HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Discussie in 'Electro offroad' gestart door FandL, 27 jul 2010.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Miss zitten de bevestigen in en op de steering buck of c hub te vast. Wat ik zelf had was dat ik er eens te langen had ingedraaid en zodoende ook niet meer kon sturen nabehoren. Alvast succes
     
  2. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Alles klopt wel maar het ljkt gewoon erop dat de servo het niet meer zelf aankan. Wat voor een servo raden jullie aan voor een bullet st flux?
    Er zit nu een hpi sf-1 in, standaard volgens mij.
     
  3. SteveW

    SteveW

    Lid geworden:
    24 feb 2013
    Berichten:
    22
    Had dezelfde problemen en als ik de wielen van de grond zette stuurde het veel beter.
    Ander servo gestoken Savox SC0252MG voor minder dan 30€ en sindsdien is het een waar plezier. :D
     
  4. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Regelmatig valt m'n ontvangst weg bij de mt soms bij 10en soms bij 100meter afstand. Dan moet ik hem stuk tegen moet lopen en op bepaald moment reageert hij weer. Waardoor komt dit en welke oplossing ís ervoor?
    Tevens hoeveel spelling mag er zijn qua wiel ophanging overal? En hoe krijg ik 't beste het vermogen verdeeld voor of achter? Het lijkt wel dat ik soms dan voor dan achter meer trekkracht heb, en zodoende. 't soms moeilijk ís hem onder controlle te houden .
     
  5. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    zender batterijen zijn goed opgeladen?
    en over de controle, zet wat spacers achter heb je meer grip met de voorwielen.
     
  6. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Batterijen zijn nieuw en vol verneem ik dan ook;-).
    Spacer achter, wat bedoel je hiermee. Heb in de assen bijv al kleine rubbertjes. Bij de diff's zitten diverse ringetjes meja dat noemen ze toch shims. De voor wielen klapperen vrij wild als ik hem vast hou en gas geef. Ik denk altijd dat 't aan de turn buckels ligt en de lagers ofzo.
    Maar hoeveel spelling mogen de wielen enz hebben?
     
  7. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Maak eens twee kleine gaatjes in de voorbanden, 180 ten opzichte van elkaar, het kan zijn dat er zand oid in zit dan krijgen ze onbalans en gaan ze slingeren.
    Als je dan rijd, komt het er door centrifugale kracht weer uit.
    Ik shim altijd zo, steeds een shim erbij, totdat het geheel iets te strak zit, en dan de laatste weer weg halen, dan heb je het minimale aantal speling.
    Als er na de bovenstaande 2 dingen nog veel speling is, dat word het misschien tijd voor nieuwe wiellagers.
     
  9. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Hallo Ruud. De gaatjes zaten er al in vanuit de doos bij de mt bij de ST aan de binnen kant van de velg. Spacergeplaats nieuwe wiellagers nieuwe armen en nieuwe turnbuckels. Lijkt nu iets beter! Thx voor de tips!!
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    In de velg wel ja, maar niet in de band zelf.
    Hierdoor kan er wel zand en vuil in, maar niet uit, door de centrifugale kracht.
    Net als dat je met een emmer water hard rondjes draait, dan gaat het er ook niet uit.

    Nu zit er waarschijnlijk troep in je banden waardoor je onbalans krijgt, en je lagers ook meer op hun donder krijgen.
    Mijn tip is dus om wat gaatjes in de banden te maken, om 180 Graden van elkaar.
    Zo dus:

    [​IMG]

    Hoe je die gaatjes er het best in kan maken moet je even voor Googleen ;)
    Ik zou het met een hete spijker doen van ongeveer 1 á 2 mm dik, maar daar zijn de meningen over verschilt.
     
  11. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Gaatjes zitten erin. Heb wel al minder opgeblazen banden. Heb nogmaals alles afgesteld en plakt vrijwel tegen de grond! Zelfs na mega jumps land hij met plakband onder zich.
     
  12. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Vandaag nog eens erop uit geweest met de bullets.
    Na 1
    run rolt ineens m'n linker velg de andere kant op wat blijkt nu ís hij dol gedraaid.
    Alles zat er nog op behalve de velg in de velg zat een gat dat opeens groter was dan wielboutje. Spijtig betekent dit nu nieuwe velgen en banden.
    Iemand een tip welke soort velg of band ik me beste kan aanschaffen? Ik spring en bash voornamelijk
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou dan opzoek gaan naar een band van een goed merk ( Proline, JConcepts, AKA, maar Proline zal waarschijnlijk de meeste keuze hebben voor een basher ) met een vrij brede wang, zoals de Mashers, Trenchers etc.
     
  14. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Het aandrijf asje ís 't kleine pinnetje dat door de kop steekt afgebroken en krijg dit stukje er totaal niet uit of doorheen geslagen. 't asje ís nog recht enz iemand een idee hoe ik hem eruit krijg en nieuw pinnetje kan in slaan?
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  16. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Nee lukt voor geen mogelijkheid. Heb wel tot nu toe niet al te hardhandig geslagen...toch ma eens proberen.
     
  17. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Je moet de as goed vast zetten in een bankschroef en toch een aardige tik uitdelen wil je de pin eruit krijgen.
     
  18. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Pin ís eindelijk uit gekomen! Huge big zware hamer 2flinke tikken en eruit. Ma nu nieuwe pin erin...... Heb hem ma gelijk goed warm gestookt en er zo vrij gemakkelijk in kunnen kloppen.
    Nu iets anders heb van een andere auto de zelfde maat wiellagers herbruikt. Nu deze zijn volledig gesloten en passen precies ma zodra alles ís terug gemonteerd draait dit wil ontzettend stroef. Hoe komt dit? Die verrekte lagertjes kosten een vermogen 10€ voor 2ST. Heb der 8nodig....
     
  19. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
  20. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Nog iemand hop ups tips voor de bullets? Ben beetje aant rond kijken voor welke mogelijkheden er zijn voor midden diff te plaatsen.
     

Deel Deze Pagina