Ibis of Colibri van laser models?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik heb momenteel een colibri van laser models, maar heb net de kans deze in te ruilen voor een Ibis van laser models.

De colibri heeft een OS MAX 25 aan boord en de IBID een OS LA 40, wat is het verschil tussen deze 2 modellen want ik kan geen echte vergelijking vinden op het forum hier.

Wie weet raad?

De Ibis is groter dus in principe ook stabieler dan de kleinere Colibri. Als je een keuze hebt tussen de twee zou ik zonder twijfel voor de IBIS gaan. Ik heb beiden gevlogen en gebouwd en de Ibis is merkelijk stabieler dan de Colibri. Bijkomend voordeel is dat je met die LA40 meerdere kanten op kan dan met een kleinere motor (kijk maar eens hoeveel toestellen worden aangeboden voor een 6,5 cc in vergelijking met een 4,5 cc)

Stevo

Als je kunt ruilen, altijd doen!
De Colibri vliegt niet echt fijn, zeker niet voor een beginner.
De Ibis is een stuk beter. Wel zul je 2 dingetjes moeten veranderen tov de bouwdoos, nl de rolroeraansturing en bevestiging hoogteroer. Moet je even zoeken op het forum, dan vind je het wel.

Succes,
Gerben

Heb 'ns gevlogen met een Colibri en heb zelf een IBIS met een ( muahahaha :twisted: ) 8.5 cc Magnum erop ( ja , weet ik , is volstrekt belachelijk maar Oh zo Fun :mrgreen: )...
Ga ZEKER voor de Ibis, vliegt 1000 maal beter ... is superkissie mits goed gebouwd ...

Oke, bedankt voor jullie antwoorden maar had nog een laatste vraagje. Hoe staat de IBIS dan tegenover de calmato? Iemand hier ervaring mee want ik was ook van plan een calmaot te gaan halen voor ik de ibis in de aanbieding kreeg.

Calmato is nog veel beter!

Over de Calmato is al veel geschreven, probeer de zoekfunctie van dit forum maar eens.

Groeten,
Gerben

Mwah, vind de ibis niet beter vliegen dan een calmato hoor. Met een Calmato kun je zelf nog eenvoudige kunstvlucht redelijk netjes doen, dat heb ik nog nooit iemand met een ibis zien doen....

Grt.

Calmato is beter dan Ibis en Ibis is beter dan Colibri.
als je kan ruilen, ga dan voor de Ibis. Moet je er een kopen, dan zou ik de calmato nemen

@Alex
ook met een Ibis lukt basiskunstvlucht, ik was stomverbaasd toen ik een tijd geleden op een andere club waar we wedstrijd hadden, tijdens de pauze zach vliegen met een Ibis. Die deed daar een perfecte meskant mee (wel met veel sturen maar het lukte wel).

Ja, het blijven natuurlijk allemaal trainers, maar de Calmato waar Urlien mee vliegt zijn nog best leuke dingen mee te doen behalve een beetje rondjes vliegen :D Wel met een Irvine .46 met resopijp.
En meskant doet ie inderdaad ook, met wat stuurwerk van mijn kant :P

Grt.

ik ben begonnen met de colibri maar toen het makkelijker werd ging het niet snel genoeg dus en 7,5 cc motor :evil: maarja toen korte bocht en krag daar ging de vleugel :? :P maar met een 25 motor zou ik een colibri pakken

ik heb zelf een calmato en een ibis
van bouw is de ibis beter en makelijker maar op gebied van vliegen kies ik de calmato

als je de keuze hebt tussen Calmato, Ibis en colibri, zou ik de Calmato nemen,
daar is alles net wat duidelijker, als je alles (precies!!!!) zoals de gebruiksaanwijzing doet, is het wat meer werk, maar met de 1e vlucht is het letterlijk gas geven en vliegen, trimmen? nooit van gehoord, zo recht is dat ding!!!!

mijn (en mijn vader's) eerste vliegtuig was de Ibis, leuk/makkelijk bouwen, lekker makkelijk, motor erop, blijkt dat je de vleugel op een kromme tafel hebt gebouwd.
nieuwe vleugel gebouwd (recht) en vliegen!!
enkele vluchten later ging ie de grond in door een servo (futaba s3001) op de ailerons die zijn eigen tanden eruit sleep.
Dús, ailerons soepel bouwen, en eventueel een wat betere servo erop.

de Ibis hebben we opnieuw opgebouwd, ondertussen had ik al mijn eigen trainer (Charter) en mijn vader is gaan lessen met de ibis.
+/- 12 vluchten later, Ibis neergestort door storing.

dus allebei vliegen ze goed, maar ik zou echt de calmato kiezen, áls ie crasht kan je gewoon een nieuwe kopen!!!

suc6

Ron

guy5927 zei:
Heb 'ns gevlogen met een Colibri en heb zelf een IBIS met een ( muahahaha :twisted: ) 8.5 cc Magnum erop ( ja , weet ik , is volstrekt belachelijk maar Oh zo Fun :mrgreen: )...
Ga ZEKER voor de Ibis, vliegt 1000 maal beter ... is superkissie mits goed gebouwd ...
hoe beviel de 8.5cc magnum??? wil er ook een kopen, alvast bedankt
gr.
Ron

is intussen verkocht, maar was o zo kicken ... :lol: .... als er wat wind stond kon je er prachtig mee prophangen en unlimited vertikals gingen perfect ..

maar alle gekheid op een stokje, daar is ie eigenlijk totaal niet voor gebouwd ... op den duur forceerde de motor zich los van de firewall, gewoon door de brute kracht en jarenlang misbruik ... maar wél fun .. :wink:

Back