HPI Savage X FLM brushless conversion

Hallo,

Ik ben weer bezig met een nieuw project.:D

Het word een Savage X die omgebouwd naar brushless word door het FLM brushless setje.

Dit worden de specs:

Savage X onderdelen
FLM verlengde chassiskit
rem en 2-bak worden gebruikt, alleen achteruit van de motor is dan niet niet mogelijk..
Mamba Monster Max regelaar
NEU 1515 1Y motor
LST shocks
Proline Desert Rat body
Proline Commando Beadlocks met Bow-tie 40 series
wheeliebar
FLM shocktowers
Futaba 3PK SS
Kokam 6s 4000Mah lipo's

Deze week verwacht ik nog wat onderdelen, savage komt morgen binnen en body ook, chassiskit komt vrijdag of zaterdag aan. Ik heb de Revo 3.3 versie van de Desert rat gekozen omdat die ene stukje langer is en dan beter op mijn chassis past, dit omdat die 4cm langer is:D

Hierbij wat foto's van wat ik tot nu toe binnen heb:

LST aluminium shocks:
img0383kf0.jpg

Proline Beadlocks met Bow-tie 40 series banden;
img0386yh0.jpg

img0384zq3.jpg

De body wordt geairbrushed naar het voorbeeld van de Harddrive body van Proline:
prolinehardrivedb2.jpg

prolineharddrive2fe3.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Gaaf project! Je vorige project was ook heel mooi, top!

* Als ik vragen mag; waar haal je het geld vandaan voor zulke projecten op 15 jarige leeftijd? :) Gewoon nieuwsgierig, niet negatief bedoeld!

Ben ik ook benieuwd naar :-) Zeg op, wie sponsort je? :wink:
Dit lijkt wel een vet project te worden, ben benieuwd naar de volgende update.

hahaha.

Ik werd eerder wel wat gesponsort door ouders maar nu kan ik het zelf makkelijk verdienen.

Ik werk bij A.H. en ik doe de zondagkrant, goed voor minimaal 150 euro per maand:D
Het is wel een rib uit m'n lijf al die kosten maarja, ik heb verder geen dure hobby's (nu lieg ik)
Heb paar jaar trug ookal dure hobby gehad wat ik nu nog een beetje tussendoor doe: modeltreinen:)
Heb hier een hele grote baan staan, nog lang niet af maarja, dat gaat me nog handenvol geld kosten en wil eerst dit een keer af hebben. Deze auto gaat trouwens niet in de verkoop:p

Als het goed is komt er morgen een update, dan verschijnt de savage en body, en héél misschien de allu chassiskit.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
UPDATE :):D

Vandaag de Savage X roller van SanderMT2 gekregen en mijn Proline Desert rat body van Liquid RC was ook aangekomen.

De body word morgen verstuurd om te worden geairbrushed:)

Ik heb de savage even in elkaar gebouwd met standaard chassis, mijn FLM kit komt pas maandag/dinsdag..

img0388qq1.jpg

img0389ib0.jpg

img0390hz2.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Nope, zitten netjes van de boel af:) ze staan straks wat beter als het chassis wat langer is...Mijn doel is om hem ene beetje truggy te maken, er komt ook een spoiler op.

Greetz,
Joram

Holy, die schokdempers zijn chill, op die andere foto zien ze er veel kleiner uit.

En, als je deze ook weer wilt te verkopen.. :pim: ( Tenzij ik dan een E-Baja heb :P )

UPDATE :):D

Vandaag de Savage X roller van SanderMT2 gekregen en mijn Proline Desert rat body van Liquid RC was ook aangekomen.

De body word morgen verstuurd om te worden geairbrushed:)

Ik heb de savage even in elkaar gebouwd met standaard chassis, mijn FLM kit komt pas maandag/dinsdag..

Greetz,
Joram

Ziet er goed uit.
Wat betekent FLM btw? is dat eem bedrijfsnaam of betekent het iets van Full Alluminum? Zo een Truggy wannabe MT, dus je wilt er een race savage van maken of een non-limit Monster Truck/Production Monster Truck hoe ze die noemen. Maar die Neu motor dat is volgensmij niet dezelfde als die van Castle Creations. Waarom neem je hun combo niet, want die is volgensmij al uit in de States. Ziet er erg nice uit verder.

w00t gaaf project man!
die body ziet er ook gaaf uit !
ben benieuwd naar het vervolg.

Ziet er goed uit.
Wat betekent FLM btw? is dat eem bedrijfsnaam of betekent het iets van Full Alluminum? Zo een Truggy wannabe MT, dus je wilt er een race savage van maken of een non-limit Monster Truck/Production Monster Truck hoe ze die noemen. Maar die Neu motor dat is volgensmij niet dezelfde als die van Castle Creations. Waarom neem je hun combo niet, want die is volgensmij al uit in de States. Ziet er erg nice uit verder.

FLM = Fast Lane Machine
Castle creations heeft NEU overgenomen, dus ze zijn wel van CC maar worden eigenlijk door NEU gemaakt.
Welke combo? De Mamba max combo is echt niks op de Savage, of bedoel je met de MMM regelaar? ( Zou ik niet doen, schijnt vaak kapot te gaan )

165 inclusief verzending en een servo ;)
Ziet er al heel goed uit trouwens, Joram!

EDIT: Joram was me voor ;)

Dat kan ja, maar ik wil een andere motor, een Neu 1515 Y, die presteert lekker op 4s lipo en heeft veel snelheid/power:)

Wou eerst 6S op NEU 1515 2.5d maar 6s past niet in chassis met die motor dus...

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Dat kan ja, maar ik wil een andere motor, een Neu 1515 Y, die presteert lekker op 4s lipo en heeft veel snelheid/power:)

Wou eerst 6S op NEU 1515 2.5d maar 6s past neit in chassis emt die motot dus...

Greetz,
Joram

Ik denk niet dat je daar veel snelheid uit krijgt, power genoeg, maar den snelheid mis je denk ik.. Ik zeg niet dat je 30 ofzo gaat, maar ik denk zo 50-60..

Ik zou 6S in de 1515 1Y gebruiken :p En als dat niet past, tja, dan heb je gewoon pech.. een 1512 zou ik er denk ik niet inzetten :P

Laatst bewerkt:
Back