Ik ben nieuw hier..LOSI 1/5 MONSTER TRUCK XL 4WD RTR, Gekocht

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Frank2705, 5 apr 2017.

  1. Frank2705

    Frank2705

    Lid geworden:
    5 apr 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Venlo
    Hallo allemaal,

    Ik ben helemaal nieuw hier en heb mij een monster truck XL aangeschaft... Zijn er mensen in de buurt van Venlo die vaker ergens gaan racen? Of weten leuke plaatsen waar je goed met een off road kunt rijden?

    Groet Frank
     
  2. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Je kunt Tomberland hier op het forum contacteren, die woont in regio roermond en is zeer actief met de Losi MTXL. Over 1,5 maand heb ik ook weer een bigscale Losi, alleen een brushless:bier:.

    Je hebt in ieder geval een vette RC gekocht. Wellicht heb je ook op Youtube gekeken wat je met de MTXL allemaal kunt upgraden ed.;)

    Wellicht kunnen we in de toekomst eens ergens afspreken, ik woon in Heerlen.
     
  3. Frank2705

    Frank2705

    Lid geworden:
    5 apr 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Venlo
    Thnx voor de info.... Ik heb hem vandaag binnen gekregen.... Hij is echt niet normaal groot:hammer: Lijkt mij tof om een keer af te spreken en samen te racen... En de afstand is voor mij goed overbrugbaar.. Ben zelf nog niet echt ervaren... Ik heb twee onroad's gehad, erg tof... Maar alléén gaat onroad snel vervelen:weetnie: Maar heb toch spijt dat ik ze verkocht heb.... Ik zal eens contact zoeken met Tomberland...
     
  4. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    De mtxl is echt heel groot inderdaad, ik had een schade mtxl gekocht om brushless te maken maar mede door tijdgebrek nu maar gekozen voor een af fabriek brushless Losi waar ik alleen een zwaardere motor en esc inbouw. Heb gelukkig wel al upgrades van de mtxl naar de dbxl kunnen overzetten.
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  5. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Hoi heren! @ Limboracer: lees ik nu goed dat je de nieuwe Losi DBXL-E hebt besteld? Dat is wel heel erg tof, lijkt me een leuke brushless wagen. Zelf ben ik helemaal fan van benzine op dit moment, maar het heeft ook zijn nadelen natuurlijk. Vooral het geluid, en meer onderhoud. Maar dat neem ik voor nu op de koop toe. Alvast veel plezier met je DBXL-E! Wanneer hij binnen is lezen we het graag.

    @ Frank: Ik heb een eigen youtube kanaal met enkele MTXL tips and tricks, en een paar leuke bash filmpjes. Daar kun je al veel informatie uit halen. Ook zijn er andere Youtube kanalen die hele goede informatie bieden over de MTXL. Zeker eens een kijkje nemen bij Botajell. Hij is echt een bigscale master uit Amerika. Zijn filmpjes zijn zeer gedetailleerd. Wel soms erg lang, dus trek er wat uren voor uit. Is het goed gegaan met het motorblok in rijden gisteren? Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag. Ik ken de MTXL inmiddels vrij aardig nu ik hem 6 maanden in bezit heb en al veel onderdelen heb vervangen. De halve auto bestaat inmiddels niet meer uit Losi onderdelen maar uit Area RC en Hot Racing haha. Zie hieronder een van mijn filmpjes:

     
  6. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    @ Tom, ja op het moment dat ik naar Amerika wilde afreizen kreeg ik te horen dat ik "beter even kon wachten ivm leuke release". Mijn Co-builder kon toen nog niets zeggen maar na 3 weken kreeg ik een mailtje van Losi en heb ik meteen mijn order geplaatst en over een maand kan ik hem bij Horizon in Duitsland ophalen:thumbsup:. Voordeel was dat ik de reeds gekochte upgrades gewoon kan overzetten op de DBXL.

    Ik heb wel ingecalculeerd dat hij lipo's gaat vreten, maar ik had voor de MTXL al 8 4S lipo's gekocht. De accu's waren duurder dan de basisprijs van de auto:frustie:, maar die zal net als jouw MTXL niet geheel standaard blijven.:koud:
     
    Tomberland vindt dit leuk.
  7. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Cool! Nog even in spanning afwachten en dan kun je hem ophalen. Ik ben heel benieuwd hoe lang de rijtijd zal worden, maar volgens mij heb je wel goede accu's gekocht he? Alvast veel plezier ermee! Wat heb je nog met de MTXL gedaan dan?
     
  8. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Voor de MTXL hebben we nog een nieuwe kap en chassisplaat gekocht en daar heeft mijn co-builder een 34cc reed ingelegd en gebruikt hem nu als echte bashtruck. De verwachting is nu natuurlijk dat er binnen een jaar ook een MTXL-E komt met een stuk sterkere motor/ESC dan de DBXL-E. Wellicht dat ik dan nog een tweede Losi koop:rofl:. Benzine heb ik vroeger gehad, maar nu kies ik voor gemak/elektro. Kost alleen geld aan accu's, maar dat mag de pret niet drukken.

    Ik zag in je laatste filmpje dat jouw Losi ook nog maar voor 50% losi is:worship:.
     
  9. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Ja klopt veel aan verbouwd :) Veel werk en veel geld...maar het is het mij wel waard. Super vette bak is het geworden! Er ligt ook nog een Scott Finlay 32cc op de plank te wachten om ingebouwd te worden. Ik ben heel benieuwd hoe de MTXL het gaat doen met die motor erin. Powerrrrr :koud:
     
  10. Frank2705

    Frank2705

    Lid geworden:
    5 apr 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Venlo
    @Tomberland Ik heb het filmpje goed bekeken... Ik ben nog niet met de auto aan de slag gegaan... Ik ga vanavond je Youtube kanaal bekijken, ik ben erg benieuwd. Ik heb nog heel wat te leren...Ben mij links en recht in alles aan het verdiepen.. Maar er is zoveel info overal te verkrijgen, en vaak spreken veel mensen elkaar ook tegen.. Ik denk dat ik maar gewoon eerst moet gaan rijden.. ;-):yes:
     
  11. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Door te gaan rijden leer je zeker de auto goed kennen en leer je vooral ook de zwakke onderdelen. Gelukkig heeft de MTXL die niet veel. Maar als voorbereiding op het rijden zou ik toch zeker adviseren om eerst een killswitch te installeren of op zijn minst de failsafe goed programmeren (stuur neutraal en rem actief bij het uitvallen van de zender). Dit programmeer je door tijdens het bind proces te remmen op je zender. Dan programmeert hij deze stand als failsafe stand. Ook zijn een paar outerwears geen overbodige luxe om op voorhand te installeren om te voorkomen dat er allerlei rotzooi je motor in wordt gezogen. Het ligt natuurlijk ook aan het terrein waar je gaat rijden. En bij de MTXL is het ook goed opletten of je inbus stelschroeven op de drivecups niet los zitten. Even goed vast zetten met locktite op voorhand. Tevens de remafstelling controleren. Bij mij zaten de remschijven vanuit de fabriek enorm scheef gemonteerd waardoor deze onevenredig af zouden slijten als ik daar zo mee zou gaan remmen. De remschijven waren sowieso niet dicht genoeg op elkaar gemonteerd waardoor ik vrijwel geen remkracht had. Dit heb ik dus ook op voorhand eerst allemaal moeten instellen voordat ik ben gaan rijden. Het is een grote zware auto die veel schade kan aanrichten als deze op hol zou slaan of de remmen niet goed functioneren. Daarom safety first zou ik zeggen ;):hammer:
     
