Hulp met CP helicopter. Regio Brabant / Limburg

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Smoke, 27 jul 2017.

  1. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Beste medevliegers,


    Na een klein half jaartje fp gevlogen te hebben met een wltoys helicoptertje V911 ben ik erachter gekomen dat dit een erg mooi hobby is, het vliegen maar ook het sleutelen spreekt mij erg aan(vliegen natuurlijk meer) vandaar dat ik de overstap gemaakt heb naar de cp heli's.
    Er gaat een wereld voor je open haha.

    Ik heb een blade 230S aangeschaft en 2dehands een KDS 450C machine.
    Ook al met verschillende vliegclubs in contact gekomen om mijzelf daar aan te melden.
    Echter in de regio waar ik woon zijn er op de meeste vliegclubs die een beetje dichtbij zitten maar weinig mensen die heli vliegen, laat staan ervaring hebben in het afstellen van een cp heli.
    Zou daarom fijn zijn als er mensen in de buurt van Valkenswaard wonen die mij een beetje op weg kunnen / willen helpen.
    Lid worden van een club ga ik zeker doen!

    De blade is een leuke machine om mee te vliegen, het hoveren heb ik al aardig onder de knie en ben nu bezig met achtjes en af en toe een looping hehe ook dat lukt aardig. (vlieg nog stand 1 en 2)
    Ook meteen maar een simulator aangeschaft om de eerste stapjes in het cp / 3d vliegen te leren.

    Nu wil ik ook graag met de KDS gaan vliegen echter liep ik al snel tegen wat problemen aan.
    Toen ik de heli kocht stond deze in mode 1 afgesteld in de zender (KDS X7) dit heb ik aangepast zowel mechanisch als in de zender naar mode 2 (vliegt een stuk fijner)
    Na een inspectie op de grond kwam ik er achter dat er 1 servo was die erg warm (heet) werd.
    Ik heb gelijk alle servo rondom de swashplate vervangen met de towerpro servo's die aanbevolen werden op de chello site ( http://members.chello.nl/p-vanhout/The_next_generation.htm )

    Na dit gedaan te hebben tijd voor een testvlucht, hieruit bleek dat mijn instellingen in de zender niet helemaal goed waren, de heli wou de grond in ipv omhoog. Dit aangepast middels het mix menu.
    En volgens mij zou het nu goed moeten zijn.
    Als ik achter de heli ga staan, komt de input van de zender goed over op de heli.

    Vanmiddag wou ik weer een testvlucht maken maar ben niet eens van de grond gekomen, ik vertrouw het gewoon niet.
    Heb het idee dat de elektronica (zender heeft overigens ook wel wat kuren)van deze heli niet heel veel soeps is, dit lees ik onder andere ook hier in de diverse topics die er aangemaakt zijn over de KDS.(die ik overigens allemaal zo goed als gelezen heb)
    Ben ook van plan om aan de elektronische kant het nodige aan te passen.
    Ook hier de vraag, is hier iemand die een beetje in de buurt woont die samen met mij de heli na wil lopen op defecte onderdelen en mee wil helpen afstellen?
    Vergoeding komen we wel uit, voor niks gaat de zon op natuurlijk...

    Greetzz Smoke (Marc)
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2017
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tegenwoordig schijnt de electronica van KDS redelijk acceptabel te zijn, maar een X aantal jaar geleden was het totale knudde.
    Aangezien je je heli tweedehands gekocht hebt, heb je vermoedelijk nog zo'n wat oudere KDS zender, en ik kan alleen maar zeggen: zo snel mogelijk wegdoen dat ding. De ellende en crashes die ik er mee gezien heb waren niet leuk.

    Gewoon een goeie zender kopen, ben je in één keer van alle gedoe af.

    Towerpro servo's ik weet niet wie ze je aanbevolen heeft, maar ook snel wegdoen.
    Als je tevreden bent met analoge swash servo's, kan ik je Hitec HS 65 HB aanraden: die maken bij ons ZÉÉR veel vlieguren (mijn indoor lesheli heeft nu als ik het goed bijgehouden heb dik boven de 100 draaiuren), en falen uiterst zelden.
     
  3. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik denk dat het idd om een wat ouder type gaat. De zender gaat zeker vervangen worden voor een fatsoenlijke.
    Echter ben ik nog niet over uit welke dat gaat worden, een Spektrum een Futaba of misschien wel een FRsky Taranis...hoewel ik denk dat die laatste misschien iets te moeilijk is voor een "beginner"

    De servo's werden aangeraden op de site van Peter van Hout (chello zie link in voorgaande post) Maar deze wil ik best vervangen voor andere geen probleem.
    Daarom ook de vraag of er iemand mij hier in een beetje mee op weg wil helpen, om te kijken welke onderdelen het beste vervangen kunnen worden en voor het afstellen van de heli.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zijn die twee heli's vliegend aan je gedemonstreerd?

    Suggestie, neem voor nog meer relevante lezertjes "hulp gezocht Valkenswaard met 230S en 450KDS" op in de titel. Titel kun je wijzigen middels klik op "Topic Tools" boven eerste bericht van deze discussie. Na twee dagen worden berichten en titels bevroren.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
  6. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Ron,

    De Blade is nieuw aangekocht, hier heb ik geen hulp bij nodig.
    Met de KDS is het een ander verhaal deze is 2dehands in een soort van opwelling gekocht (hij heeft hem wel voor gevlogen hij werkt(te)), ik weet het niet zo slim maar goed heb hem uiteindelijk nu thuis staan en kan er nog niet mee vliegen.

    Ik heb je tip met betrekking tot de titel aangepakt en meteen de titel aangepast.
    Maakt mij niet heel veel uit hoe ver ik moet rijden(moet natuurlijk niet te gek worden) als er maar iemand is de me een beetje kan helpen.
    Zou ook fijn zijn als ik hierdoor wat mensen leer kennen die ook deze mooie hobby beoefenen.
    Wie weet hou ik er een paar vliegmaten aan over :)

    De stickies ben ik ook zeker aan het lezen, net als verdere info op internet zoeken youtube filmpjes kijken en om het vliegen beter onder de knie te krijgen ook veel met de simulator bezig.
    Het is alleen wel makkelijker als je een beetje op iemand terug kan vallen die in de buurt woont :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
  7. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Is er nu helemaal niemand in de regio Brabant / Limburg die wil / kan helpen?
     
  8. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Natuurlijk wel Marc,

    Ik kan je wel helpen maar ik woon in Breda en vlieg in Dongen. Waarschijnlijk ben ik komend weekend op de club, mvc snoopey.

    Met vriendelijke groet,
    Patriek Christiaansen
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    't Is ook vakantietijd, liggen waarschijnlijk allemaal op het strand.
     
  10. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Patriek,

    Hulp zou zeer welkom zijn :) Is geen probleem om naar Dongen toe te komen.
    Laat maar weten of je daar het weekend bent, dan kom ik zeker langs!

    Gr
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  11. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat is ook weer zo idd, maar had wel iets meer reacties verwacht.
    Topic is iig gestart dus mensen kunnen reageren op mijn oproep :)
     
  12. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Onze vliegclub (MVSB) is in Son, net boven eindhoven, wij vliegen iedere zondag ochtend met een enthousiaste groep heli vliegers variërend van zo'n 5 tot 10 man. Ons veld is inmiddels 100x100m groot en we vliegen lekker met het zuiden (en dus de zon) in de rug.

    Je bent welkom om eens een keer aan te komen op zondag ochtend om te kijken of onze club wellicht iets voor je is. Valkenswaard -> Son is qua afstand in ieder geval goed te doen.

    Of we je kunnen helpen met de KDS: vast wel! Ook al is het niet een merk wat bij ons gevlogen wordt en wat ik/we zou(den) adviseren.

    Verder kan ik je alleen maar adviseren zoveel mogelijk te lezen en kennis op te doen over de werking en het afstellen van cp heli's.

