IHL Junior Parachutisten

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door MadDuc, 7 aug 2010.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Fertig!

    Also Jungs wann machen wir mal Skydive ja? Brauch nur einer der mich hoch bringt bitte.

    [​IMG]
     
  2. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    Mooi, mooi, mooi!! We gaan gauw weer springen!

    Vervoer omhoog staat natuurlijk voor je klaar!

    Groeten,


    Johan
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Heb de Cardinal ook maar van een dropbox voorzien. "Tailor-made" voor de Junior. Het is toch pokkeweer....
    Dan kan mijn zoon me omhoog brengen als het opklaart :)



    Perfect stabiele afsprong zoals je ziet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Ziet er goed uit Arjan! Krijgt de Cardinal dit gewicht gemakkelijk mee omhoog?
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Oh jee....makkelijk! We hebben tegenwoordig 480W aan boord bij een vliegklaar gewicht van nog geen 1700 gram.
    Als je uitgaat van 150W per kilo zouden we dus 1500 gram "payload" mee kunnen nemen. En de para weegt 250 gram.....
    Of, andersom gerekend, met de Junior aan boord hebben we nog steeds 245W per kilo :)
     
  6. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    gaat helemaal goed komen daar met de para's


    aan deze kant alle spullen klaargezet voor de DM in neuburg an der donau.
    dit weekend gaan we weer proberen de duitsers te verslaan.

    als ik verbinding heb zal ik wel eens wat foto's doorsturen.
     
  7. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Yesss!!!

    Ja hoor, ze zijn binnen!!!

    Een clubgenoot en ondergetekende hebben er beide een besteld en een derde clubgenoot heeft zojuist een bevestiging!

    Dat zijn er bij elkaar drie... mar ik heb niet t idee dat t de laatste zijn hoor!
    Er werd nl niet echt op de vraag gereageerd hoeveel ze er nog hadden..
    Maar ja.

    Vandaag maar even naar de IT afdeling gewandeld om eens wat oude moederborden te scoren! De originele "Bodyparts" waren ook van dit materiaal.
    Toen ik er mee terug op de afdeling kwam, vroeg een collega wat ik met die rommel moest...
    en toen bood hij me een 1,5 mm carbon plaat aan! :yes: ook niet stom!

    PH-AJH is nogal goed in vintage glider meets organiseren (verdorie al 2 x moeten afzeggen) maar t wordt het nu tijd voor een "IHL Junior" Meet???

    Wij hebben al een clubgenoot die zn Big lift gaat aanpassen!!!
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2010
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Twee sprongen gemaakt vanavond, meer dan 3 kwartier door de mais gebanjerd om mijn Junior terug te vinden :D

    Bij de eerste sprong heb ik me boven het veld af laten zetten omdat het vrijwel windstil was. Na een mooie vrije val de canopy geopend: paf. Helemaal goed, stond in één keer open. Daarna een bochtje maken....vergeet het maar. Er gebeurde bijna niks. Andere kant op dan....zelfde verhaal. Hij draaide wel maar veeeeel te langzaam. Ondertussen dreven we toch wel wat af. Uiteindelijk net buiten het veld geland, achter een smal strookje maïs en een meter van een slootkant. Mazzeltje.


    De servouitslagen beide kanten op vergroot omdat ik het idee had dat er geen voorwaartse snelheid in zat, waardoor er nauwelijks effect op sturen optrad.


    Tweede sprong: ietsje bovenwinds af laten zetten en weer een mooie opening. Maar helaas....ook nu nauwelijks reactie op stuurbewegingen, en ook nauwelijks voorwaartse snelheid. Nu kwamen we een heel eind in een ander maïsveld terecht.

    Met 5 man een half uur systhematisch gezocht maar niks te vinden. Ik hoorde ook de pieper niet, dacht dat die het niet deed.

