hpi savage conversion

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door speeddemon, 22 feb 2018.

  1. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    van de week een goedkope bijna nieuwe hpi savage ss op de koop weten te tikken ,
    had er al 2 een XXL zelfbouw gravedigger en een standaard savage limted,
    dacht nu wil ik er een project bij hebben, dus even zoeken kon het niet laten.

    heb de gehele savage uitelkaar gehaald en een zelf bouw chassis(lengte nu 80 cm wielbasis 57) gemaakt van 3,5mm alu verstevigd met alu buizen en draadeind +zelf bouw skidplate, en een zelf bouw aandrijfas voor, de lucht filter was een K en N maar deze was niet best meer verteerd originele er op gezet (ook verlengd ), had nog een stapel flux delen liggen ook gelijk gemonteerd, bescherm plaat tank ook zelfbouw, gas en rem stangen verlengd en dubbel rem schrijven op gezet, motor is een nieuwe xcite 4,8cc incl. alu koppeling
    ben nu bezig met de baja body er op te passen ik hou het op de hoogte
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Gewoon omdat het kan, of heeft het verlengde chassis betere rij eigenschappen? Cool hoor. Heb je de alu platen gezaagd en gevijld, of laten laseren of zo?
    Netjes alvast. Is het een bestaande body die je gaat nemen?
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Geen enkele Savage heeft goede rijeigenschappen, ze willen alleen maar omvallen doordat ze te hoog op de wielen staan.
    Als je dat type auto mooi vind kun je beter de traxxas nemen, die rijden beter en zijn kwalitatief 50x beter.
     
  4. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    hoi , heb de platen met een elektrische figuurzaag gedaan, en dan de scherpe kantjes er af gevijld, de body deze wordt een baja 5t, deze ga ik een beetje aanpassen.
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Is er niet ooit een standaard conversiekit geweest voor een Savage naar 5T-truck om te bouwen? Zo gek is het idee dus nog niet :) .
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Geen ervaring met een savage, maar dacht dat deze toch goed materiaal was?
     
  7. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    rij maar een met een traxxas stampede ....die ligt nog sneller op zijn dak geloof me . heb zelf een savage nitro 4.6 een x maxx en een stampede , ik ben wel tevreden over de kwaliteit van de savage.
     
  8. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Kwaliteit van Hpi is Indd erg goed, maar een Traxxas E-Maxx rijd zoveel beter dan een Savage.
    En wil je de perfecte truck koop dan de Traxxas E-Revo, hier raak je nooit op uitgekeken.
    K’heb ze allemaal al gehad.
     
  9. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    die e-revo is me te klein, vind het formaat 1/8 een mooie maat . wil eigenlijk niet meer kleiner dan de x-maxx. dacht aan de lossi five . of een goeie drone om mijn ritten te filmen :)
     
  10. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg
    E-Revo is er in 1:16 en 1:6. ;)
     
  11. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    zo kapje zit er op enkel nog een paar decal,s er op en klaar, heb al 2l er op zitten en rijd erg goed, is nu 2 wheel drive, heb nu 1 kant gelast de ander kant brak af:hammer:, hier heb ik een graupner koppeling op gezet met sterkere schroeven:cool:,
    en hier tussen epoxy gedaan kijken of die het nu houdt ;)

    de body deze heb ik voor een paar tientjes op de kop kunnen tikken en op nieuw gelakt en het gat achter dicht gemaakt met gaas mooier dan het grote gat er in :thumbsup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mark-013 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina