Hyperion LiHV G7 Graphene Lipo's - Eindelijk goede LiHV's???

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door DutchRC, 1 feb 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    HV lipo's dus hè.. Is dat leuk? Op zich wel.. je hebt leuk wat extra power (4,35V per cell ipv 4.20V).. Dus dat is mooi.. Helaas is die pret van vrij korte duur :( Na 20 to 30 vluchten heb je een dikkere lipo, en van die extra punch is ook niet veel meer over.. Ik heb inmiddels vrijwel alle merken / types geprobeerd.. Ze puffen na een tijdje allemaal helaas..

    En toen.. kwam Hyperion uit met hun G7 lipo's.. Die zijn niet alleen HV, maar het zijn ook Graphene's.. Volgens Hyperion gaan die langer mee.. Goh tja.. verkopers zeggen wel vaker wat, dus testen die handel! :)



    Hyperion G7 HvLi Graphene 90C max packs
    https://www.hyperion-world.com/en/c2748599-hyperion-g7-si-graphene-hvli

    For European pilots: https://www.lindinger.at/en/batteries/lipo-battery-packs/
     
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Zou je dan een aparte lader ervoor moeten aanschaffen? Bij 4.25 volt/cell houdt mijn lader op.....
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Howdy Arnold,
    je moet inderdaad Wel even checken of je charger ze wel kan laden inderdaad.. Het is uiteraard Ook mogelijk ze gewoon op 4.25V te gebruiken.. Mja.. daar koop je geen HV lipo's voor uiteraard...
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Is dat niet ergens diep verborgen in een settings-menu van de lader aan te passen? (Dus niet in een laad-menu.) Ik dacht dat een B6 die mogelijkheid al heeft.
    Welke lader heb jij?
    Verse firmware installeren als die wel de mogelijkheid biedt?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2017
  5. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Niet dat ik meteen zo'n lipo ga kopen maar ikvroeg het mij effe af. Mijn lader(imax b6 quatro skyrc) kan het niet. Maar dat is ook niet raar voor dat geld.[​IMG]
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De verhalen in de racewereld gaan dat als je ze gewoon op een normaal LiPo programma laadt je er toch voordelen van hebt omdat ze langer op spanning zouden blijven, misschien een testje met een ontlaadcurve waard?

    Overigens heeft LRP nu ook een hele serie HV LiPo's gepresenteerd.
     
    Arthur Hendriks vindt dit leuk.
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    DAT zou dan vooral een gevolg zijn van de toepassing van Graphene Roelof.. Dat is wat ik bij andere (Niet HV) lipo's inderdaad ook zie..
    En yep.. dit is niet de laatste test die ik met deze lipo's uitvoer :)
     
  8. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Ik ben benieuwd wat er uit deze test komt want ik testte ruim een jaar geleden de Generatie 6 en de resultaten waren bedroevend (staat in lipodraadje in F5J subforum). Een met 30C belast pakket leverde een belabberde performance en stond na 1 vlucht bol.
    Nadat ik op RCG las dat Hyperion de slechte kwaliteit beaamt en de aanschaf vergoedt, heb ik mijn pakketten, na een aanwijzing daartoe van Hyperion, bij Lindinger ingeleverd en de aanschafprijs vergoed gekregen.
    Dat is dus wel netjes van Hyperion; een ieder die ze nog heeft liggen raad ik aan hetzelfde te doen.

    Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Bolt. De 5 pakketten (500 en 850) die ik veelvuldig in 2016 heb ingezet zijn allen nog prima en nog net zo plat als bij aanschaf. En diverse hebben er veel meer dan 30 vluchten op zitten.
    Ze zijn wel erg gevoelig voor cellendrift (als ze HV-vol zijn) en ik zet ze daarom na iedere vliegdag in storage.
    Giese was ook positief over Bolt maar adviseert beperking van de belasting tot 45C en dat is wat de pakketten bij mij ook maximaal moeten leveren.
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik heb ook een paar G6 lipo's, en die zijn inderdaad minder (ook bol geworden).. al heb ik daar niet een dergelijke test mee gedaan.. Gelukkig heb ik er daar maar 2 van besteld toen ik allerle HV lipo's bestelde ter evaluatie..
    Inderdaad Zeer netjes hoe Hyperion dat heeft afgehandeld.

    Ik heb zelf helaas met de Bolt's ook geen goede ervaringen.. Die heb ik tegelijk met enkele Hyperion G6-en besteld.. Uiteraard heeft elk soort lipo aspecten waar hij minder goed in is.. In mijn geval heb ik die in race quadjes getest.. Eerst vlogen ze Prima.. maar zoals in m'n video gezegd: na 20-30 vluchten was het uit met de pret..
     

Deel Deze Pagina