hulp bij keuze beitels

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door peyke, 11 jan 2015.

  1. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    En zo ik vermoede, werkt het ook. Ongeveer 1cm heb ik precies op 16 mm gedraaid.
    Mischien meer geluk dan wijsheid maar het 16 mm deel past precies. Aldus zo opgespannen en niet meer dan 5x de diameter uitstekend uit de kop zoals jij schreef, zit het werkstuk solide vast en slingerd er niks.
    Een klein stukje gedraaid, en een superglad resultaat. Nu nog uitzoeken welke binnendraaibeitelik ik het beste kan gebruiken, en draaien maar.
    Ik zal een foto hier neer zetten met de beiteltjes, mischien kun je mij vertellen wat nou precies de goede beitel is. Na wat terug scrollen in dit topic zag ik al een foto en tekening wat al een hoop duidelijk maakt. Alvast dank
     
  2. americanspinningwheels

    americanspinningwheels

    Lid geworden:
    26 okt 2013
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Vledder
    Dat lijkt mij overbodig, Grotere stukken gaan sowieso vlak tegen de klauwplaat.
    En denk er om de drieklauw niet overdreven vast draaien, Dingen worden toch vaak te vast aangedraaid en op die manier de spiraal die er binnenin zit uit verband gedrukt.
    Dan is het klauwtje dus totaal niet zuiver meer.
     
  3. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    20151115_145115.jpg

    Helemaal gelukt, twee identieke patrijspoortjes van 22 millimeter. Inmiddels voorzien van kunstof glas.
    Alleen nog bevestigings gaatjes boren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  4. kuifje

    kuifje

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Tielt - west.vl
    snelstaal is ook goed voor beitels te maken naar eigen smaak
     

Deel Deze Pagina