    Nadat de anderen terug liepen naar het veld ben ik toch nog maar even doorgegaan. Een flink eind de maïs ingelopen en op de grond gaan zitten luisteren. Héél in de verte meende ik toch de pieper te horen. Daarna steeds 20 stappen in de richting waar ik de pieper dacht te horen en opnieuw luisteren. Na een paar van dit soort acties kwam ik dichter bij. Uiteindelijk stond ik er vlak bij maar zag hem nog niet. Pas toen hij echt recht boven me hing zag ik hem, bovenop de top van een maisplant. :cool:

    Eenmaal terug op het veld had een medevlieger zijn telefoon met videofunctie op zijn Twinstar getaped en hem vanuit de lucht ook al gelocaliseerd, een minuut voordat ik hem gevonden had. Veel verder weg dan we dachten trouwens.

    Eind goed, al goed.

    Ik denk dat ik de stuurlijnen moet verlengen om wat voorwaartse snelheid te krijgen. En dan ga ik de volgende sprongen op een iets opener veld doen, zonder mais op alle hoeken :)
     
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Wat dacht je van pauze-act op de vintage Glider Treffens :)
     
  10. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Pfff geluk dat je m terug hebt!!! ik ga eerst ook maar eens ergens in de polder staan denk.... ff onder de knie krijgen en afstellen!

    Pauze act.... goed plan!!! Ben ik toch verplicht om mdan af te hebben en te verschijnen op de vintage meet! (wanneer issie weer???)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2010
  11. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    om meer voorwaartse snelheid te hebben : gewicht toevoegen.

    wel zien dat de chute waar de stuurlijnen aanhangen mooi open staat, anders idd lijnen verlengen maar dan ga je nog niet kunnen sturen, slechter zelfs nog.

    Langere armen moet dan ook oplossing bieden.

    de doorwinterde springers zullen me we corrigeren als ik fout ben (Pieter en Erick)
     
  12. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    Of electrosleeptreffen ;-)
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ha, die van mij is al 260 gram (ipv 230)
    De armen zijn zoals op de tekening en de servouitslagen ook. Hij is verder ook gelijk aan die van Johan (Madduc) en die loopt juist veel te hard.

    Nu hebben wij allebei zelf de bodies gemaakt en ik denk dat mijn servo's verder naar beneden staan, en misschien zijn bij mij de oogjes waar de risers aan zitten iets langer. Dat zal alles bij elkaar misschien een centimeter of twee verschil opleveren waardoor hij altijd op de rem blijft staan.

    Kijk:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vooral op de eerste foto kun je het goed zien. Volgens mij moet de achterlijst vlak staan, bij mij staan de hoeken waar de remlijnen aan zitten aan cm of 2 omhoog.
     
  14. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    Gefeliciteerd met de Maiden, en fijn om te horen dat je de Junior toch weer hebt gevonden!

    In principe is de chute springklaar en zou je aan de lijnen niets hoeven veranderen als je alles bouwt zoals de bouwkit voorschrijft. Natuurlijk is e.e.a. wel afhankelijk van de lengte van de armen en hoever de armen omhoog staan. Verder zou de pop met het gewicht van 260 gram prima moeten vliegen, dat is al 30 gram zwaarder dan mijn pop en die stuurde toch echt wel.

    Aanstaande Vintage Glider Treffen kan ik helaas niet bij zijn.

    Groeten,


    Johan
     
  15. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    Veel te hard??? Hmmm, vliegt die van jou nu veeeeeel langzamer dan?
    Na een tip van Horst Lang n.a.v. het laatste filmpje heeft hij wel aangegeven de armen iets lager te zetten zodat hij minder schommelt, dan zal hij ook wel wat langzamer vliegen. Dat hebben we helaas nog niet kunnen uitproberen.

    Heb je geen filmpjes van jouw 2 sprongen?

    Groeten,


    Johan
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Die van mij staat bijna stil. De armen verder omhoog zetten heeft weinig effect omdat de hoek dan al zo klein is (vergelijk servo-armpjes die het laatste stuk bijna geen extra roeruitslag meer geven)
    Henk heeft wel gefilmd maar ik was zelf nogal druk :)

    Ik ga de stuurlijnen iets verlengen en op een ruime plek opnieuw proberen:rolling:
     
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Johan kun je eens een foto maken van jouw canopy, zoals ik op het eerste plaatje heb gedaan? Dan kan ik het vergelijken
     
  18. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    Mijn chute hangt duidelijk verder achterover als je de Junior op zijn kop hangt. Hoop dat het duidelijk genoeg te zien is op de foto's.


    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  20. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem

Deel Deze Pagina