hulp nodig bij lijmen van epp

Hallo mensen
Ik ben met mijn 2de vlugt. Gecrashed want mijn prop deet het niet meer.
Nu is mijn vleugel afgebroken bij het begin en het roer aan het scharnier punt om zo te zeggen.
Mijn vraag is hoe kan ik heb beste dat scharnier punt lijmen want het moet wel kunnen bewegen.
En de laatste vraag kan je epp lijmen met secondelijm of hot glue?
Gr sven

Je zou 5 minuten Epoxy lijm kunnen nemen. Bijvoorbeeld van het merk Zap.
Kun je bij elke goede modelbouwzaak kopen.
Wel eerst even ontvetten.

Mvg Ron

Welk materiaal is je vliegtuig van gemaakt?
En wat was deed het precies aan je propeller? Draaide hij niet? Is hij afgebroken??? Lijkt me meer dat je motor het om 1 of andere reden niet werkt.

Bedoel je dat je scharnier is ingescheurd?
Kun je een foto plaatsen?

EPP is met van alles te lijmen maar de lijm kies je afhankelijk van de plaats waar gelijmd moet worden.

Secondelijm kun je beter niet gebruiken, tenzij je foamsafe CA gebruikt. sommige soorten lijm vreten het schuim aan. Test de lijm altijd eerst op een onopvallend plekje...

Als het scharnier gescheurd is, kun je het best een nieuw scharnier maken door er een lap tape overheen te plakken. Leukoflex is daar ideaal voor. (apotheek)
Omdat EPP slecht hecht, kun je het eerst insmeren met witte houtlijm en de tape na drogen aanbrengen.

Als je schrijft om welk model het hier gaat weten we ook precies om wat voor materiaal het hier gaat.
Ik geloof het nog niet helemaal dat het EPP is . :D

Elastoflaps bij EPP scheuren niet , ook niet bij een crash

Ik denk eerder dat het Elapor of een chinese verwante (cloon) daar van is.

CA is taboe voor iets wat beweglijk moet zijn , ik zou er een paar stiftscharnieren in bouwen .
Hoe , dat staat beschreven in het " algemene Felix topic " ;)

Met tape is vaak een noodoplossing , houd ook niet lang , omdat de vorm van de roeren er niet voor gemaakt is.

Mvg Johan

EPO schuimstof

Geen EPP ;)

Lijmen met bruislijm (PU)
En je kan kleine scharnieren op de vleugel en roer verlijmen met een paar druppels (foam) CA daar waar de roeren losgaan.

Mvg Johan

Back