hpi e firestorm 10t flux

Discussie in 'Electro offroad' gestart door ramon-hpi, 29 aug 2010.

  1. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    hallo,

    ik zal me eerst even voor stellen.
    ik ben ramon.
    kom uit alphen aan den rijn.
    en ben 22 jaar.

    ik heb vorige week een hpi e firestorm 10t flux gekocht.

    nu heb ik zo het idee dat de winkel medewerker niet weet wat hij verkoopt.
    ik heb gevraagd hoe hard deze auto zou gaan met een 4000 mah 30c 7.4 lipo.
    overtuigend zij hij zeker 70.
    ik laden en rijden net aan 40 .
    30 km verschil.

    ook heb ik het idee dat hij achteruit sneller gaat dan vooruit.

    ik zou graag jullie ervaring hier over horen.

    mvg ramon
     
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Je zender met de regelaar al gecalibreerd ?

    Ps; Welkom;)
     
  3. tamiya rijder

    tamiya rijder

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    160
    Locatie:
    Poortugaal
    lijkt me onwaarschijnlijk maar zitten de draden van de brushless motor goed aangesloten ? draai anders de buitenste 2 om dan kun je kijken of hij werkelijk achteruit harder gaat
     
  4. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Welkom Ramon, iets klopt er niet helemaal met die flux van jouw. Ik heb ook een flux en met nimh accu's had ik de volgende resultaten.

    accu / rijtijd / max. snelheid
    7,2V 4300mAh Xcell 20-25 minuten 44 km/uur
    8,4V 4500mAh Orion 15-20 minuten 53 km/uur

    Kijk ook even op de site van castle creations, de esc+motor in de flux (motiv+warp5700 genoemd) is een omgestickerd sidewinder setje. Volgens mij is daar wel een overzicht te vinden van de mogelijke snelheid bij welk voltage.

    Succes.
     
  5. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    De flux is RTR, dus motordraden zullen wel goed zitten ;) Mits nieuw gekocht uiteraard.
     
  6. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Toch eerst nog eens calibreren. Dat kan wonderen doen..
     
  7. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    hallo,

    dank voor al deze snelle reactie's

    het calibreren( als dit zo genoemd moet worden)
    is dat het met een knopje op de zender afstellen van voor of achteruit?

    ik heb de auto op een bokje gezet en toen voor achteruit mlaten draaien.
    toen zag en hoorde ik een duidelijk verschil in snelheid.
    achteruit sneller.

    mvg ramon
     
  8. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Neen.

    Dat is niet calibreren. Jij zal trimmen bedoelen..
    In je handleiding staat stap voor stap hoe je dit moet doen.
     
  9. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    oke.

    ik ga even kijken. heb het bij de hand.
     
  10. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    ikkan in de handleideing niet veel vinden.
    waar moet ik onder zoeken?
    waar moet ik dit aanpassen ?
    aan de zender of aan de auto?

    groet
     
  11. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Hey Ramon,

    Zal inderdaad aan de instellingen van je regelaar liggen. Gewoon even het boek erbij en opnieuw calibreren. Wellicht is dit fabrieks af niet goed gedaan. Firestorm is een leuke wagen, ga je zeker veel plezier aan beleven!
     
  12. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    hallo,

    moet dit afgesteld worden doormiddel van de throttle trim?

    groet ramon
     
  13. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Dit zul je met de throttle zelf moeten instellen, meestal is het eerst maximale voorwaardse uitslag, en daarna de rem/achteruit.
    Trim heeft niets te maken met calibreren.
     
  14. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Uit de castle creations speed & ggearing chart van de sidewinder, de quick start:

    1. Solder a high quality battery connector to the ESC.
    2. Mount the ESC and motor into the car.
    3. Plug in the 3 motor wires to the 3 motor wires on the ESC.
    4. Plug in the ESC Rx lead to CH2 on your receiver.
    5. Make sure the ESC’s switch is off.
    6. Plug in a battery.
    7. Holding full throttle on your transmitter, turn the switch ON.
    A. After a few seconds you’ll hear multiple tones and the red LED will come on.
    B. Now hold full brake and after a few seconds you’ll hear multiple tones and the yellow LED will come on.
    C. Now relax to neutral and after a few seconds you’ll hear multiple tones and ALL the LEDs will light up.​
    D. A few seconds later the ESC will arm with a double tone and you’re ready to go!
     
  15. JesperR

    JesperR

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    29
    Locatie:
    susteren
    ik heb de handleiding even van t internet gehaald, en ik mis ook het stukje over kalibreren...

    maar als ik me niet vergis heeft de HPI sprint 2 flux ook die combo erin, maar als ik daar de handleiding van bekijk staat er wel wat in.

    http://www.hpiracing.com/graphics/instr/pdf/100422.pdf op pagina 3
     
  16. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Is hetzelfde, nu met afbeeldingen !! Nou moet het wel lukken :cool: Hoop voor je dat het werkt en je probleem opgelost is. Succes !!
     
  17. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    ik heb het even gekeken en gelezen en daar ga ik wel uit komen.
    hopen dat hij nu ook iets harder gaat rijden.

    ik dank jullie allen voor de vlugge reactie's en alle info.
    ik ga het morgen even proberen en dan even rijden( mits het droog is) en dan laat ik weten hoe het is.

    groet ramon
     
  18. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    hallo,

    nou ik heb het even geprobeert.
    maar ikkrijg het niet voor mekaar.
    als ik de auto aanzet met vol gas moet er een groen lampje gaan branden die daarna over gaat in een rood lampje.
    ik het alleen het geval dat hij gelijk rood gaat branden.
    en hij veranderd niet van kleur.
    hij blijft dan rood branden wat moet ik doen of wat doe ik fout?

    mvg ramon
     
  19. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Als het calibreren (instellen binden van je zender met de regelaar) niet lukt, dan zou je best gewoon naar de winkel terug gaan waar je hem gekocht hebt.
    Als er iets mis is met de regelaar is er sprake van garantie en ben je meteen op de juiste plek.
    Een mede modelbouwer in de buurt kan je misschien ook even een handje helpen als de winkel verder weg is......
     
  20. ramon-hpi

    ramon-hpi Guest

    dat is idd wel een goed idee ja.
    ik ga het wel is aan een maatje van me vragen en anders even terug naar de winkel.

    mvg ramon
     

Deel Deze Pagina