Hpi trophy truggy upgrade

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Vinny23, 10 jun 2018.

  1. Vinny23

    Vinny23

    Lid geworden:
    9 jun 2018
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Nijverdal
    Zoals de titel zegt heb ik een hpi truggy.
    Hij is alleen standaard. Wat zijn de onderdelen die je kunt upgraden?
    Niet zozeer voor snelheid, maar ook voor sterkte.

    Mvg, Vincent
     
  2. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Je zou kunnen gaan zoeken naar aluminium draagarmen? Of dat een upgrade is laat ik in het midden..
    De wielmeenemers naar 17mm maken ipv de 5mm.
     
  3. Vinny23

    Vinny23

    Lid geworden:
    9 jun 2018
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Nijverdal
    Zijn zulke upgrades ook toepasselijk op de hpi bullet st flux?
     
  4. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Durf ik niet te zeggen, maar volgens mij zijn die wieladapter sets voor bijna alle auto’s.. misschien even in het hpi bullit topic zoeken? Op google zag ik bij hpi trophy upgrades al foto’s van compleet aluminium auto’s.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ondervind je al problemen in de kwaliteit?
    Natuurlijk kan je alles in het aluminium steken, hou er wel rekening mee dat aluminium niet zaligmakend is, het kent totaal geen flex zoals kunststof dat heeft. Aluminium draagarmen klinkt heel leuk maar als je een klapper maakt slaan ze (amper zichtbaar) krom maar verlegt het breekpunt ook naar bv het diffhuis. Kost je meer geld in een diffhuis en meer tijd om te repareren tov een kunststof draagarm. En laten we het nog maar niet hebben over het gevolg in de rij-eigenschappen wat een kromme draagarm kan doen.

    Accepteer gewoon dat zo'n auto slijtage kent en af ten toe er wat kapot gaat en vervang alleen iets voor iets beters als je weet dat het snel slijt.
     
    Ghossie en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  6. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Aluminium uprights en hubs met steeringknuckels vind ik wel een van de best upgrades. Ook geharde differentieel tandwielen zijn ook erg fijn. En de voorste chassis brace is ook wel een zwak punt die kun je vervangen voor een vaste alu variant. Kijk eens in het trophu truggy topic. Is wel genoeg beschreven. Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Die van mij is inmiddels meer een d8t te edities als een tt
     
  7. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Van alu word een auto niet beter rijdbaar, de auto word alleen maar stijver en daar zal de wegligging niet beter van worden.
    Gewoon zo houden.
    Als de assen kunststof zijn zou ik die vervangen.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina