IGG Nederland

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Flyher, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Beste Flymax,

    Nieuwkomer is betrekkelijk als je sinds 1979 vliegt, maar ik wist niet dat het aantal berichten op mbf de maatstaf is voor kennis en kunde in het leven ? Verder een kleine correctie, ik was op 5 van 6 IGG-treffens tot nu toe, heb de workshop in Winssen en het jaarlijkse meerdaagse IGG-jaartreffen in Sittard georganiseerd en was gast op een handvol treffens in Belgie en Duitsland, daarnaast nog bestuurswerk verricht voor de vliegvereniging en de overkoepelende federatie, maar dat als aanvulling op mijn "nieuwkomer-status".

    Vooralsnog jammer dat je afhaakt, maar lees de bovenstaande berichten nog even goed, staan namelijk zaken iets anders omschreven dan door jouw geconcludeerd.
    In mijn leven zijn de glazen altijd half vol, dus zou ik het leuk vinden als je de moeite neemt om toch te komen en over een kop koffie van gedachte te wisselen, want elkaar in de ogen kunnen kijken tijdens een goed gesprek is altijd beter dan weglopen voor zaken.

    Met vriendelijke groet,
    Herbert
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
  2. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Jan-Jaap wat leuk dat je komt !!
     
  3. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Met verbazing lees ik dit draadje door... Communicatie is een lastig vak.

    Waar ik ook over struikel is de toon van de eerste post. Die zet de sfeer voor de reacties er na en dan gaat het alle kanten op, behalve de kant die bedoeld is waarschijnlijk.

    Daarnaast begrijp ik (nog) niet wat de meerwaarde van de IGG is, kan iemand mij dat in 1 zin uitleggen? Als dat niet lukt is er geen meerwaarde heeft een wijze man mij eens gezegd....

    Groet, Jacob
     
    Jonkje, Ariel, flymax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Klopt Jacob! Daarom heb ik Herbert maar via PB benaderd en trek ik mij terug uit deze discussie zodat e.e.a. klein blijft. Doel van deze hobby is vooral plezier hebben......
     
    Flyher vindt dit leuk.
  5. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Hahaha, grapjas. Had ik mij opgegeven dan?
    Max vliegt bij ons in Kampen en de Bidule vliegt op 30 september ook in Kampen. Bij ons wordt er bijna elke week gesleept. Max is dan ook een fanatiek sleper maar wil op zijn tijd ook graag gesleept worden. We hebben soms meer slepers dan zwevers. De grootste sleper trekt in ieder geval 16 kg.

    Verder vind ik de communicatie erg kinderachtig van met name facebooklidmaatschap en de hoeveelheid posts gezet hier op het MBF. Ik snap ook dat er enige weerstand is tegen een Interesse Grote Groep Zwevers, want volgens mij zijn we dat al met z'n allen.

    Herbert, in de afgelopen 2 jaar heb ik samen met mijn club de organisatie op me genomen van een sleeptreffen in Kampen. Ik heb je daar niet gezien. Deze meetings werden goed bezocht en naar mijn mening erg gezellig. Iedereen is welkom om daaraan mee te doen. Er vliegen dan ook zwevers van 1,50m tot boven de 6 meter. Hieraan zijn geen kosten aan verbonden.
    Wat zou dan de meerwaarde zijn om het IGG hierbij in te schakelen?
     
    flymax vindt dit leuk.
  6. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Hallo Jacob,

    De spijker op zijn kop....

    In 1 zin: Wij promoten het rc slepen en zweven, middels treffens en workshops.

    Uiteraard zijn er meer zinnen nodig om uit te diepen en helaas komt iets wat heel positief is opgepakt door vele tientallen, nu een beetje in de vreemd daglicht komt te staan.

    Terwijl de eerste post als boodschap heeft dat het vooral laagdrempelig is wat we doen, dat je geen zwever van tig-meter moet hebben of jarenlange ervaring.
    Hetgeen ons drijft is het plezier aan het vliegen, misschien schaft dit enige duidelijkheid.
     
  7. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Maar dat hebben we toch al?
     
    reing, flymax en Flyher vinden dit leuk.
  8. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143

    Hoi Jan-Jaap,

    Nog even terug naar een van mijn eerdere posts, er zijn ook geen kosten aan "onze" treffens.

    Kampen stond inderdaad nog niet op mijn radar, maar bedankt voor de tip ! Verder reageerde je op dit draadje, dus het misverstand was geboren ;)

    Een keiharde garantie dat we iets toevoegen kunnen we niet, maar wel zijn we in staat om velen te bereiken en daardoor het deelnemers-veld voor je treffen te verbreden, want evenals ik niet op de hoogte was van jullie treffen, zijn er waarschijnlijk meerdere collega's die het niet wisten. We kunnen dan een grotere groep bereiken wat er misschien toe leidt dat het een nog gezelliger treffen wordt.

    Inderdaad zijn we allemaal ge-Interesseerden, maar evenals in Zweden, Noorwegen, Finland, Duitsland en Zwitserland, hebben wij in overleg met deze IGG-verenigingen er een naampje aangehangen, zodat het een identiteit heeft waar we ons allemaal in kunnen vinden.

    Groet, Herbert
     
    vissermax vindt dit leuk.
  9. Vliegclub de Hoogte

    Vliegclub de Hoogte

    Lid geworden:
    23 jan 2013
    Berichten:
    13
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Herbert, helaas moet ik wegens gezondheidsproblemen stoppen met vliegen.
    De modellen zijn onder de club vliegers die regelmatig op meetings waren verkocht.
    Mensen aan wie ik het gunde.

    Ik denk dat de groep mensen die de afgelopen jaren het slepen en zweven organiseerden en ook de clubs die het mogelijk maakten het gepromoot hebben.
    En niet in de laatste plaats de jongens uit Kampen.
    Velen zijn door deze meetings in aanraking gekomen met slepen en zweven en zijn geholpen bij de eerste stapjes.

    OK, er hing geen website achter (ik had al wel de ruimte en het domein) en er zijn geen mooie stickers, hoewel ik wel de stickers had kunnen snijden.
    Zonder sponsors en zonder bijdrage, hoe klein die dan ook mag zijn.
    Het gaat niet om het geld, het gaat om het idee dat om deelname geld gevraagd wordt en dat je er niks nuttigs voor terugkrijgt.
    Zie een printscreen van de website:

    deelname.JPG

    Je krijgt de volle aandacht.. toe maar.
    Platvorm voor zwevers en zwevers (is er al, Modelbouwforum)
    Ontwikkelingen in de toekomst (Toekomstmuziek)
    Afgestemd evenementenoverzicht (is er al, Modelbouwforum)
    Prachtige sticker (wow!)
    Instandhouding van de website en facebookpagina (dat zouden de sponsoren moeten betalen want die maken reclame op de website).

    Persoonlijk vind ik de IGG niets toevoegen, ik heb meer het idee dat het een beetje afzetten is tegen BIGGS omdat het daar de laatste tijd nogal rommelde.

    Dan nog iets wat mij ooit eens belet heeft een leuke dag te organiseren.
    Hoe zit het met KNVvL lidmaatschap.
    Als jullie organiseren dan zijn jullie de aansprakelijke partij mocht er iets fout gaan.
    Dus moet er steun zijn vanuit de KNVvL.
    Ik had destijds die steun maar nog had ik een clubbestuur dat dat niet accepteerde en wilde dat iedereen die vloog KNVvL lid was.
    Ik denk dat 25% van de mensen die op een meeting verschijnen geen KNVvL lid zijn en dat ook niet willen worden.
    Dan heb je ook nog wat belgen en duitsers, die kunnen ook geen KNVvL lid zijn en werden in mijn geval ook niet toegelaten tot de meeting (ook al waren ze allemaal lid van hun landelijke organisaties.

    Als je je dus opwerpt als "organisator en promotor" dan heeft dat consequenties en mocht het fout gaan met materiele of lichamelijke schade dan ben je de pineut.
    Is dat bij jullie bekend?

    Gert-Jan
     
    Jonkje en flymax vinden dit leuk.
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    In deze discussie ga ik mij niet mengen, maar Gert-Jan heeft wat de aansprakelijkheid betreft helemaal gelijk.
    Verzekeringen is mijn vak dus ik weet waar ik over praat. Zodra je ook maar de schijn wekt dat je de organisator ben van een evenement dan kan je verwachten dat je bij schade een claim aan je broek krijgt.
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Er wordt in het kader van de IGG Nederland steeds over 'We' gesproken, mag ik vragen wie 'We' zijn?
    Of is dit een one-man show?

    Het lijkt erop dat het IGG een soort coordinerende rol speelt, in plaats van een organiserende. Het onjuiste woord gebruik lijkt tot wat verwarring te leiden.
    Gekoppeld met wat overmatig enthousiasme en passie ontstaat er al snel wat frictie, helaas.
    Eigenlijk beperken de activiteiten zich tot de meetings van organiserende clubs op een facebook pagina zetten. En omdat die FB-pagina een leuk aantal volgers heft kan dit wat extra deelnemers opleveren voor de organiserende club. Niet veel anders dan hoe de sleepmeetings altijd al goed gevuld warden, via aankondigingen op het MBF.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  13. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Volgens onze website zijn "we" met drie zeer enthousiaste modelvliegers, die iets leuks willen betekenen voor de Zwevers en Slepers in NL en nee, we hebben niet alle wijsheid in pacht.
    Onze coördinerende rol wordt aangevuld met activiteiten zoals te lezen valt in een van voorgaande berichten.

    Opbouwende positieve kriktiek is van harte welkom en nemen we zeker ter harte, dank daarvoor !

    Groet
    Herbert
     
    serge pot vindt dit leuk.
  14. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    voldoende deelnemers en gezelligheid lijkt me:




    en ja: ik ben nooit zo consequent in het wegblijven uit een discussie
     
    Flyher vindt dit leuk.
  15. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Indrukwekkend mooie filmpjes, compliment aan Gerben van den Berg voor het maken van dit moois !!

    Leuke meeting zo te zien, zeker eens de moeite waard om te bezoeken.
     
  16. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik ga er van uit dat het bestuur van MVC Cumulus dit evenement weer gaat organiseren, dus kom vooral langs!
     
    Jan Jaap en Flyher vinden dit leuk.
  17. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143

    Ga dat zeker proberen en met zo een club-naam moet er wel veel thermiek zijn ;)
     
  18. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Max, goed plan. Zal wel maart volgend jaar worden
     
    flymax vindt dit leuk.
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Daarom wel fijn dat er iig dit jaar nog sleepmeetingen georganiseerd worden, daar gaat het toch om, wat maakt mij het uit om wie het organiseert.
    In Vught hebben we niet zo'n grote club en zeker niet veel zwevers, dan is het leuk om gezellig slepers en zwevers te ontvangen.

    Dus kom gezellig vliegen!!
     
    P.L. vindt dit leuk.
  20. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Tot 26 augustus bij Slepen@Vught !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina