Hugo NL stelt zich voor

Hallo Forum leden,

Mijn naam is Hugo en ben sinds eind Oktober in de wereld van BigScale beland.
Ik heb hiervoor diverse HPI Evo 3 Nitro en HPI elektro Firestorm flux 1:10 auto's gehad en wilde weer een nieuwe uitdaging.
Ik kon via via goedkoop een hagel nieuwe Redcat Rampage DUNERUNNER V3 4x4 buggy kopen en ben er maar direct op ingegaan.

Na het inrijden van de buggy werd ik al snel overmoedig en dacht ik al heel wat te kunnen, maar helaas........., de auto kon mijn tempo niet volgen.......eehh..... of zou het zijn dat ik het tempo van de auto niet kon volgen, hahaha.

Maar goed, ik weet in ieder geval al wel door het herstellen van de schade's hoe mijn auto in elkaar steekt.
Verder hoop ik hier veel van jullie op te steken door tips en trucs aandachtig door te lezen.

Hier wat plaatjes van de auto:

IMG_0938.jpg

drhs12.jpg

drhs9.jpg

drhs6.jpg

drhs20.jpg

drhs11.jpg

drhs16.jpg

drhs13.jpg

drhs15.jpg

Hoi Hugo,

Ik heb nog een setje Tamiya 4wd 1:10 buggy's maar vond 35-40 km al snel zat in veel situaties, ik ben bang (LOL) dat deze over de 100 loopt??
Een groot open terrein / parkeerplaats op zondag oid lijkt dan wel erg handig!
Ziet er mooi uit hoe groot is-ie?
Groeten,

Bram

Hoi Hugo,

Ik heb nog een setje Tamiya 4wd 1:10 buggy's maar vond 35-40 km al snel zat in veel situaties, ik ben bang (LOL) dat deze over de 100 loopt??
Een groot open terrein / parkeerplaats op zondag oid lijkt dan wel erg handig!
Ziet er mooi uit hoe groot is-ie?
Groeten,

Bram

Hallo Bram,

de honderd red hij niet hoor, zit nu zo beetje op 80-85 km/h (nog geheel standaard)

Hier de specificatie:
Specifications.jpg

Hallo Bram,

de honderd red hij niet hoor, zit nu zo beetje op 80-85 km/h (nog geheel standaard)]
Waarom gelooft iedereen toch die zogenaamde beloofde snelheden door een fabrikant!?!

Geloof mij, die van jou haalt never nooit ene keer die 80-85, haal er maar 20 vanaf, dan zul je in de goede richting komen!
(en met jouw uitlaatje ga je dat helemaal nooit halen! (zoals in je filmpje))

Daar komt nog bij dat jij een 4wd hebt, en die zullen ook nog iets snelheid wegsnoepen!

Waarom gelooft iedereen toch die zogenaamde beloofde snelheden door een fabrikant!?!

Geloof mij, die van jou haalt never nooit ene keer die 80-85, haal er maar 20 vanaf, dan zul je in de goede richting komen!
(en met jouw uitlaatje ga je dat helemaal nooit halen! (zoals in je filmpje))

Daar komt nog bij dat jij een 4wd hebt, en die zullen ook nog iets snelheid wegsnoepen!

Ik vind dat hij redelijk gaat, snelheid heb ik niet nagemeten en is voor het oog moeilijk in te schatten, en misschien is het wel de beloofde snelheid van fabrikanten wat geloofd word.
dan erbij, al gaat hij dan 60 km/h zoals jij aangeeft, ik heb de grootste schik met me autootje en daar gaat het mij om, natuurlijk is er altijd baas boven baas en jij geeft mijn het gevoel dat ik nu te maken heb met de grootste baas. :rolleyes::rolleyes: (beetje jammer dit, vaak kunnen dingen ook zo anders gezegd worden)

Moet Hugo wel gelijk geven, dingen kunnen ook vriendelijker gezegd worden.

Leuke auto Hugo, zeker met een betere uitlaat kan je hier veel uit halen. Coole foto's ook, zelf gemaakt? Have fun!

Moet Hugo wel gelijk geven, dingen kunnen ook vriendelijker gezegd worden.

Leuke auto Hugo, zeker met een betere uitlaat kan je hier veel uit halen. Coole foto's ook, zelf gemaakt? Have fun!

