen zonder de juiste schakelaar om te halen (throttle hold).

    daarom, wees een beetje voorzichtig..
    hang jij de accu eraan, en die idle up staat toevallig aan..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. RcRooky

    RcRooky

    Lid geworden:
    17 mei 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    hoi student

    ik weet het van die 3D stand. en snap dat dit geen beginners heli is maar ik heb hem geruild gekregen voor een brushless Reely combotje.. ik ben niet van de heli's ik wil het liefst een boot (hobbyking - Quanum Aquaholic of zoiets dergelijks met V romp) maar een vliegtuig is leuker dan een heli vind ik zelf.

    ik ga me handen er niet aan branden of hierbij. ''tussen de bladen steken''?

    en ja hij is snel en ik draai de bladen er ook vanaf voordat ik ga proberen met die settings. voor de veiligheid. maar nu dus niet meer.

    ik ga morgen lekker met mijn Team Associated vedder dan komt mijn nieuwe nissan titan kap binnen en deze is voor de liefhebber of voor iemand die wilt ruilen.
    er zit een extra frame bij en nog meer onderdelen. hij is brushless zit nog een extra brushless motor bij. met zender doos alles erop en eraan. moeten nieuwe bladen op maar deze kunnen nog best wel even mee opzich. (wel geductaped.:D )

    mvg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2014
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is niet de bedoeling dat je hier je verkooptopics gaat zitten aanprijzen...
    Verkoop hoort in de verkoophoek.. niet hier..

    Daarnaast is een rotorblad wat is beschadigt levensgevaarlijk...
    In een rotorblad zit vaak een plak lood, voor gewicht, zwaartepunt en stijfheid.
    Bij een beschadigd blad wil dit er nog wel eens uit schieten.

    Mag je zelf bedenken wat er gebeurt als je toevallig dat stuk lood opvangt...
     
  5. RcRooky

    RcRooky

    Lid geworden:
    17 mei 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    hoi..

    ik wil hier ook niet die heli aanprijzen ik wou tips. maar nu heb ik besloten met de heli te kappen dus dacht mischien weet je er iemand voor. :)

    er zat een zetje bladen bij zelfde als die erop zaten.
    die waren helemaal uit elkaar zat aleen schuim in niks anders. daarom heb ik die andere redelijke gewoon geductaped.

    maarja deze kan dus dicht :) niks meer nodig van tips.
     

Deel Deze Pagina