Hulp gevraagd voor externe discharge bank icharger

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door boy_named_zoen, 24 jul 2016.

  1. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik vraag mij af of de topic starter afgehaakt is of gewoon met vacantie.:confused:
     
    boy_named_zoen vindt dit leuk.
  2. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Nee ben niet met vakantie (helaas) gewoon druk. En heb nu net alle reacties gelezen en brutus zijn reactie klopte dat ik geen mogelijkheid had om de accu's leeg te vliegen.
    Bedankt allemaal voor de reacties en zal er nog even goed naar kijken. De rede dat ik geen reactie gaf was omdat ik geen melding kreeg dat er gereageerd werd.. dus sorry daarvoor.
    2016-07-24 20.41.51.png

    Ik zat zelf aan zoiets te denken en een aantal van deze aan elkaar te verbinden.
    Weet alleen niet of dit dan in serie of parallel moet. Zou dit een optie zijn voor mij?
    Mvg
    Michel
     
  3. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Dat is inderdaad een mooie oplossing thanks voor het delen. Even wat meer informatie over vinden en de kans is groot dat ik voor zoiets ga
     
  4. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Goede tip. En hoe zit het met warmte van die lampen af dan?
     
  5. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Maar mijn vraag is nu ook of er iemand is die de basis voor de ontlader kan maken? Tegen vergoeding natuurlijk.
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Die weerstanden kun je ook gebruiken, wel heb iets andere waarden nodig dan de getoonde. Bijvoorbeeld 2x 8 Ohm , die je parallel gebruikt (voor ~6A ontlaadstroom).

    Let wel dat je een flink koelblok nodig hebt om die weerstanden te koelen, anders worden ze veel te heet en branden ze geheid door. Dat koelblok is waarschijnlijk veel duurder dan de weerstanden zelf.. (nu weet je waarom deze zuinige Hollander halogeenlampen gebruikt).
     
    boy_named_zoen vindt dit leuk.
  7. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Hahaha.. ja dat is zo. Heb nu meerdere opties qua ontladen. Nu degene zoeken die het beste bij mij past.
    Denk dat ik inderdaad voor de halogeen optie ga. Aangezien die goedkoop zijn en de action hier bijna om de hoek is.

    In ieder geval bedankt voor het advies.
     

Deel Deze Pagina