How To: fuse mod Honey Bee FP.

Nadat ik voor de derde keer me 4 in 1 heb laten doorbranden ben ik opzoek gegaan op internet naar een oplossing.
Ik kwam een pfd bestand tegen met hierin de oplossing.

Het pdf bestand http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=720134

GroteFoto-7R63PGYY.jpg

Hoop dat dit voldoende informatie geeft.
Mvg Ramon.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info!!!

Heb net een 4 in 1 doorgebrand tijdens een crash met mijn splinternieuwe honey bee fp v2 op 11.1 volt.
Dacht eraan de zekeringen te solderen, maar jouw oplossing vind ik eigenlijk nog beter.:D

Denk dat er nog een hoop zekeringen gaan sneuvelen, omdat ik nog totaal geen ervaring met fp helicopters heb:p

Bedankt voor de info!!!

Heb net een 4 in 1 doorgebrand tijdens een crash met mijn splinternieuwe honey bee fp v2 op 11.1 volt.
Dacht eraan de zekeringen te solderen, maar jouw oplossing vind ik eigenlijk nog beter.:D

Denk dat er nog een hoop zekeringen gaan sneuvelen, omdat ik nog totaal geen ervaring met fp helicopters heb:p

het is echt één van de beste oplossingen voor dit probleem.
Voor 5 euro wat is klaar, met genoeg zekeringen voor een hele poos.
kijk op Conrad.nl voor de zekeringen.

Zeker beter dan ik heb gedaan (zie de foto op mijn site). Waarom ik heb gesoldeerd en bij het vervangen moet je dus weer aan de gang. Daarnaast zou ik wel de lipjes van de zekering en de aansluiting aan de stekkertjes afschermen met krimpkous.

Daarnaast vind ik de zekering op de staart een beetje te veel van het goede. Nog nooit de reden geweest voor dit probleem.

Nog een tip: sluit nooit de accu verkeerd om aan. Ook daar kan de 4in1 ook niet tegen

Groeten
Martin

Bij mijn 4in1 was alleen de staart doorgefikt.. Daarna heb ik geen nieuwe 4in1 meer gekocht maar een losse Esky gyro en 2 regelaars, die kunnen veel meer hebben.

Ik neem aan dat je de 7.5 ampere zekering voor 7.4volt lipo's gebruikt?
Is dan de 10 ampere versie niet beter aan te raden voor 11.1volt lipo's?

Weet iemand eigenlijk de specs van de 2.4ghz 4 in 1 controllers?

Allereerst excuses om deze oudere topic nieuw leven in te blazen, maar ik vroeg me af of ik voor de main motor van de Honeybee FP V2 ook een 6.3A zekering kan gebruiken aangezien dat de enige zijn die ik hier in de lokale electrowinkel kan vinden.

8A was ook een optie, maar dat vond ik teveel.
6.3A in orde? Of toch 7A bestellen?

6.3 of 8A kan beide... hoger zou ik niet gaan. Als je meerdan 8A trekt is er ergens iets mis zoals je tandwielafstand b.v.
Pas wel op dat je 2 soorten zekeringen hebt. Snelle en traage zekering. Als je traage gebruikt gaat eerst 4in1 de rook op en dan pas je zekering :)

OK, dat stelt mij gerust.
Ik zou niet willen dat de 6.3A zekering in mid-air klapt en mijn honeybee als een baksteen uit de lucht valt door een te lichte zekering.

Thanks Lince & crash1000

Back