Hulp gezocht! Prusa i3

Discussie in '3D Printen' gestart door Ferry1994, 5 mei 2017.

  1. Ferry1994

    Ferry1994

    Lid geworden:
    5 mei 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    venlo
    hallo allemaal,

    ik heb onlangs een pursa i3 (anet a6) gekocht bij 123... en ik krijg er niet echt fatsoenlijke prints uit, ik moet met de eerste laag echt meehelpen (het filament dus doordrukken) anders hecht het niet aan mijn verwarmde printbed. ik heb al geprobeerd om de flow rate hoger te zetten maar dit wil niet helpen ook worden de prints niet mooi glad maar zeer ongelijk, precies printen gaat dus nog niet. ik ben op dit gebied nog een leek dus ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen met evt aanpassingen en instellingen. ik heb wat foto's bijgevoegd van prints die ik geprobeerd heb ik print nu momenteel met pla 1.75 mm van de jupiter serie. met een nozzle van 0,4 laagdikte 0.1mm. werk momenteel met de cura slicer dit bevalt mij verder prima. IMG_20170504_225907.jpg IMG_20170504_225913.jpg IMG_20170504_225918.jpg IMG_20170505_220821.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Je printer heeft behoorlijk last van onder extrusie. Er komt dus te weinig materiaal uit. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
    - het filament slipt in de extruder. Dit kun je vaak zien en horen tijdens het printer. Geef in dat geval wat meer spanning op de veer zodat het filament beter vastgegrepen wordt.
    - je printercalibratie klopt niet, hij voert te weinig filament door. Eenvoudig te testen door met een warme kop opdracht te geven om bv 50mm te extruderen. Markeer het filament op bv 100mm van de extruder met een stukje tape en meet hoever hij wordt doorgevoerd. Klopt dit niet dan moet je het aantal steps/mm voor de extruder aanpassen in je firmware.