Hype/Kyosho FW 190

Stevo

Forum veteraan
Na een paar keer bij de Chinees te hebben besteld met wisselend succes zag ik in mijn lokale hobbywinkel Aerobertics.be - Home een EPP Focke Wulf van Hype/Kyosho liggen voor de ronde som van 129 Euro.

Nu moet het gezegd dat ik onmiddellijk verkocht was en het wordt beter…..

Voor die 129 Euro krijg je de retracts erbij en het moet gezegd dat die dingen heel erg schaal lijken. Tevens is het toestel voorzien van split-flaps naast de klassieke stuurorganen.

Aangezien ik in het verleden reeds een Hype/Kyosho Spacewalker heb gehad en ook daar de kwaliteit meer dan behoorlijk was besloot ik maar om de kist mee te doen.

Het toestel ziet er gelikt uit en het camouflageschema is geswoon top. Een schaalprop en spinner zijn in de doos inbegrepen.

Enkele specs :

Matriaal : EPP
Batterij : 3S 2200 mAh (maar er kan een grotere in volgens mij)
Span : 1135 mm

5 Servos (1 voor beide ailerons, 1 voor de flaps, 1 voor het landingsgestel etc)

Vanavond maar even enkele kiekjes nemen.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Weinig geld voor zo'n complete uitrusting. Hoewel ik niks weet over de kwaliteit van motor, regelaar, servo's en retracts.
De span is overigens 1135mm. Best een verschil.

Dank voor de verbetering en input (aangepast)

Inderdaad zeer veel waar voor het geld. Op RC groups is men lovend over de setup, die is gewoon goed. Toch als je ziet dat ze voor de nano/funfighter serie even veel vragen is dit toch wel van een andere orde voor het zelfde geld.

Allleen is de schaalspinner heel erg in onbalans.

Vananvond foto's!

Stevo

Laatst bewerkt:
Overigens zijn de parkzone modellen daar ook heel vriendelijk geprijst. Daarvan is de kwaliteit ook wel redelijk (alleen de retracts kosten absurd veel).

Geen EPP .

Is een gespotene schuim in de mal . :D

Anyway,

Hier wat fotos

pict0005kopie.jpg

pict0007kopie.jpg

pict0003kopie.jpg

pict0010jy.jpg

Stevo

stoer ding man, ziet er ook kwalitatief goed uit.

Ben benieuwd hoe die vliegt en hoe de retracts houden.

Marwin

Kwaliteit valt mee (voor een schuimpje van 129 Euro)

Retracts zijn op zich goed maar heb al enkele filmpjes gezien waarbij een poot afbreekt bij minder geslaagde landingen.

De wielpoot is ook hol want hij is verend en daar breekt hij soms af. We zien wel wat het wordt. Ik had er geen al te hoge verwachtingen van maar het totaalplaatje mag er best wezen.

Van een afstand ziet alles er mooi in proportie uit.

Ik hou je op de hoogte

Stevo

Laatst bewerkt:
Hoi Stevo.

Het landingsgestel lijkt mij ook maar broos.
Echter verbaast mij dit niet.
Zal wel met de aankoopprijs te maken hebben.
Heb hetzelfde met mijn HK P 38.
Een goed vliegend toestel, maar snik, zulks minderwaardig landingsgestel.
Zelfs met zender aan, valt deze al door zijn poten.
Mogelijk helpt andere servo'tjes in metaal gear dit probleem op te lossen.
Maar het is wel een mooi toestel voor die prijs.

Good flying.
Johan.

Hoi Stevo.

Het landingsgestel lijkt mij ook maar broos.
Echter verbaast mij dit niet.
Zal wel met de aankoopprijs te maken hebben.
Heb hetzelfde met mijn HK P 38.
Een goed vliegend toestel, maar snik, zulks minderwaardig landingsgestel.
Zelfs met zender aan, valt deze al door zijn poten.
Mogelijk helpt andere servo'tjes in metaal gear dit probleem op te lossen.
Maar het is wel een mooi toestel voor die prijs.

Good flying.
Johan.

Thx Johan,

Ik moet alles nog eens nalopen en bekijken. Zal dit weekend gebeuren. Ik post hier wat ik er allemaal aan zal veranderen.

Een paar dingen komen al in me op :

1/ Aileron hoorns zijn rechtstreeks op de verf gelijmd. De sterkte van de verlijming hangt dus af van de hechting van de verf......Not done....

2/ Batterijhouder loopt tot tegen de servos, als een batterij niet goed is vastgemaakt kan deze tegen de servoarmen terecht komen. ook een aandachtspunt.

3/ De sluiting van het deksel van het batterijcompartiment is gemaakt om na 1 vlucht een eigen leven te gaan leiden....

Kleine dingen die je normaal gezien bij iedere kist moet nalopen.

Wat het onderstel betreft ben ik ook bang dat minder dan perfecte landingen voor problemen kunnen zorgen. De constructie en opstelling is in die zin dat éénmaal ze mechanisch gelocked zijn het, zonder ze te breken, onmogelijk is om deze terug in te klappen dus dat zit wel goed. We zien wel. Ik heb geen al te hoge verwachtingen voor die prijs maar het ziet er wel een mooie kist uit.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ziet er wel goed uit voor zijn prijs .
Met het weer dat we nu hebben is het goed om alles eens na te lopen,ben al benieuwd naar de maiden er van ;)

Ziet er wel goed uit voor zijn prijs .
Met het weer dat we nu hebben is het goed om alles eens na te lopen,ben al benieuwd naar de maiden er van ;)

Eddy,

Ikke ook:D De Fox staat ook ready maar het weer is er niet naar (en de baas heeft ook te veel plannen met me de laatste tijd:rolleyes:

Voor de prijs is dit één erg gelikte FW 190. Alleen hebben ze een Fritz vergeten bij te leveren, ik zoek nog dergelijke kerel op 1/9 schaal, als iemand er één liggen heeft waar hij vanaf wil, geef een seintje

Stevo

Ik heb dit Sheng Teng model een tijdje geleden ook voor dat bedrag gekocht bij een duitse hobbyboer onder de merknaam Jamara. het is mijn vijfde model sinds ik in mei 2011 ben begonnen met modelvliegen. Ik heb mij laten verleiden door het mooie uiterlijk en de scale retracts. De retracts schijnen vooral met zijdelingse beweging erg zwak te zijn, dus uitkijken met crosswind landingen en scherpe stuurbewegingen. Ik denk dat ik mijn gear (voorlopig) niet aan een landing waag en hem lekker gearup in hoog gras land, maar even zien hoe dat bevalt. verder was bij mij de vleugel niet helemaal goed van vorm uit de doos met name de vleugelachtenrand was licht verbogen boven de flaps waar het materiaal ook zeer dun en flexibel is. De bijgeleverde prop heeft bij mij een flinke schuurbeurt nodig gehad om hem in balans te krijgen.
Heb speciaal daarvoor het Du-Bro propellerbalanceerapparaatje (Pfff) aangeschaft, supertooltje trouwens. Het stabilo zat bij mij ook niet bepaald recht door de romp, zat zeker wel een graad of 10 scheef, maar ook dat heb ik met wat extra materiaal redelijk recht gekregen. Ondanks alles ben ik tot nu toe toch nog steeds tevreden met dit model gewoon alleen al om de looks, als hij straks ook nog lekker vliegt ga ik hem verder verfraaien met onder andere een piloot en een hakenkruis (hoort er gewoon op toch?:yes:)

Eindelijk weer eens weer voor een maiden dus op naar mijn vliegstekkie om mijn FW een eerste vlucht te geven. na wat heen en weer taxien waarbij de retracts toch behoorlijk solide aanvoelden (viel mij niet tegen) besloot ik het ondanks de lichte crosswind de kist los te trekken. Daarbij heb ik mijn kleine 808 keychain cam mee laten lopen. de eerste vlucht verliep heel goed hij voelde alleen wat staartlastig aan ik haal daarom het extra gewicht wat ik had toegevoegd in de staart om de cg op het voorgeschreven punt te krijgen maar weer weg bij de volgende vlucht. volgens mij mag de cg wel tot een cm voor de aangegeven cg liggen. Bij de tweede vlucht ging er gelijk bij de start al iets mis met de motor, een geluid en hij verloor gelijk al zijn vermogen.
Het probleem lijkt een beetje op dat van Cammeraatje met zijn extra 300, ik heb ook een turnigy plush esc in mij FW geïnstalleerd.

Hier een paar fragmenten:
[URL="
rc FW190 maiden - YouTube[/URL]

Gr.

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,

Ik zie dat je motor soort van "afslaat", heb ik ook last van gehad. In het draadje met de titel "Regelaar stuk?" probeer ik het euvel met hulp van medeforummers te onderzoeken. Uiteindelijk lijkt de motor weer goed te lopen na een contact tussen motor en regelaar opnieuw te solderen.

Je zou de volgende zaken kunnen checken:
- gesoldeerde contacten nalopen, evt opnieuw solderen
- meten wattage dmv wattmeter, om te kijken of die om de een of andere reden uit de klauwen loopt
- snel teruglopen voltage van een specifieke cell vd accu nagaan mbv metertje
- timing instelling ESC
- cutt-off voltage verlagen, misschien dat de ESC zich vergist in het aantal aangesloten cellen

Succes iig. Hoor graag wat bij jou de oorzaak is.

Freek

Dank voor je tips Freek, ben zelf ook heel benieuwd wat hier aan de hand is, misschien dat ik er ook nog wat van opsteek.:n00b:
Als eerste ga de originele esc terugzetten, eens kijken of het idd de esc is die dit probleem veroorzaakt.

Ik ben zelf ook een redelijke newbie hoor ;). Maar met een hoop gezoek en gelees en hulp van derden kun je een eind komen.

Succes again,

Freek

Back