    P.s. hier ligt ons clubveld: https://goo.gl/maps/gWPabXLttWD2
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2017
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  13. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Floriske,

    Heb jullie club helemaal over het hoofd gezien, Son is idd redelijk dichtbij en goed te doen.
    Ik neem je aanbod aan en kom graag een zondag kijken. (zal dit verder via pm doen)

    De KDS is idd niet de beste koop die ik gedaan heb....zoals ik al eerder vermelde heb ik deze in een opwelling gekocht.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat ik er iig wel mee kan vliegen. (leren)
    Mijn plan is, om deze KDS van de winter te voorzien van betere onderdelen en elektra aangezien hier toch wel op bezuinigd is aan de kant van de fabrikant.(daar is de prijs ook naar) Aangezien het een kloon is van trex 450 moet dat wel goed komen denk ik / hoop ik.
    Ik zal er iig veel van leren als ik hem helemaal uit elkaar ga halen en weer in elkaar ga zetten.
    Zoals ik gelezen had op inet passen de onderdelen van Align hier gewoon in. (had beter meteen een trex kunnen aanschaffen)
    Maar goed heb deze nu....

    De tijd dat ik een Mikado een Gaui of een Goblin koop komt zeker nog wel! (misschien al sneller dan ik zelf denk haha)
    Het lezen ben ik volop mee bezig, maar zoals ik al eerder zei is het wel fijn om op mensen met kennis die langer in de hobby zitten terug te kunnen vallen als ik nergens niet uitkom.
    Ook de samenhang bij een club spreekt mij erg aan, aangezien je samen een hobby beoefent en dus ook genoeg gesprekstof zal hebben. :)
    Ben van de week naar een club in Valkenswaard geweest en was erg gezellig, alleen geen heli vliegers en dat is jammer.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Valt best mee hoor: het is een prima trainertje met verukkelijk goedkope onderdelen, uitstekend om de dingen te proberen waarvan je denkt dat het mis kan gaan.
    Redelijk duurzaam (de mijne heeft al 100 uur zonder noemenswaardige slijtage). Maar het is geen T-rex... kun je ook niet verwachten voor dat geld.
    Je kunt er in elk geval prima je leertijd mee doorbrengen.
     
  15. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedoelde eigenlijk meer mijn impulsieve aankoop en het niet weten waar op te letten bij de aanschaf van een 2de hands heli.
    Ik wist dat de KDS een goedkopere kloon van de Trex is vandaar ook de aankoop.
    Zoals je aangeeft is het ding goed genoeg om mee te leren vliegen en te onderhouden. (maar dan moet ie wel vliegen haha)
    Maar dat gaat goed komen, nu alle vertrouwen in!
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Voor alle zekerheid:
    www.mvcwaalre.nl
     
  17. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Deze had ik wel gezien en inmiddels contact mee opgenomen.
    Toch bedankt!
     
  18. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Eindhoven
    Ondertussen na een hoop leesvoer, weer een beetje aan het pielen geweest.
    Nogmaals alle servo's nagelopen, en denk dat ik ondertussen al 1 probleempje opgelost heb. :)
    Alle 3 de servo's stonden om te beginnen 90 graden (als de spanning uitstaat). Nu had ik de spanning erop gezet en eens goed naar de servo's gekeken (natuurlijk eerst even kabeltje losgehaald zodat er niks geks kon gebeuren.
    Nu stonden dus alle 3 de servo's niet mooi 90 graden, dit opgelost en meteen even buiten gekeken of dat beter was....nou zal je vertellen hij steeg netjes op en heb warempel gewoon even een paar minuten kunnen hoveren :koud::yes:.
    Stom dat ik dit niet eerder opgemerkt heb...alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen haha.

    Nu moet de heli wat beter afgesteld worden en dan kan ik eindelijk eens fatsoenlijk gaan vliegen met de KDS.
    Zondag al een afspraak gemaakt om even bij Floris op de club te komen kijken en de mensen met verstand even de heli laten checken :)
    Volgende week even bij Patriek op de club kijken:beer: al met al komt het dan eindelijk goed! THX mannen!!
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
    renetl50 vindt dit leuk.
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :thumbsup:

    Goed zo!
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Mooi ! Daarvan kun je veel leren . Die KDS helikopters heb ik veel op de indoors gezien bij mij in de buurt. Ze draaiden allemaal snaarstrak en probleemloos. Prima om lekker mee te oefenen.
     

Deel Deze Pagina