How-To: Schilderen van Miniaturen/Ornamenten

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ChrisVanDerLinden, 5 jan 2014.

  1. sjaak55

    sjaak55

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    9
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuke winkel is dit - goed en niet te duur - en bij mij in de stad!
     
  3. Pat71

    Pat71

    Lid geworden:
    11 jul 2017
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Alphen
    Ziet er super uit! Gebruik zelf ook vaak airbrush voor effecten. Heb je toevallig ook een tip voor letters die in het ornament liggen in plaats van er bovenop? Krijg het niet mooi.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Gino SLOCK

    Gino SLOCK

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zottegem
    Welke houtsoort leent zich het best om zelf ornamenten te snijden; enerzijds losstaande figuren & anderzijds basreliefs (spiegel)?
    Ik vermoed voor de losstaande figuren geen te zacht hout met een fijne nerf?
     
  5. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Buxus is het beste maar ook fruitbomenhout zoals peren- of kersenhout gaat goed. Stuur me maar een PB met je e-mail adres. Dan stuur ik je een leuk artikel hierover uit de modelbouwer
     
  6. Fred Wormsbecher

    Fred Wormsbecher

    Lid geworden:
    15 dec 2016
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Nieuwegein
    Is acrylverf makkelijk te spuiten en dan ook je spuit weer makkelijk schoon te maken?
    Moet ik daar water of thinner voor gebruiken?

    Heb nu een airbrush liggen met compressortje echter gebruik hem alleen om stofvrij te blazen....
    Dus ben benieuwd wat jullie melden.

    Fred
     
  7. Gino SLOCK

    Gino SLOCK

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zottegem
    Volgens mij is acryl op waterbasis gemaakt en moet dan ook verdund worden met water.
    Hoe je spuit te reinigen weet ik niet. Ik wacht op andere reacties hiervoor.
     
    Fred Wormsbecher vindt dit leuk.
  8. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Gaat volgens mij prima, maar weinig ervaring. Vallego heeft kant-en-klare verf genaamd "air"
     
  9. Fred Wormsbecher

    Fred Wormsbecher

    Lid geworden:
    15 dec 2016
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Nieuwegein
    De spuit moet voor het schoonmaken dus eerst met water worden doorgespoten en daarna met een soort alcohol oplossing om de rubbers goed te reinigen.
    Hiervoor gebruik je Tamiya Airbrush cleaner. (Oplossing komt van Sjaak's Hobbyshop)

    Fred
     
  10. Naphans

    Naphans

    Lid geworden:
    27 jan 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik ben nieuw en ik vindt acrylverf wel erg duur is er een goedkoper alternatief of goedkoper merk als Vallejo van acrylverf
    Mvg
     
  11. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Voor de prijzen ga je eens moeten vergelijken in een modelbouw winkel die meerdere merken verkoopt.
    En er is ook een verschil tussen verven met een borstel of spuiten met de airbruche.
    Elke verf is gemaakt met een bepaalde doelgroep.
    Zo heeft verf uit de doe het zelf meestal te weinig kleurpigment als je deze sterk verdund tenzij je recht uit de pot wil verven en een 1mm dikke laag op je model wil uitsmeren.
    De betere spuitbus verf is meestal wel goed genoeg om dunne laagjes te spuiten, maar hier heb je dan meteen weer een grote bus.
    succes met je keuze.
     

Deel Deze Pagina