Hyperion Yak-54 .40 brushless.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Hi, sinds kort heb ik er een leuke kleine Yak-54 bij van Hyperion (140cm) die dit weekend of net erna zal worden ingevlogen (regelaar en prop moeten nog binnenkomen)

Op dit forum zie ik er vrij weinig over, hoe zijn jullie ervaringen met dit kistje? Hij gaat sowieso op 5s gevlogen worden, de capaciteit ben ik nog niet zeker over.

Anyway, die van mij;

Dymond 4260 motor
80A regelaar
Hitec digitale 5245MG servo's
5s 3700/4000 (heb ik liggen)
Futaba 617 ontvanger

hypieyak.jpg


hypieyak_2_.jpg


(Motor zit in het midden hoor)

hypieyak_3_.jpg


hypieyak_4_.jpg


hypieyak_5_.jpg


Even vergelijken met mijn 3.30 meter Yak:)

yakupdatevrijdag_4_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke kist !
Ik heb zelf geen ervaring met deze kist wel met de Dymond motoren, dat werkt allemaal prima !

als deze net zo goed vliegt als mijn extreme flight Yak ( die iets kleiner is ) dan heb je er vast een super kist aan.

grt,

klaas
 
Te zien aan de constructie op de Hyperion website kan deze ook gewoon op glow of niet? Met bv een OS55AX of iets dergelijks. Het is een 'E' versie maar aan de structuur te zien moet ie het kunnen hebben, of zeg je van niet Alex? (Kan natuurlijk niet helemaal binnenin kijken).
 
Ja, hij is zeker sterk zat voor brandstof hoor, al zou ik dat nooit doen zelf, maar dat is persoonlijk:)
 
Thanks Alex, weet ik dat. En met electro houd ik 3S max aan, alles wat meer moet (zoals 5/6S) komt bij mij brandstof op. Is een gewoonte en een hoop 2taktjes haal ik viavia (2dehands etc) zodat de kosten minder zijn als een electro setup met alles erop en eraan.

En die wielen zijn idd prima. Staan ook op mijn .50 yak 55. Rollen ook nog goed op een grasveld.
 
wieltjes lijken echt ontzettend klein.

Maar als ze goed rollen in gras is het geen probleem.
 
een clublid heeft hem met een os 8,5cc.
hij heeft enkel een tussenstukje tussen de motor en uitlaat moeten plaatsen, anders kwam de uitlaat tegen het motorschot...
 
Vervangen van het originele landingsstel zal nodig blijken te zijn na pakweg 20 landingen. Het is echt niet op zijn taak berekend.
Ik heb er ene van khk op gemonteerd en prob direct opgelost.
Voor de rest een heel goede kist

Wielen zijn geen probleem op een wekelijks gemaaide piste.
 
Thanks Chris. Zal dan geen probleem worden. En dat landingsgestel lijkt mij ook niks. Is ook hetzelfde bij mijn Yak55 .50, alu vervangen voor carbon, staat beter, buigt ook, maar dan ook weer terug ;). Niet dat de oude stuk was, buigt wel iets maar niet stuk.

Dus als je 20 landingen doet met een alugestel moet je toch eens op je landingen oefenen ;). Heb nog nooit een gestel moeten afschrijven nl.
 
chill is dit :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
verstevig wel met koolvezelm het landingsgestel bevestigings plaatje ,deze zijn nogal zwak uitgevoerd . en als je de beschrijving voor de rest aanhoudt ,is het een strak vliegertje .
 
verstevig wel met koolvezelm het landingsgestel bevestigings plaatje ,deze zijn nogal zwak uitgevoerd

Denk dat ze dan een aanpassing hebben gedaan; dat schotje zit geklemd (interlock) tussen de andere spanten, en is nog eens aan alle kanten met 3-hoeks latjes verstevigd:)
 
Voor degene die hem ook vliegen/gevlogen hebben; wat woog jullie aandrijfaccu? (ik heb een aantal 5s pakketten, maar die zouden een stuk lichter kunnen wellicht)
 
Gewicht van mijn paketten weet ik niet uit het hoofd maar het zijn kokam 5S 3200mah 20C. Dus makkelijk op te zoeken lijkt me :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top