Hoi Stevegek,
De 1e foto wel maar de rest heb ik niet zelf gemaakt, deze komen van internet (met mijn huis, tuin en keuken camera krijg ik deze kwaliteit niet op de plaat):)

Wat betreft de uitlaat; ik vind het leuk om dingen zelf te doen en heb ook met grote aandacht het toppic gelezen waar men zelf uitlaten aan het maken is/was. dit bracht me op een idee en ben zelf ook aan het ontwerpen gegaan. het ruwe werk is zo goed als klaar en met een beetje geluk kan ik hem vanavond even testen op de auto, daarna de afwerking nog en evt. aanpassingen.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat hij redelijk gaat, snelheid heb ik niet nagemeten en is voor het oog moeilijk in te schatten, en misschien is het wel de beloofde snelheid van fabrikanten wat geloofd word.
dan erbij, al gaat hij dan 60 km/h zoals jij aangeeft, ik heb de grootste schik met me autootje en daar gaat het mij om
Inderdaad is het laatste het belangrijkste, en doet de snelheid er niet heel veel toe.
Ga maar eens 'laseren' dan zul je zien dat deze offroad echt niet veel harder zal gaan dan de 60

natuurlijk is er altijd baas boven baas en jij geeft mijn het gevoel dat ik nu te maken heb met de grootste baas. :rolleyes::rolleyes: (beetje jammer dit, vaak kunnen dingen ook zo anders gezegd worden)
?
Die opmerking begrijp ik niet helemaal.
Ik heb alleen genoemd dat de snelheden die de fabrikanten opgeven, zo goed als nooit gehaald zullen worden. Dus waarom je dan noemt: baas boven baas, begrijp ik niet heel goed.

Naar mijn overtuiging heb ik geen verkeerde dingen gezegd. (misschien alleen iets bij proberen te stellen, meer realisme zeg maar)
Dus, jouw gevoel kan ik niet plaatsen, maar de grootste baas ben ik zeker niet! (vraag maar aan mijn vrouw ;))

Inderdaad is het laatste het belangrijkste, en doet de snelheid er niet heel veel toe.
Ga maar eens 'laseren' dan zul je zien dat deze offroad echt niet veel harder zal gaan dan de 60

?
Die opmerking begrijp ik niet helemaal.
Ik heb alleen genoemd dat de snelheden die de fabrikanten opgeven, zo goed als nooit gehaald zullen worden. Dus waarom je dan noemt: baas boven baas, begrijp ik niet heel goed.

Naar mijn overtuiging heb ik geen verkeerde dingen gezegd. (misschien alleen iets bij proberen te stellen, meer realisme zeg maar)
Dus, jouw gevoel kan ik niet plaatsen, maar de grootste baas ben ik zeker niet! (vraag maar aan mijn vrouw ;))

Hoi Tiemen,

Iin dit geval zal je ook meer ervaring hebben dan ik maar ik vatte het op als een stukje kleinering en dacht "er zijn altijd mensen die het beter weten"
Je heb jou bedoeling ermee uitgelegd (thanks) en verder wil ik er geen discussie van maken.
We starten onze autootjes, geven flink gas en spuiter er zand over;)

Wat betreft aan je vrouw vragen wie de baas is..............., dat is overbodig, dat is een punt waar ik wel ervaring mee heb ;) hahaha
(moet er ook wel bij zeggen dat ze heel lief is want zij gaf zelf aan dat ze een 1:5 wel wat voor mij vond) :thumbsup:

Guys, jullie kunnen mijn vriendin ook vragen hoe en wat. Moet je wel een 2 achter mijn telefoonnummer toetsen, dan gaat hij direct naar de telefoon in de keuken.

*ooohhhhhh foute grap*

:-P

leuke auto heb je daar hugo.
ben benieuwd naar je zelf made uitlaat. ik kijk uit naar een foto;)
mocht je in de toekomst nog harder willen rijden,dan zijn er mogelijkheden zat hoor!!!
veel plezier ermee!!

mocht je in de toekomst nog harder willen rijden,dan zijn er mogelijkheden zat hoor!!!
veel plezier ermee!!

Hoi Speeder10,
Dank je wel, jou auto liegt er ook niet om zeg, wat loopt dat ding hard.
Ik zal binnenkort een foto maken en posten

Zo aan de specs te zien zijn RC buggy's er toch een stuk op vooruit gegaan de afgelopen 15 jr op allerlei gebieden....ik liet de Tamiya's meestal uitrazen op een zandvlakte met veel heuvels...dan zal deze ook mooie sprongen kunnen maken zonder dat je schade krijgt..stoepranden etc zijn vijand nr 1 van een RC model zeker bij jouw snelheden. Nadeel is misschien het aantal db geluid van de brandstof motor? Bij electrisch moet er iedere 12 minuten wel een ander accupack in maar het geluid is minimaal. In ieder geval erg veel off road plezier ermee!
Groeten,

Bram

veel plezier ermee!!

Hierbij een foto van de beginselen van een uitlaat.
Hij is nog lang niet klaar, het grove werk is gedaan maar voordat ik hem verder ga afwerken wil ik zaterdag eerst even gaan kijken of het wel werkt.

Het geheel komt aan de achterkant van de auto te zitten (binnen de rolkooi achteraan de auto) de twee uitblaaspijpjes komen dan zo'n 4á5 cm onder de achterspoiler te zitten.

uitlaat%2030-11-11.jpg

Zo aan de specs te zien zijn RC buggy's er toch een stuk op vooruit gegaan de afgelopen 15 jr op allerlei gebieden....ik liet de Tamiya's meestal uitrazen op een zandvlakte met veel heuvels...dan zal deze ook mooie sprongen kunnen maken zonder dat je schade krijgt..stoepranden etc zijn vijand nr 1 van een RC model zeker bij jouw snelheden. Nadeel is misschien het aantal db geluid van de brandstof motor? Bij electrisch moet er iedere 12 minuten wel een ander accupack in maar het geluid is minimaal. In ieder geval erg veel off road plezier ermee!
Groeten,

Bram

Dank je wel Bram

uitlaat nog gestest hugo?

Hoi Speeder,
Ja vandaag ben ik even weg geweest, voordat ik ging was mijn verwachting niet al te hoog..............en wat denk je............., door het geluid leek hij wat sneller te zijn maar dat was het dan ook.
de sound is wel mooier dan het standaard uitlaatje.
maar goed, misschien valt er nog wat meer uit te halen door e.e.a. aan te passen.
binnenkort ga ik er maar weer eens mee aan de gang.

EDIT:

Hier nog 2 plaatjes van wat het was geworden.

uitlaat1.jpg

uitlaat2.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi. Ik wil beginnen met bigscale. na mijn slechte ervaring met mijn rustler vxl.. Ben ik een beetje bang dat ik weer het zelfde krijg. Ik wil gwn een beetje onroad rijden. Kan ik zonder gezeur rijden?
Mooi auto! En is het een echte feuli motor?

Hoi. Ik wil beginnen met bigscale. na mijn slechte ervaring met mijn rustler vxl.. Ben ik een beetje bang dat ik weer het zelfde krijg. Ik wil gwn een beetje onroad rijden. Kan ik zonder gezeur rijden?
Mooi auto! En is het een echte feuli motor?

Hoi Jeltecool,
Wat versta je onder "zonder gezeur rijden" (wanneer ga jij zeuren.)
Zelf vind ik het geweldig om te rijden en ja, er gaat ook geregeld wat kapot maar daar ben je zelf bij en het is jou vinger die de gashandel regelt.
Ik heb zelf in de rallysport gezeten en daar moest het ook elke keer weer harder en later remmen, daarmee neem je risico's en gaat er wel eens wat kapot of nog gekker, met de hele handel over de kop. zo gaat het met alles. ik moet me 1:5 ook regelmatig repareren (niet omdat het een slechte auto is) maar omdat ik het kapot rij, maar ik zeur er nooit om want het is niet die rot auto die telkens kapot gaat maar ik doe het zelf. ik vraag soms te veel van het materiaal en dan heb ik weer pech maar ik vind het ook erg leuk om 's avonds lekker te sleutelen aan me auto om hem dan weer klaar te maken voor de volgende run.
Al met al heb ik er erg veel plezier in en rij ik "zonder gezeur" ;-)

Back