IGG Nederland

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Flyher, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Beste Herbert, ik begrijp best dat je in je enthousiasme IGG-Nederland op het modelbouwforum presenteert.
    De manier hoe jij dat bracht was niet handig, ik dacht “wat is dit nauw”. IGG-Deutschland en IGG-Schweiz volg ik al vele jaren en lees altijd hun berichte.
    Dus ik ben redelijk goed geïnformeerd wat IGG doet voor de modelvliegers.

    Zelf hat ik nog nooit de behoefde gehad om lid te worden, ook niet van de nieuwkomer IGG-Nederland.
    Uiteraard wil ik motiveren waarom ik geen lid wil worden, ondanks mijn liefde voor het zweefvliegen.
    De Interesse Groep Grote-Zwevers, vraagt een financiële bijdrage en dan pas krijg je toegang tot de exclusieve internetseiten van IGG.
    Dat geld voor de bijdrage heb ik wel, dus dat is niet de rede waarom ik geen lid wil worden. Wat mij weerhoudt, is de commerciële karakter van deze groep.
    Modelvliegen wil ik graag met gelijkgezinde leden, die totaal vrijblijvend hun kennis willen delen.

    Johannes
     
    Jan Jaap en flymax vinden dit leuk.
  2. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    144
  3. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Herbert, dat is toch geen reactie?
    Ik begrijp best dat je te goeder trouw en met de beste bedoelingen dit IGG op de.kaart wil zetten. Nu ga je stoïcijns er langs heen dat het nog 12 dagen is tot Vught.
     
    flymax vindt dit leuk.
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Waar moet ie op reageren , Johannes heeft zijn zegje gedaan, dat is toch fijn!
     
    serge pot en Flyher vinden dit leuk.
  5. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Oké, prima
     
  6. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.080
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Binnenkort doen we gewoon een melding dat dit een commercieel draadje is en dan kan hij naar de sponsorhoek verplaatst worden;)
     
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.551
    Locatie:
    Ede
    Ik zie veel vriendjes .en onzinnige commentaren met bevooroordeelde oordelen
    het igg is geheel vrij te volgen en om bij mee te vliegen . Waar de bijdrage voor dient is al genoemd .
    De hele opzet heb ik met herBert doorgenomen . Ik vind het een goed initiatief wat voor mij naast biggs mag bestaan of zelfs samen komen .
    niet iedereen is fijnbesnaard te monde of op het toetsenbord . En daar geef ik juist geen ruk om . Een ieder is zoals hij .
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2017
    bobt en vissermax vinden dit leuk.
  8. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Beste Serge, ik begrijp niet wat je bedoelt met "ik zie veel vriendjes"
    Kan je dit toelichten?

    Johannes
     
  9. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    IGG is zeker een goed initiatief en heeft ongetwijfeld een bestaansrecht.

    Johannes
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn visie heb ik in posting 30 al gegeven en komt een beetje in de buurt van Johannes zijn mening.
    We hebben het jaren zonder IGG gedaan, het heeft nooit iemand iets gekost en het heeft nooit problemen gegeven.
    Ik kan me nog wel 1 keer herinneren dat er een sleper stukgevlogen werd en dat men, uit eigen initiatief, met de pet rondgegaan is om de sleeppiloot financieel bij te staan.
    Dat is toch mooi!
    En nu komt er dan een IGG (en dat is niets persoonlijk tegen Herbert) die gebruik maakt van wat anderen in de jaren opgebouwd hebben en dan ook nog meetings gaan claimen waar ze niets aan bijgedragen hebben.

    IGG is volgens mij, en dat heb ik al eerder geschreven, een afscheiding van BIGGS en gaat nu dus weer de groep scheiden die gewoon voor de lol en de eer sleepmeetings organiseerden.

    Je ziet al mensen afhaken, deelnemers en organisatoren.
    En waarom?
    Waarom kan de IGG groep zich niet gewoon anoniem aanmelden voor meetings?
    Voordat IGG bestond heb ik volgens mij 1x Herbert gezien op een meeting, verder niet.

    Het lijkt mij inderdaad een commercieel verhaal, allemaal 7.95 betalen voor deelname waar je niets voor terugkrijgt.

    Dus moderators... slotje erop en als men reclame wil maken dan bij Robert betalen voor advertentieruimte.

    GJ
     
    Jan Jaap en flymax vinden dit leuk.
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.551
    Locatie:
    Ede
    Lees het hele topic maar goed .
     
  12. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.551
    Locatie:
    Ede
    Als ik hier over moet uitwijden, moet ik persoonlijk worden . En daar is dit platform niet voor bedoeld .
    En dit is ook mijn laatste reactie hier in dit topic . Zij die het echt willen weten kunnen mij bellen .
     
  13. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Wat een gezeur, de meeting worden georganiseerd door clubs zelf. Zoals slepen@Nijverdal 30 september. Het enige wat ik heb gedaan is in overleg met IGG is de naam Slepen@ gebruikt.
    Dit kost ons niets en iedereen is van harte welkom.
    Ik geniet van mooie grote kisten en die hoop ik ook via IGG en andere manieren op ons veld welkom te mogen heten.
    Je hoeft nergens lid van te worden en het kost je niets als je gezellig een dag bij ons komt vliegen.
    De bedoeling is om lekker te vliegen met zijn allen en te genieten van al het moois wat onze hobby brengt groot of klein.
    Kom gewoon lekker vliegen in Vught of Nijverdal
     
    Flyher en serge pot vinden dit leuk.
  14. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Is het misschien een ( betere) optie dat IGG zelf een veld af huurt en dan zelf de IGG meetings organiseert? Ze zijn dan niemand tot last. Alle leden van de IGG krijgen waar voor hun geld en als er iemand is die grote zwevers en slepers wil zien of zelf wil vliegen, kan die zich aanmelden naar believen van IGG. Ze kunnen zich dan onderscheiden met hun Slepen@ en de mensen die daar niet bij aanwezig willen zijn, schrijven zich gewoon niet in. De clubs kunnen dan gewoon hun eigen sleepmeeting organiseren. Wil je als club een meeting organiseren en je hebt hierbij hulp nodig dan schakel je IGG in
     
    jve en flymax vinden dit leuk.
  15. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.080
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    helemaal eens JJ. Ingewikkelder dan dat is het m.i. ook niet. Geen zelfbenoemd coordinatorschap en als iedereen over en weer op elkaars meetings welkom is dan werken we aan maximaal vliegplezier
     
    jve vindt dit leuk.
  16. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Let wel, ik ben niet pro of con iemand.
    Ik begin me onderhand serieus af te vragen of sleepmeetings (ongeacht bij wie of door wie georganiseerd) nog wel zo gezellig zijn/worden?
    Is het geen idee dat een persoon of 5-6 uit dit draadje eens samenkomen op een centrale plek in NL en het daar F2F uitspreken?
     
  17. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Serge, ik bespeur hier een lichte frustratie. Als je, je onvrede uitspreken wil, doe dat dan door middel van een face-to-face ontmoeting en zeker niet per telefoon.

    Johannes
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Inderdaad, ik ben het eens met Jan Jaap.
    Als men iets claimt, namelijk het organiseren van sleepmeetings, dan moet men daar ook iets voor doen.
    En niet gebruikmaken van de moeite die andere mensen gedaan hebben.
    Ik snap dan ook niet dat bijvoorbeeld Vught, zo makkelijk over zich heen laat lopen.
    Het valt me ook op dat er maar enkele fanatieke Pro mensen zijn maar de meeste reacties zijn negatief.
    Dan moet IGG zich toch eens achter de oren krabben of ze wel goed bezig zijn.

    Als ik iets georganiiseerd zou hebben, zoals in het verleden en men zou mij dit flikken, dan zou IGG niet mee mogen doen onder die vlag.
    Iedereen is welkom, maar dan wel als individuele vlieger en niet met vlaggen en weet ik veel wat.

    Maar ik blijf erbij, er zit een commercieël belang achter.
    Men vraagt 7,95 en heeft ook nog 2 sponsoren.
    Bot gezegd... IGG mensen vliegen omdat andere mensen hun hobby deels betalen.
    Heeeel erg fout!

    Dus... zelf een veld huren, lekker je eigen ding organiseren en ik vraag nogmaals de moderators om deit draadje te sluiten omdat het commerciëel is en er daardoor advertentiekosten betaald moeten worden.
    Ik heb dit gisteren al gemeld bij de moderatoren maar ik denk dat er ook daar met 2 maten gemeten wordt.

    Als iemand in de verkoophoek 2 of 3 nieuwe dingen wil verkopen dan wordt dat verwijderd en deze al pagina's durende advertentiecampagne wordt niet gesloten.

    Heeeel apart.

    GJ
     
  19. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat tot nu toe elke sleepmeeting zeer gezellig was.
    Ik kan me niet voorstellen dat toekomstige sleepmeetings minder gezellig worden.
    Mensen die zich druk maken over de gang van zaken zullen zich niet opgeven voor een sleepmeeting. Dus ik zie geen probleem voor de toekomst.
    In het verleden heb ik wel ééns iets opgevangen van een bepaalde onvrede vanwege het feit dat het aantal deelnemers minder werd.
    Misschien was dat het moment dat IGG-Nederland werd opgericht met de overtuiging sleepmeetings weer op de kaart te zetten.
    Helaas was de introductie niet goed voorbereid met alle gevolgen zoals we die nu kennen.

    Vertrouwen krijg je niet cadeau, vertrouwen moet je eerst verdienen door hard te werken aan je missie.
    Door niet meer de reageren in dit topic bereik je hellemaal niets, het is een teken van zwakte.

    Johannes
     
    jve vindt dit leuk.
  20. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.551
    Locatie:
    Ede
    Het is geen uiting van zwakte maar eerder een wijs besluit om ergere reacties te voorkomen op iets wat juist uit enthousiasme begonnen was .
    Ik zie ook een aantal vriendjes reageren die achter de schermen het heel dik met elkaar vinden en juist expres lopen te gallen .
    doe godver eens volwassen en sta eens open voor iets nieuws . Maar nee we gaan lekker door omdat we lekker willen gallen om het niet gunnen. En gaan ook even de andere treffens van andere clubs torpederen. Echt jullie praten over plezier hebben masr trappen dat van andere clubs zoals vught en nijverdal onderuit .
    Dat noem ik juist puberaal en kinderachtig gedrag . Kijk voor je oordeelt . Denk voor je spreekt .
    Het lijkt me verstandiger dat het een en ander uitgesproken wordt en niet op dit platform
    sterker nog hier is mijn nummer 0617494027 tussen 1900 en 2000 vanavond te bellen . Maar het zal wel ernstig stil blijven .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina