Ik neem aan dat het voor elektro is. De meeste houten props die er zijn zijn bedoeld voor brandstof en daar zit het grootste verschil. Ze kunnen meer trillingen hebben. Ga je een elektroprop op brandstofmotor draaien dan trilt de prop letterlijk uit elkaar. Ik denk dat je de houten prop wel kan gebruiken maar dat de prop een beetje onnodig zwaarder is. Een puur sang elektroprop is lichter en meer toegespitst op elektroaandrijving.
Over 'een' houten prop kun je weinig zeggen. Er zijn houten props die duidelijk slechter presteren dan APC E props, maar ook die in de buurt komen en zelfs stiller zijn. De energiebesparing die dat oplevert vind je terug als beter rendement. Het beste zijn goed ontworpen koolstof props, maar je betaalt er ook voor (als je ze al in de maat kunt krijgen die je nodig hebt).
Blaauwen, er worden heel veel houten props gemaakt voor electro. Fiala heeft een hele serie en als de maat niet standaard gemaakt wordt kunnen ze hem voor je maken. En dan heb je ook nog Xoar. Beide merken zijn lichter dan APC-E props en wat ik hoor is het rendement ook nog hoger. Fiala hoef je ook niet meer uit te balanceren, dat gebeurt in de fabriek. GJ
+1 voor de Fiala E-props. Vlieg ze op mijn slepers en ben er erg tevreden over. Goede trekkracht en prima rendement. De Xoars zijn ook niet slecht trouwens. Over het algemeen kun je Fiala en Xoar 1 maatje groter nemen dan een APC (in 1e instantie in spoed), omdat APC typisch watt meer spoed heeft dan erop staat.