how aeroplanes realy work

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door tigermoth, 2 okt 2002.

  1. rcheli.nl

    rcheli.nl Guest

    Boeje!!!!!! :alien: :fuckyou2:
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    P?
     
  3. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Het eerste profiel dat niet zo goed zou zijn lijkt voor een leek als ik aardig op een Holiday profiel, dat is ook plat van onder alleen is de neuslijst rond. Hoe heet dat profiel (bv van de Holiday) eigenlijk en zie ik die overeenkomst verkeerd?

    Rob.
     
  4. tigermoth

    tigermoth Guest

    [​IMG]

    1e profiel, hoe het heet... geen iedee. (2e zou ik plaatsen in de catagorie van blerioux XI oid)

    profiel is op zich prima.. (oppervlakte vorm is veel belangrijker)..

    zelf zou ik liever de voorlijst aan de onderkant ook mooi rond maken.. een grotere ronding heeft een positief effect op de overtrek overgang.
    ook zou ik het profiel dun houden.. (efficienter, en sneller. wel moeilijk sterk te maken...)

    wat ook geen slecht iedee is, is om kleine 3hoekige stripjes op de voorlijst bij de vleugel basis te plakken.. deze maken de luchtstroom bij een grote invalshoek turbulent... een goed alternatief ipv een tipverdraaing bijvoorbeeld ;)

    mvg.
    Rico
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Gek zeg dat hadden wij 30 jaar geleden al op onze vrije vlucht modellen. Zelfs de gerenomeerde bouwdoos fabrikanten hadden dit er al standaard in zitten. Als het er niet bij zat werd er een touwtje voor de neuslijst gespannen of er werd een touwtje op de vleugelvoorkant gelijmd.
     

Deel Deze Pagina