HPI rotostart 2

ik wilde op mijn firestorm10t een rotostart bouwen gewoon van hpi.

wat zijn hier de voordelen aan en de nadelen behalve dat de accu opgeladen moet worden?

heb ook ergens gelezen dat de one-way lager meer slijtage krijgt

:confused::confused: wie kan mij helpen

Met een trekstarter voel je wat er in je motor gebeurd, bijvoorbeeld of hij plotseling veel zwaarder trekt. Vaak merk je met een trekstarter dus sneller wanneer je motor verzopen is o.i.d.

ik heb op mijn RS4 EVO een rotostart en is best makkelijk.

Maar mijn broertje heeft eer carson met kapot blok en daar zit nu een HPI T15 trekstart op maar gaat ook best ondanks dat het een nieuw motortje is dat nog nooit gelopen had.

Ik vond het mee vallen in iedergeval.

roto-start (heb er ook eentje) beult je motor eigelijk een beetje af.(als ik me niet vergis)
het gemakkelijk is natuurlijk dat je geen blijnen meer oploopt van aan het koortje te trekken.
nadeel is; idd je one-way lager gaat iets minder lang mee, (en als je vervelende vriende hebt dat alles beter weten jouw staafje kapot doen)staafje kan kapot gaan.

maar roelof of bart banaan weten daar iets meer over denkik

makkelijker dan trekken,
geen blaren haha
en geen kapotte touwtjes.

alleen je hebt geen gevoel wat de motor doet zoals hierboven ook werdt beschreven

Niet elke rotostarter stopt met teveel weerstand Marc, dit doet alleen de HPI rotostart2.

De roto's van Qworld en de eerste roto van HPI raggen lekker door totdat de accu leeg is..
Of je echt schade maakt aan de motor. Of de rotostarter natuurlijk.

Back