  12. Frank2705

    Frank2705

    Lid geworden:
    5 apr 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Venlo
    Bedank maar weer voor je info en tips, ik ben van plan morgen naar TPS te gaan, ik had er nog een linkshandige zender bij gekocht. Maar installeren is toch wel een probleempje voor mij.. Ook de zaken zoals een killswitch zou ik zeker erop willen.. Maar zoals ik al zei, heb ik er nog niet veel kaas van gegeten :weetnie: En voordat ik iets fout doe ga ik toch liever voor het zekere en zoek ik een expert op.. En als ik dan de uitleg gehad heb ga ik zaterdag voor het eerst rijden... Ik kijk er erg naar uit.. Ik zal wat foto's plaatsen als ik zaterdag gereden heb...:bye:
     
  13. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    TPS is top:thumbsup:, komt zeker goed en wellicht blijven nog wat upgrades plakken als je bij harry bent geweest;).

    Succes met de maiden voyage.
     
  14. Frank2705

    Frank2705

    Lid geworden:
    5 apr 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Venlo
    Thanks:worship::worship:
     
  15. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Heb je er al mee gereden ?? Ben benieuwd naar de foto's:bye:
     
  16. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Mag ik even inbreken ?
    @ Limboracer en Tomberland kunnen wij een keertje afspreken ?

    Ik overweeg om een Losi MTXL aan te schaffen en wil eigenlijk de electro versie.
    Op het moment rijd ik met Hormann HT2 brandstof en electro (MMM) en FG 4wd
     
  17. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    @vonkentrekker, dat kan zeker hoor. Heb een tijdje geleden geprobeerd om een MTXL brushless te maken, maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de MTXL toch echt om een sterkere motor dan bijv. een Castle 2028 vraagt. In Zweden heb ik met iemand gesproken die een Losi 5ive v2 conversiekit met MGM motor/esc combo in een MTXL heeft gezet en met 12S goede tijden en snelheden kreeg. Praat je wel al snel over een kleine 4000 euro aan investering excl een berg aan Lipo's :rofl:

    Maar lijkt me leuk om eens af te spreken, ik weet dat Tom ook actief is met het upgraden van de MTXL.
     
  18. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Is aanstaande zondag een optie ?
     
  19. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Komende twee weken zit ik in het buitenland, maar daarna kunnen we zeker iets plannen:friends::bier:.
     
  20. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Hoi, ik zie net de berichtjes voorbij komen. Ik sluit mij volledig aan bij Limboracer wat betreft het aanpassen van de MTXL naar elektro. Dit wordt een heel duur projectje.... ik zou hem lekker op benzine houden! Wat is er nu mooier dan een sterke 32 of 34cc benzine motor die een grote zware auto zoals de MTXL heel goed vooruit krijgt en dan ook nog eens 30 minuten runtimes! Als de tank leeg is, gewoon een ruime halve liter benzine er bij en je kunt weer een half uur knallen. Mooi toch. Het geluid geeft een extra sensatie aan het RC rijden, dus ik zie dat niet eens als nadeel. Ik ben zeker niet anti elektro/brushless, ik heb notabene sinds afgelopen weekend een Arrma Outcast erbij gekocht en recentelijk een HK Hydropro Inception 6s speedboot. Maar om van een grote 1:5 auto zoals de MTXL een brushless auto te maken moet je echt diep in de beurs tasten. Die DBXL-E die nu net uit is die Limboracer zich gekocht heeft is een stuk lichter dan de MTXL dus vandaar dat die nog net brushless gereden kan worden. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze een MTXL-E gaan uitbrengen.

    Afspreken lijkt me een leuk plan echter is mijn MTXL momenteel even uit de running want ik heb het achterste diff huis kapot gereden. Standaard is dit diff huis van plastic en door de hitte van het lager is het huis half weg gesmolten waardoor het lager naar buiten is gekomen en de hele as is geblokkeerd. Ik heb bij Aliexpress twee Area RC aluminium diff huizen besteld voor de voorkant en achterkant om van dit probleem voorgoed af te zijn (hopelijk). Aluminium kan in elk geval niet meer smelten door een warm lager. Dus wanneer ik hem weer gemaakt heb, kunnen we wellicht met z'n drieën bij elkaar komen.
     

Deel Deze Pagina