Hpi super 5sc vraag

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Bora-r32turbo, 25 jul 2017.

  1. Bora-r32turbo

    Bora-r32turbo

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen
    Goede avond.

    Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Hpi super 5sc flux (1/5) Deze auto is gebouwd met onderdelen van een savage. Nu merk ik dat met het optrekken, de voorwiel gigantisch spinnen. Dus de middendiff werkt iets te goed. Ik heb de diff gedemonteerd en zie ook nergens een stelschroef zitten om de spersterkte af te stellen net zoals in mn Hpi Apache c1 flux.
    Ik moet dit diff dus (gedeeltelijk) laten sperren met diff vet. Maar welke viscositeit heb ik nodig? Ik kan nergens iets vinden over de super flux, ook niet op Amerikaanse sites. Kan iemand hier toevallig antwoord op geven? Mijn dank is groot
     
  2. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Beetje laat, maar lees uw bericht nu pas. Ik gebruik in de center diff "trackstar differential gear oil high viscosity 100.000. Te koop bij hk in potjes van 50 ml. De 50.000 is dunner, maar die voldoet ook al voor mijn gebruik.

    Ik heb dikke olie in mijn diff om te voorkomen dat een band ontploft als hij even omhoogkomt in een bocht, en dat mijn assen minder lijden. Daarnaast helpt het om veel meer vermogen op de grond te houden bij weinig grip.
     

Deel Deze Pagina