hulp met TBLE-02S

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Foxmans, 23 jan 2018.

  1. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Beste mensen ,
    Eindelijk alles binnen en begonnen met bouwen.

    Eerst even de electra testen ....
    Zender en ontvanger herkennen elkaar , stuurservo werkt zowel links en rechts .
    Alleen nu krijg ik het niet voor elkaar om de speed controller aan de praat te krijgen mbt het gasgeven.
    Ik krijg hem niet in de modus om in de instelling te komen om het gas af te stellen.
    Zender aan, ontvanger aan en dan de set knop ingedrukt houden ....gebeurd niets. groene lampje knippert en als ik de motor aansluit piept deze mee met het lampje.

    Draad los vd motor , zender aan , ontvanger aan en set knop gelijk ingedrukt houden met het aanzetten en dan begint het lampje op de ontvanger te knipperen van groen naar oranje en netjes naar rood. gebruiksaanwijzing geeft aan dat ik de set knop moet los laten en dat dan de het rode ledje moet gaan knipperen maar helaas gaat de groene led weer vrolijk knipperen . geeft volgens mij aan dat hij dan in de brushes mode staat.
    Nu 1,5 uur verder en nog geen resultaat (motor reageert ook niet) hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.

    Gebruikte zender :
    Flysky FS-GT3C
    ontvanger : Tamiya TBLE-02S

    gr
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moet eerst de setknop ingedrukt houden voordat je de ontvanger aanzet.
     
  3. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Roelof.
    Dat heb ik ook al geprobeerd...geen resultaat.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    http://www.produktinfo.conrad.com/d...-REGLER_1_10_ELEKTRO_ALFA_ROMEO_GIULIA_SP.pdf

    OK, dus daar staat: zender aan, ontvanger aan, setknop indrukken totdat de indicatie led rood wordt, dan loslaten zodat die rood knippert.
    Dan vol gas geven en de setknop indrukken en loslaten. de led gaat 2x knipperen.
    Dan vol rem en weer de setknop indrukken en loslaten, de led zal nu uit gaan.

    Belangrijk is dat je alle trims in het midden zet, de endpoints op 100%, geen ABS remfunctie aan hebt staan en als dat allemaal al goed is moet jenog even proberen met de servo reverse in de andere positie..
     
  5. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Nee helaas niets werkt....gebruiksaanwijzing geeft aan aan dat als de motor piept en de led op de regelaar de zender uit staat... Is niet zo en zelfs de stuurservo werkt goed . Zender en ontvanger opnieuw laten binden. Geen resultaat. Even lopen spitten op google en het schijnt dat de regelaars van dit type problemen kunnen geven.... Maar even contact opnemen met leverancier !
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Een open deur, zit het kabeltje van de ESC goed in de ontvanger?
    Als u de servo in het kanaal van de regelaar doet, reageert deze dan wel?
    Als hij wel reageert is het waarschijnlijk de ESC, anders kan het de ontvanger zijn.
     
  7. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    De kabel van de esc is gelijk de stroom voorziening van de ontvanger . Ik kan die kabel volgens mij niet ergens anders in doen . 1517006721897968044655.jpg
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Oja, ik ben een losse BEC gewend, sorry.
    Volgens mij zit de ESC in de verkeerde poort?
    Alle plussen en alle minnen zijn met elkaar doorverbonden in de ontvanger geloof ik, dus het maakt niet uit in welke poort je de regelaar doet, de spanning staat op de ontvanger.
    De signaalpolen zijn los van elkaar, dus daar is wel belangrijk dat de stekker in het goede gat zit.
    Ik denk dat de ESC stekker direct naast de servo moet, in kanaal twee, of Throttle.
     
  9. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Zie zojuist dat de esc in poort 2 moet....dat kan dus gewoon ? Morgen ga ik het proberen !
     
  10. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Kan ik dat ergens controleren /opzoeken of ik dat zo bij mijn ontvanger kan doen?
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kan gewoon, voor zover ik weet gebeurd dat in elke zenderset voor auto's.
    In de handleiding van de zender staat vast wel welke hendel/knop er bij kanaal 2 hoort.
     
  12. Foxmans

    Foxmans

    Lid geworden:
    11 jan 2018
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ja!! Het werkt ! Gewoon de esc in poort 2 en alles kunnen afstellen en het werkt !
    Ruudxd en Roelof bedankt voor het meedenken !! Wij gaan weer verder met bouwen ....
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat het werkt, veel plezier met bouwen!
     

Deel Deze Pagina